Jump to content
Juoksufoorumi.fi

queennoora (puolimaraton läpi)

Recommended Posts

Ensimmäinen viikko puolimaratonin harjoitusohjelmalla on ohi. Fiilikset on hyvät ja uskon että puolikas menee hyvin kunnialla läpi :)

Tiistain 30 min juoksussa meni vähemmän aikaa koska arvioin matkan väärin. Kuitenkin juoksin siis vain 22 minuuttia ja matkaa oli 2,9 km. Torstaina juoksin 5,5 km 49 minuutissa. Ja äsken tuli juostua sen 70 minuuttia ja matkaa kertyi 8,9 km!

Eniten ehkä pelotti tuo tämän päivän pidempi lenkki, sillä en ole aiemmin niin pitkiä lenksuja vetänyt varmaan, hmm, IKINÄ! Joten jee hyvä minä!

Erittäin hyväksi olen havainnut viime viikolla ostamani Suunto M2 -sykemittarin. Aluksi ajattelin että on aivan turha, mutta jopa ensimmäisestä lenkistä lähtien en voisi enää kuvitella käyväni juoksemassa ilman sitä. Siinä ei ole mitään ihmeellisyyksiä, ainoastaan ne mitä tarvitsen eli: syke, aika, kulutetut kalorit. Toinen kiitos menee uusille Asics GT 2000 2 -kengilleni. Aiemmin juoksin vanhoilla PIENILLÄ Nikeilläni, ihmekään että ulos lähteminen oli aina niin tuskallista hehe :)

Toista viikkoa odotellessa!

Kiitos Jennie! Juu, ymmärsin tuossa hetki sitten että niin, voisin hieman esitellä itseäni :)

Olen siis kohta 27-vuotias nainen Tampereelta. Juoksun olen vasta hiljattain löytänyt itselleni, kiitos kuuluu osittain tälle foorumille ja osittain urheilulliselle poikaystävälleni. Lapsena/teininä harrastin balettia ja taitoluistelua 10 vuotta, kunnes sitten yht'äkkiä päätin lopettaa. Typerää! Nuoruuteni oli aika rankkaa, ja silloin ei liikunnalle ollut sijaa..

Vasta noin kolme vuotta sitten aloin uudestaan harrastamaan salilla käyntiä ja nyt mukaan on tullut myös juoksu. Liikunta on kyllä parasta terapiaa! Salilla ja lenkkipolulla itseäni askarruttavat kysymykset selviävät helpoiten :) Sairastin masennusta noin 10 vuotta ja liikunta on yksi osa-alue joka on auttanut minua parantumaan. Nyt voin ylpeänä sanoa että asiat ovat olleet hyvällä mallilla 3 vuotta ja takaisin ei ole paluuta!

Menipä diipiksi! No mutta, tavoitteena on siis puolikas kunnialla läpi. Aikatavoitteita en ole vielä itselleni asettanut, katsotaan josko myöhemmin uskaltaisi niitäkin miettiä :)

Sunnuntain pitkä lenkki on ilmeisesti kostautunut tänään: vasemman polven ulkosyrjä on todella kipeä. Aamulla oli kipeämpi, nyt illemmalla alkaa olemaan suhteellisen ok. Olen hieronut jalkaan Voltarenia ja venytellyt jalkoja hyvin tämän päivän. Katsotaan uskallanko mennä huomenna lenkille, vai odotanko suosiolla esimerkiksi viikon verran että miltä tuntuu.

Ja just kun olin pääsemässä vauhtiin... :(