Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Vitamiinit/lisät

Arvostele ketju:


KooTee
 Share

Recommended Posts

D-vitamiinia 100 mikrog aamuisin, kesät talvet. Olen mittauttanut veren pitoisuutta ja se laskee alle tavoitteen, jos jätän esim. kesällä syömättä.

Omega-3, Möllerin kalaöljyä, jotta omega-6 ja omega-3 suhde olisi mahdollisimman hyvä, koska kasviöljyjä tulee käytettyä päivittäin ja kalaa syötyä vain 1-2 kertaa viikossa.

Link to comment
Share on other sites

D -vitamiinia 100mikrogr, c-vitamiinia 500mg, magnesium +b- vitamiini 375mg, sinkki tarvitt 2tabl (pitää flunssan todella hyvin loitolla), glukosamiini 800mg, kalsium 500mg, chia -siemenet ja maca -jauhe. Ton setin aloittamisen jälkeen, josta on kohta kaksi vuotta, en ole ollut flunssassa kertaakaan. Nyt kotona miesväki oli viime viikon flunssassa ja mulle sitä ei ole tullut. Muutenkin on energisempi olo ja palautuminen treenistä on nopeaa. Toki syön myös todella terveellisesti.

Link to comment
Share on other sites

Ittekin sopivaa magnesiumvalmistetta googlettelen ja sitraatti tosiaan imeytyy paremmin. Tarjontaa on yhtä paljon kuin kalaöljyissä ja kannattanee käyttää aikaa siihen, että löytää hintalaatusuhteeltaan sopivan tuotteen. Nimittäin paljon on ns ilmaa hinnoissa.

Magnesiumista toivon apua lihaskipuihin joita on ollut viimeaikoina kun muutamia 80-90 km viikkoja oon juossut.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mankkaa menee sitraattina 300-450 mg päivässä (Apoteekin Magnecit, mukana myös B6, ei sisällä mahaa sekoittavia makeutusaineita) -Ehkäisee levottomien jalkojen temppuilua ja nopeuttaa palautumista
Rautaa tippoina 50 mg lääkärin määräyksestä matalien rautavarastojen hoitoon
D3:sta voisi alkaa taas pimeän ajan tullen napsimaan joku 50-100 mikrogrammaa
Satunnaisesti C:tä

Pyrin myös syömisillä vähän optimoimaan vitskujen imeytymistä. Eli niiden aterioiden yhteydessä, jolloin nappaan raudan, en syö maitotuotteita tai juo kahva (kalsium hja kofeiini heikentää raudan imeytymistä) ja pyrin syömään jotain c-vitamiinipitoista.

Link to comment
Share on other sites

Jotain monivitamiinia ja hivenainetta tossa on leipäkorin vieressä. C-vitamiinia, Dtä, magnesiumiakin, btä. Ja ties mitä niissä sitten on, ja onko kuinka apuakaan. Verilätyistä ainakin saa rautaa, ja ny oon noukkinu puolukoitakin, jota päälle. Sinkkiäkin on niissä, aatellu ostaa ehkä purkin, jotta tulisi kovemmat rykäisyt.

Link to comment
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy