Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
enp

Apua sykemittarin valintaan

Recommended Posts

Saisiko aloittelija apuja sopivan mittarin valintaan?

Olen kahlannut nettiä ja erityisesti tätä foorumia, mutta en oikein saa selvyyttä sykemittareista..

Haluaisin seuraavat ominaisuudet:

- Matka, aika ja nopeus

- Syke

- Intervallien ajastus

Hinta saisi myös olla kohtuullinen, koska ei tässä vielä olla mitään maratoonareita.. Tämän hetken tavoite olisi ensi keväälle 10 km J

Garminnin forrunner 220 on ymmärtääkseni ihan hyvä vaihtoehto, mutta hinta näyttäisi olevan sykevyön kanssa yli 300,-?

Myös tomtomin ranteesta mittaava malli olisi kiva, mutta onko tuo rannemittaus miten pätevä?

Voi olla tuon tomtomin kanssa talvella hankalaa vaikka muistaakseni testeissä sykkeen mittaus onkin kohtuu hyvin toiminut. Meinaan että kun se kello on laitettava alimmaiseksi ja siihen päälle paidat hanskat ja takit. Guuggeli käyttöön, kyllä tota FR220:stä halvemmalla saa, reiluun pariinsataan. Esim. http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/gps-urheilukellot-ja-sykemittarit/GARFOR220HRBK/garmin-forerunner-220-hr-gps-urheilukello-musta Varmaan jostain halvemmallakin saa. FR110 samassa kaupassa 138e mutta ei muistaakseni intervallitoimintoa sisälly.

Mulla ollut käytössä nyt n.2kk Forerunner 15 ja olen ollut tyytyväinen mittariin,niin hinnan(ovh 199e)ja tarjouksesta

varmaan edullisemminkin,kuin mittarin ominaisuuksien puolesta.Löytyy noi mainitsemasi vaatimukset tahteineen,

.Hyvä perusmittari,mutta akun kesto miinusta n.4-5h.

Omasta puolesta voin suositella,koska välttää minun tarpeisiin.

Kiitos. Jostain syystä tuo fr 15 ei innosta. Taidan päätyä kertomaan joulupukille toiveena fr 210 tai 220, katsotaan miten kiltti olen ollut? :)

ilmeisesti garminin mittarit on kuitenkin parempia kuin muut merkit..?

Vaatimuksesi ensimmaisessa viestissasi tayttaa nkyaan hyvin moni merkki ja malli. Suosittelenkin suosimaan suomalaista, niin on jo suppeampi maara laitteita, mista valita. (ei se Garmin ole sen ihmeellisempi kone kuin Polar ja Suunto. GPS on peruskamaa, mutta sykkeenluvussa suomalaiset olleet edellakavijoita. Ja hieman edella taitavat vielakin kavella..)

:offended::witless::grey::grey:

Mielestäni polar on selkeämpi; ainakin sen tietokoneohjelma. garminin ohjelma on sieltä minne aurinko ei paista:sorrow:! Olen käyttänyt nyt viikon garminia; toivon, että polarini tulisi kuntoon! Se on suomalainen laatutuote suomalaisille. t-ohjelmakin on ihan eri luokkaa kuin g:ä; siinä pystyy esim. näkemään onko ylikunnossa vai ei. muutenkin ohjelma on paljon parempi. suunnosta en tiedä! lisäksi garminin lataussyteemi on ihan aataminaikuinen ja hankalakäyttöinen; ei tiedä latautuuko kello vai ei. -M-

Olen käyttänyt Suunnon, Polarin ja Garminin sykemittareita ja tällä hetkellä Garmin FR305 käytössä. Suunnon mittarin kanssa toi sykevyö temppuili ja näytti vähän mitä sattuu tai syke jumittu paikalleen. No, takuu siinä pelas hyvin, uutta sykevyötä tuli n. puolen vuoden välein eli se vika oli aina siinä vyössä.

Polarin kohdalla sama ongelma, sykevyö ei toiminu. Voihan näissä olla arpaonnea tai arpaepäonnea mukana jos on vaikka tietyssä erässä ollu laatuongelmia tms.

Mä en tiedä miten tota FR305- mallia on saatavilla, kun se alkaa olee vanha malli. Siinä on monipuoliset toiminnot, pitkä akunkesto ja selkeä näyttö ja sykevyökin on kestävä(vai oisko käyny vaan arpaonni?). Kooltaan se voi joidenkin mielestä olla liian iso, mutta mun mielestä siihen tottuu nopeasti.

Sykemittareissa ei taida olla sellasta kokeile 30 päivää- kampanjaa niinku esim. Adidaksen lenkkitossuilla on ainakin joskus ollu?