Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Inov-8

Arvostele ketju:

hancock
 Share

Recommended Posts

Onko kellään käytössä Inov 8 tri x treme 225 kengät? Olisi mukava kuulla kokemuksia.

Ostin nuo kesällä ja niillä on mennyt yksi puolimara (Tahkon tri-kisoissa), kympin kisat Midnight Runissa ja Aktiassa plus muuta satunnaista juoksua. Omaan jalkaan erinomainen ja sopii hyvin vauhdikkaampaan juoksuun. Ainoa miinus tulee liian pitkistä pikakiinnitysnauhoista joita pitäisi vähän lyhentää. Nauhat muodostavat samanlaisen lenkin kuin esim. Salomonin maastokengissä, ja kun nauhat kiristää lenkki jää turhan pitkiksi. Saa toki tungettua nauhojen alle ja pysyykin siellä hyvin, mutta pientä tuunausta pitäisi tehdä.

Minulla on Tri-x-treme 275, naisten malli. Tuossa on siis nelisen milliä korkeampi kantapää kuin 225:ssä ja painoa mallinumeron mukaisesti viitisenkymmentä grammaa enemmän. Muuten hyvin samanlainen.

Tämä tossu on leveähkö varvasosastaan, minkä vuoksi sen ostinkin. Istuvuus on silti hyvä ja kantapää pysyy paikoillaan. Kevyt ja mukava juostava. Yksi maratonkin on niillä hölkötelty - siinä toinen syy, miksi ne ostin. Koko vastaa oikein hyvin muita Inovin tossuja. Itse ostin puoli numeroa isommat ihan tarkoituksella maratonille ja pitkille lenkeille, koska parit muut Inovit on aika naftit. Ovat kyllä juuri sen puoli numeroa pitemmät.

Minulle kuminauhapikakiinnitys oli sinänsä sopiva. Ei ole yhtään liikaa pituutta nauhoissa. Minulla on korkea jalkaholvi ja usein nauhat tuppaavat jäämään lyhyiksi. Vaihdoin kuitenkin paketissa mukana olleet tavalliset nauhat, koska nirsot äpyläni eivät siedä minkäänlaista paineen tunnetta jalkapöydän päällä. Joku hermo siellä heti reagoi. Perusnauhoilla lempitossuni!

Talvikäyttöön eivät taida olla oikein hyvät. Yhden lenkin olen tehnyt niin, että asvaltissa oli paikoin mustaa jäätä. Olivat todella liukkaat. Pohjahan on varsin tasainen eikä materiaalissa tunnu olevan kylmällä mitään "tahmeutta". Esim. NB980 on kyllä tasapohjainen mutta pitää silti vähän loskassa ja jäässä. Niissä pohja on taas niin pehmeää ainetta, että kuluu turhan nopeasti.

http://www.zalando.fi/inov-8-tri-x-treme-225-juoksukenkae-keveys-harmaa-in842a007-c11.html

Tuolla on ihan hyvään 86,97 euroon koot 43, 44, 44.5, 45, 45.5.

Vähän mietityttää pitäisikö... mutta nyt on toinen pari Feather nelosia tulossa ja Bare Accesseja löytyy, eli ehkä jotkut vielä kevyemmät toimisi kun ei ole puolimaratonia pidempää tarkoitus juosta. Onhan noi nyt jo 4mm dropilla ja 6mm pohjalla aika "taviskengät" ;)

• Vieras
Guest Rekisteröimätön

Pitipä ihan kommentoida, kun en ole kohta vuoteen juossut muilla kun inoveilla, paitsi nastakengät, jotka ovat sitten salomonin mallistoa. Kokeiltu on f-lite 230, road-xtreme 178, x-talon 212 ja trailroc 150. On kyllä pakko sanoa, että parhaita kenkiä, mitä koskaan olen pitänyt jalassa! Tuo nolla droppi tekee juoksemisesta helppoa ja luonnollista. Jalat tekevät töitä aivan eri tavalla kuin täysin vaimennetut "korkokengät". Alussa toki on totuttelemista ja varsinkin road xrtemet vaativat viikon verran kipeitä pohkeita, mutta vaiva on kyllä sen väärti: juoksu on luonnollisempaa, pohkeita ja persettä tulee oikeasti käytettyä, pronaatio paranee (ainakin mulla) ja vauhti kasvaa! Miinuksena on toki kerrottava, että inov-8 ei ole se kestävin merkki, kengät kuluvat todella nopeasti puhki. Etkä halua enää vaihtaa mihinkään muuhun kun kerran olet kokeillut kyseistä merkkiä. Plussana on vielä kokojen yhtenäisyys. Esim.8.5 on 8.5 (uk) kaikissa malleissa, koten netistä tilaaminen sujuu ongelmitta, kun yhdet on ajettu alle.

Paikka mistä kannattaa katsoa tarjoukset on sportshoe uk, josta kyseistä merkkiä saa n.50€ hintaan miltein mallista riippumatta. Ja jos ensi inoveja mietitään, suosittelen ehdottomasti f-lite mallistoa: loistava yleiskenkä!

Ei mulla muuta.

• 1 month later...

X-Talon 212 standard-fittiä ei näköjään saa Suamen Turuust, pelkkää precisionia joten joutuu netistä tilaamaan. Pitää paikkansa että X-talon 212 pitäisi tilata puoli koko suurempana? Shoefitr väittää näin, onko muilla mutua? Siis puoli koko suurempana kuin Trailroc 150 johon on vertailupohjaa. Merrel Bare accesseissa mulla on 43 inan pieni 43.5 inan suuri ja Trailrocissa 43 just passeli. Ottaakko siis 43 vai 43.5? Edellinen postaajahan taas sanoi että koko on kaikissa sama?

Muokattu

Mulla on kyllä kaikki Inov-8 samankokoisia, paitsi vanha Roclite315, joka on puoli numeroa suurempi, mutta se onkin väljä. Malleista käytössä on Oroc280, Roclite 286, X-Talon190 ja F-lite240. Samaa US9 olen noissa seurannut kuin kaikissa muissakin kengissäni (Nike, Adidas, Saucony). Toisaalta, jos olet epävarma, niin mieluummin puoli numero iso kuin pieni. Sen isouden kanssa pärjää kyllä, pienuuden ei.

Trailroc 150 löytyy ja Tri-x-treme 270. kokonumerossa eroa puoli numeroa ja niin on kengissäkin. Trailroc on tarkoituksella hiukan istuvampi. Molemmissa on aika mukavasti tilaa kengän etuosassa ja silti hyvä istuvuus kannassa. Kevyitä ja mukavia ovat molemmat.

Kysymys liittyen noihin Tri-x-tremeihin, olen itse miettinyt Tri-x-treme 225:en ostamista kisakengiksi. Niissä on pohjassa nuo vedenpoistoreiät; oletko juossut omissasi paljon sateessa? Tuleeko vesti niistä myös sisään, semmoisellä vähän kostealla alustalla?

En ole huomannut mitään erityistä tulvimista tossun sisään. Näin talvikeleillä en ole noilla juossut eli edellisestä lenkistä on jo aikaa. Ovat muuten todella liukkaat kuuraisella tiellä. Sellaista tuli syksymmällä kerran kokeiltua.

Minulla ei siis ole mitään mielikuvaa kastumisesta. Luulisin matkan varrelle sattuneen myös märkiä juoksukelejä. Takuuta en silti anna :)

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy