queennoora Lähetetty 28. syyskuuta , 2014 Share Lähetetty 28. syyskuuta , 2014 Ensimmäinen viikko puolimaratonin harjoitusohjelmalla on ohi. Fiilikset on hyvät ja uskon että puolikas menee hyvin kunnialla läpi :) Tiistain 30 min juoksussa meni vähemmän aikaa koska arvioin matkan väärin. Kuitenkin juoksin siis vain 22 minuuttia ja matkaa oli 2,9 km. Torstaina juoksin 5,5 km 49 minuutissa. Ja äsken tuli juostua sen 70 minuuttia ja matkaa kertyi 8,9 km! Eniten ehkä pelotti tuo tämän päivän pidempi lenkki, sillä en ole aiemmin niin pitkiä lenksuja vetänyt varmaan, hmm, IKINÄ! Joten jee hyvä minä! Erittäin hyväksi olen havainnut viime viikolla ostamani Suunto M2 -sykemittarin. Aluksi ajattelin että on aivan turha, mutta jopa ensimmäisestä lenkistä lähtien en voisi enää kuvitella käyväni juoksemassa ilman sitä. Siinä ei ole mitään ihmeellisyyksiä, ainoastaan ne mitä tarvitsen eli: syke, aika, kulutetut kalorit. Toinen kiitos menee uusille Asics GT 2000 2 -kengilleni. Aiemmin juoksin vanhoilla PIENILLÄ Nikeilläni, ihmekään että ulos lähteminen oli aina niin tuskallista hehe :) Toista viikkoa odotellessa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarttiM Lähetetty 28. syyskuuta , 2014 Share Lähetetty 28. syyskuuta , 2014 Hyvältä kuullostaa! Rauhallisesti vain lisää treeniä, ja puolikas menee mainiosti. Seuraatko Sepon puolimaraton läpi -ohjelmaa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
queennoora Lähetetty 28. syyskuuta , 2014 Author Share Lähetetty 28. syyskuuta , 2014 Juu sitä seurailen mahdollisimman tarkasti! Tällä viikolla tuli juostua siis yhteensä 17 km, mikä on ihan hyvä saldo :) Kiitos kannustuksista, niitä tarvitaan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jennie Lähetetty 28. syyskuuta , 2014 Share Lähetetty 28. syyskuuta , 2014 Tervetuloa foorumille :) (oletan, että olet siis uusi "kasvo") Hienon harrastuksen pariin olet päätynyt, joskaan et mitenkään esittele taustojasi, niin en tiedä kuinka uusi harrastus juoksu on! Tsemppiä kuitenkin puolikkaan tavoitteluun! Ja mukavia lenkkihetkiä! Link to comment Share on other sites More sharing options...
queennoora Lähetetty 28. syyskuuta , 2014 Author Share Lähetetty 28. syyskuuta , 2014 Kiitos Jennie! Juu, ymmärsin tuossa hetki sitten että niin, voisin hieman esitellä itseäni :) Olen siis kohta 27-vuotias nainen Tampereelta. Juoksun olen vasta hiljattain löytänyt itselleni, kiitos kuuluu osittain tälle foorumille ja osittain urheilulliselle poikaystävälleni. Lapsena/teininä harrastin balettia ja taitoluistelua 10 vuotta, kunnes sitten yht'äkkiä päätin lopettaa. Typerää! Nuoruuteni oli aika rankkaa, ja silloin ei liikunnalle ollut sijaa.. Vasta noin kolme vuotta sitten aloin uudestaan harrastamaan salilla käyntiä ja nyt mukaan on tullut myös juoksu. Liikunta on kyllä parasta terapiaa! Salilla ja lenkkipolulla itseäni askarruttavat kysymykset selviävät helpoiten :) Sairastin masennusta noin 10 vuotta ja liikunta on yksi osa-alue joka on auttanut minua parantumaan. Nyt voin ylpeänä sanoa että asiat ovat olleet hyvällä mallilla 3 vuotta ja takaisin ei ole paluuta! Menipä diipiksi! No mutta, tavoitteena on siis puolikas kunnialla läpi. Aikatavoitteita en ole vielä itselleni asettanut, katsotaan josko myöhemmin uskaltaisi niitäkin miettiä :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Villikissa Lähetetty 28. syyskuuta , 2014 Share Lähetetty 28. syyskuuta , 2014 tervetuloa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jennie Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 Share Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 Kiva kuulla, että liikunta on ollut tukena taistelussa masennusta vastaan ja auttanut siinä! :) Itsekin olen ihan vasta-alkaja ja matkalla ensi syksynä ekalle puolikkaalle, joten jään seurailemaan treenejäsi ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
anna_ Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 Share Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 Tervetuloa foorumille minunkin puolestani! :) Tuo Sepon ohjelma on hyvä, juoksin itsekin sen mukaan. Tsemppiä harjoitteluun! Link to comment Share on other sites More sharing options...
queennoora Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 Author Share Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 Hei mahtavaa, kiitos kannustuksista kaikille! :) Ja hyvä että sepon ohjelmasta on ollut hyötyä, sen mukaan tässä mennään ja huomenna taas juoksemaan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
queennoora Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 Author Share Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 Sunnuntain pitkä lenkki on ilmeisesti kostautunut tänään: vasemman polven ulkosyrjä on todella kipeä. Aamulla oli kipeämpi, nyt illemmalla alkaa olemaan suhteellisen ok. Olen hieronut jalkaan Voltarenia ja venytellyt jalkoja hyvin tämän päivän. Katsotaan uskallanko mennä huomenna lenkille, vai odotanko suosiolla esimerkiksi viikon verran että miltä tuntuu. Ja just kun olin pääsemässä vauhtiin... :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jennie Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 Share Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 Venyttelyä ja hierontaa!! Ja sitä kuuluisaa foamrollailua :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Villikissa Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 Share Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 tossa keväällä kun alottelin pitkiä lenkkejä ni aina tuli polvet tosi kipeiks joka pitkiksen jälkeen ja sitä kesti muutama päivä. Nyt ei enää samalla tavalla,kun oon juossu muutaman kuukauden pitempään Link to comment Share on other sites More sharing options...
queennoora Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 Author Share Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 Äsken taas venyttelin ja uskon että kyllä tämä tästä :) Luulen että ikävä tunne tulee siitä kun on alkanut rasittamaan omaa kroppaa eikä se ole siihen vielä tottunut. Toivottavasti huomenna on paremmat fiilikset! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Villikissa Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 Share Lähetetty 29. syyskuuta , 2014 mä luulen kans niin. Ite pidin taukoo aina kun povet oli kipeet ja juoksin vasta kun tuntemuksia ei enää ollu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts