Jump to content
Juoksufoorumi.fi

15.11. Tossut sanoo litsis lotsis...

Ellu
 Share

Recommended Posts

Pitäisiköhän siirtyä juoksemaan vähän valoisammalla ajalla, kun tänäkin aamuna osuin muutamaan Näsijärven kokoiseen läätäkköön matkalla töihin. Siunattu työpaikan pukuhuone kuivauskaappeineen, toivottavasti lenkkarit kuivuu iltapäiväksi!

Vähän painoi eilinen väsytystaistelulenkki (lue 14.11. jälkimmäinen viestini) jaloissa, varsinkin viimeinen loiva kipuaminen Hatanpäältä Sarankulmaan hapotti kummasti. Juoksuvauhtiin tuo ei hirmuisesti vaikuttanut, 10,5 kilsaa ja aikaa meni 56'. Pitäs varmaan käydä vaihtaan jossain välissä sykemittarin vyöhön patterit, jotta voisi sitäkin käyttää joskus lenkillä. Toisaalta, mun juoksuvauhti varmaan romahtais ihan totaalisesti sen myötä, joten taidan juosta ilman... :viheltely

Tänään laskin vastaantulleeksi 6 pyörää, joista vain yhdessä oli valot. Yhden pyöräilijän kanssa oli yhteentörmäys aika lähellä... Kävelijöistä muutamalla oli heijastimet, mutta ei ne kovin hyvin näkynyt.

Eilisestä kotimatkasta vielä yksi mieleentullut juttu, mua ei juurikaan haittaa vaikka jotkut aikuiset olis niin tyhmiä, ettei käyttäis heijastimia (tän palstan juoksijat on kyllä osoittautunut sen verran "itsekkäiksi", että haluaa jatkaa harrastustaan vielä ensi keväänäkin, HYVÄ!). Mutta kun nämä tyhmät aikuiset eivät välitä muista sen vertaan, että laittaisivat LAPSILLEEN heijastimia... :eiei UUuhhh, se mua raivostuttaa!! Eilen meinasin antaa yhelle mummolle kunnon palautteen, kun se juoksenteli pari vuotiaan kanssa sinne sun tänne jalkakäytävällä. Molemmilla tummat vaatteet eikä yhtään heijastimia!! Jos olisin hoksannut heidät aikaisemmin, enkä olisi pelästynyt niin kovasti, niin olisin ottanut hihastani sellaisen paikalleen "lyötävän" heijastinnauhan ja pistänyt sen muksun hihaan... Voi jestas, tollanen käytös ja välinpitämättömyys suututti koko loppumatkan!! :vihainen

• Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Aikalailla litsis lotsis keli oli minullakin aamulenkillä. Vettä vihmoi ja tuuli tuiversi niin, että ei tarennut juosta niin hiljaa kuin oli tarkoitus. 7 km meni aikaan 36 min sykkeellä 134 (76%).

Kyllä muuten Ellu kannattaa käydä vaihtamassa se patteri sykemittarin vyöhön, jos et saa vauhteja muuten putoamaan. Olen juossut nyt viikon sykemittarin kanssa ja huomannut, että aikaisemmin hiljaisena pitämäni pk-vauhti onkin ollut pitkällä vk:n puolella. Ihan vaan mutulta heitän arvauksen, että sinullakin sykkeet on aikalailla yläkanttiin ja maralla tarvittavaa peruskestävyyttä ei kerry.

Katselin säätietoja, sen mukaan etelä-Suomessa illalla klo 18 jälkeen sade loppuisi.

Tuulikin sen mukaan vähän tyyntyisi, saas nyt nähdä.

Ohjelmassa on 10-12km peruslenkki tänään.

Kirjoitin sääennustukseni "isi"-muodossa, niin ei voi mua syyttää jos kastutaan illalla :juoksu - :pilvi - :mad - :paistinpannu <-Junnu alla.

:smiley

Lappiin on tullut 10 senttiä lunta viime yönä. Lenkille en pääse, koska on kuumetta, poskiontelontulehdus ja peitteet kurkussa.

Ihmettelinkin ja masennuinkin sunnuntaina kun pitkän lenkin jälkeen oli veto täysin poissa. Se oli vain 18 kilometriä ja yleensä se on ollut sellainen mielenvirkistys. Nyt olin todella ryytynyt. Syy selvisi.

Heijastimista lapsille sen verran, että itse ostan aina uusiin vaatteisiin sellaista silitettävää heijastinauhaa. Ompelen sen vielä kiinni ja hyvin pysyy. Leikkaan siitä kivoja kuvioita niin eivät vio sitten ja ränkytä vastaan. Roikkuvat heijastimet repivät vain puvut ja taskut ja ei nuo koululaiset ainakaan sitä kehtaa ottaa esille. Se kun on muka koviksen merkki kun ei roiku osuuspankin mainosheijastin taskusta. Mutta heijastinkuviot kelpaa.

Tunnin pk, sisältäen 5*100 m pyrähdyksiä mielen virkistämiseksi. Oli kuiva keli juosta, nyt tuleekin taas vettä kuin saavista kaataen.

Ite meinasin tänään juosta lankaan eli eräs koiran omistaja liverteli iloisesti kännykkäänsä ja tän livertelijän koira siinä sitten karkasi fleksin varassa toiselle puolelle tietä. Omistajalla ei ollut minkäänlaista kontrollia koiraansa. Onneksi olin juosten liikenteessä, pyörällä olisi tapahtunut iso vahinko. Tekisi mieli sanoa, että saatanan tonttu. Siis se ihminen. Talvella nämä samat ääliöt hyökkää fleksien kanssa hiihtoladuille vaarantamaan oman koiransa terveyden. Sitten vingutaan pahalla päällä olevista hiihtäjistä. Kokeilisivat välillä vaikka moottoritiellä lenkkeilyä, jos kerran pitää olla niin extremeä! :tana

Edit: Olen siis koiraihminen henkeen ja vereen, vaikka en koiria tällä hetkellä omistakaan. En vaan voi sietää sitä, että ihmiset tietoisesti vaarantavat lemmikkiensä terveyden.

40 minsaa hölköttelyä ihan jumalattomassa tuulessa. Hassua kyllä se tuntui olevat joka suuntaan vastainen. Koira oli mukana, remmissä kuten aina ja toivottavasti emme herättäneet pahennusta kanssaulkoilijoissa. Yks kaupungin rakennusviraston heppu kyllä huusi perään että "hienon näköinen koira!" ja se oli enemmänkin hyvennystä, se.

Sama täällä. Aurinko paistoi ulos lähtiessä, tuuli vaan aika kovaa. Paluumatkalla 5 km ennen kotiovea tuli lyijynsininen pilvimassa päälle lännestä, ja aivan hirvittävä myrskynmyräkkä pamahti taivaalta niskaan. Muuten olisi selvinnyt enemmittä tuskitta, mutta kun ei ollut pään suojana mitään. Vaakasuorassa kun ryöpyttää jääkylmää vettä tai rakeenpoikasta otsaan tuntuu melkosen mojovalta. Päähine on yllättävän tärkeä värkki silloin kun on sateen riski, vaikka ilma ei kovin kylmä olisikaan.

Itse lenkin piti olla ultrakevyttä juoksu/kävelyä, mutta paluumatkalla ei tarennut kävellä enää; 15 km 5.29/115.

40 min roskakilometrejä pk:n ja vk:n välissä.

Uudet pohjalliset toimivat kohtuullisesti, jalka tuntuu kestävän ja sää oli mitä mainioin. Rakeita, vettä, tuulta, aurinkoa, kaikkea. Kuusimetsän siimeksessä oli paikoin jopa tyyntä.

Asusteina pitkät trikoot, hikiteepaita ja ohut powerstretch-paita. Käsineet ja pipo olisivat olleet liikaa...

8.4 km, 4.46. Rivakkaa menoa, vähän liiankin kovaa.

Vesisateen uhriksi jouduin minäkin, alussa tuli vain pikkaisen vettä, mutta yltyihän se siitä ihan kunnolla. T-paidan hihoihin ja sukkien kantoihin jäi kuivahkon näköiset kohdat, muuten olikin ihan läpimärkää.

Suihkun jälkeen katsoin pihalle, eikä siellä enää mitään vettä tullut, tuuli repi vaan pilviä auki ja aurinkohan sieltä jo pilkisti.

Kuntopiiri, ohjelmassa puolikyykky,askelkyykky,punnerrukset, vatsat ja selät. Kaikissa muissa 3x10 mutta punnerruksissa 2x5 ja 1x10, ens kerrala vedetäänkin sitten täysi kymppi punnerruksiakin (tosin tyynyjen päältä). Ajattelin että kun 3x20 menee tyynyjen päältä rupean tekemään "Normaaleja" punnerruksia.

Mä olen siirtynyt näköjään jo ihan sisäliikuntaan tältä syksyltä. Ihan harmittaa jo tää juoksutauko. Tämän päivän treeni oli tollanen. Kevyt viikko meneillään.

Lämppärit, aika raskas selkätreeni 40min ja kevyehkö spinnu 45min. Lopuksi tosi raskas vatsatreeni 15min.

Max 171bpm

Avg 141bpm

Min 91bpm

Total energy cons. 493kcal