Jump to content
Juoksufoorumi.fi

mrhanky (Vuokatti Trail 75 km ja Vaarojen 86 km 2015 läpi)


 Share

Recommended Posts

Lentsujakson aikana on hyvää aikaa aloittaa vaikka treenipäiväkirja. Ajatukset maratonista on alkanut taas kutittelemaan pitemmän tauon jälkeen. 2010 käyty viimeisin ja sen jälkeen kuntoilu on ollut aika satunnaista, lukuunottamatta joitain muutaman viikon jaksoja. Hyötyliikuntaa tulee lähes päivittäin, joten ei tässä ihan rapakunnossa olla. Kesäajan työ liikutti miestä pitkin metsiä ja vapaa-ajallakin maastoja tuli koluttua suunnistuksen merkeissä. Lisänä mm. salibandya. Syksyn aikana on tullut juostua enemmälti ja hyvältä on tuntunut. Poikkeuksena viimeisen reilun viikon flunssa, joka alkaa olla ohitse ja huomenna olisi tarkoitus poiketa koiran kanssa kevyt PK-lenkki.

 

Ja se ensi vuoden tavoite.. Joensuussa toukokuussa järjestettävä Joensuu-maraton. Varsinaisen ohjelman aloitan marraskuussa ja siihen saakka juoksentelen muutaman kerran viikossa vähän erilaisia lenkkejä tuntuman mukaan ja mietin mikä olisi sopiva aikatavoite. Aikaisemmin olen käyttänyt tossu.comin 5 ja 4 h:n ohjelmia ja sieltä ajattelin ohjelman ottaa myös nyt.

 

Kesäisin olen harrastellut polkujuoksua maantielenkkien lisäksi, mistä olen pitänyt erityisesti. Ajatuksissa onkin kummitellut osallistuminen jonakin syksynä Vaarojen maratoniin. Mikäli talven treenit ja toukokuun maraton sujuvat odotetusti, siinä olisi hyvä syy siirtää harjoittelu poluille kesän aikana. Kolin täyspitkä olisi tietysti se mieluisin, mutta mahtaako vuoden treenit riittää. Ei kuitenkaan haluaisi lähteä kävelemään sitä läpi.

Link to comment
Share on other sites

Aamupekonia koiran kanssa. Limaa irtosi vähän enemmän kuin normaalisti ja meno vähän tahmeaa. Olotila kuitenkin virkeä. Akillesjänteet kirranneet syksyn aiemmilla lenkeillä alkumetreillä, nyt ihmeen vetreät heti alusta lähtien. Pakkolepo tuonut ehkä jotain hyvääkin :calm:

6,8 km @ 6:15 min/km & 144 bpm

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia maahinen :) Kyseinen laatusarjan innoittamahan tämä nicki on :D

Lentsusta oli jo parannuttu hyvin viikonlopulle, joten vedin sunnuntaina lyhyehkön tempotreenin. Juoksu tuntui hyvältä ja tossu kepeältä. Maanantaina kuitenkin alkoi kurkun seudulla kutittelu ja välillä pitää rykäistä limaa irti.. Toistaiseksi ei mitään isompaa, mutta muistissa kolkuttaa parin vuoden takainen yskä, jota kesti pitkälle toista kuukautta.. Joten tällä viikolla lepoa ja hunajateetä

sunnuntain speksit: 6,0 km @ 5:15 min/km ja 150 bpm

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Lentsun jälkeiset oireet taitavat olla takana päin. ma 20.10 6 km vauhtikestävyyttä ilman mittareita. Samma homma keskiviikkona.. Fiilis hyvä, mutta viikkojen treenaamattomuus tuntui vähän. Nämä harjoitteet oli vähän kuin testiponnistukset nykykunnolle. Ehkä tässä saa itsensä treenikuntoon marraskuun puoliväliin mennessä ja pääsee keskittymään kevään tavoitetteeseen. Jos tauti olis sitkinyt marraskuulle, niin olisi kyllä ollut vaikea pala lähteä maratonharjoittelua toteuttamaan, kun juoksukelitkin yleensä huonontuvat melkoisesti talven aikana.

Viime viikko meni Saksassa ja Itävallassa kikkaillessa. Juoksukamppeet oli mukana, mutta alkuviikosta oli vielä limainen olo, niin ei uskalltanut riskeerata yhtään.. Harmitti vähän kun olis ollu niin hienot ja erilaiset maisemat juoksennella ja ilmatkin oli loistavat.. Ehkä sinne joskus palaan ;)

Link to comment
Share on other sites

Päivän harjoitus Lykenlammen hiihtokeskuksen kuntopolulla. Tarkoituksena oli vetää tasaiset ja alamäet rennolla rullaavalla askeleella ja mäet loikalla.. No ei ollu vielä siinä kunnossa, joten vähän joutu pisimmissä mäissä hellittämään ja tasaisilla vaihtamaan hölkälle :D Mut hyvä treeni kivassa pikku pakkasessa..

7,8 km & 155 bpm @ 5:49 min/km

Niin ja hurahdin 21 päivän punnerrushaasteeseen.. Tänään siis ensimmäinen päivä ja 15 punnerrusta perinteisellä tyylillä :)

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

16 km pitkis. Kova tuuli ja aika luminen reitti osalla matkaa. Lumi pakkautunut epätasaiseksi jalankulkijoitten alla. Speedcrossit oli hyvät kuitenkin juosta

14,4 km & 137 bpm @ 6:15 min/km

loppunosto

1,6 km & 162 bpm @ 5:21 min/km

Päivän punnerrushaaste 20 punnerrusta, jotka meni vielä kerralla.. huomisesta lähtien varmaan kahdessa osassa jatketaan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy