Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 38


 Share

Recommended Posts

Ma. Lepo

Ti. Vr 2km, 4x150/pal.s.120, Vr 2km

Surkeeta räpellystä, ei oikein saanut hyvää tuntumaa vetoihin, huomenna maastokymppi...:tongue:

Ke. 10k maasto. 44.10 ? 181/188

To. Lepo. Uimahallissa lillumista lasten kanssa.

Pe. Palautumisen maksimointia 38.51min 64% sykkeellä...:hali_knuffl_rein: 7.33/km

Ääh, reisiä pitkin valuu koko loppu viikko:mad0228: :102:

Kaiken näköstä häslinkiä ja "menoa"

Onko 20km nyt si mitään ? No ei ole ei.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Palauttelu- ja lepoviikko maratonin jälkeen. Ainakaan vielä ei ole tehnyt tiukkaa pitää tuosta vähintään viikon juoksutauosta kiinni, kun jalat on kävellessäkin kipeytyneet.

Ma 3 h junassa matkustamista + 3 lyhyttä kävelylenkkiä

Ti lepoa

Ke pari lyhyttä ja reippaampaa kävelylenkkiä

To pari lyhyttä ja reippaampaa kävelylenkkiä

Pe pari lyhyttä ja reippaampaa kävelylenkkiä, hierojalla käynti ja yksi vähän pidempi kävelylenkki

la lyhyt fillarilenkki

su 3,8 km kevyt lenkki aikaan 30,40 min

Link to comment
Share on other sites

Ma: lepo (13 km kävelyä)

Ti: lepo (10 km käv.)

Ke: 13 km 5.06/125, ilalla käv. 7 km

To: 15 km 5.11/124, illalla käv. 7 km

Pe: 20 km 5.42/116 J/K

La: 15 km 5.04/125

Su: lepo (kävelyä)

Yhteensä 63 km aikaan 5.34.

Reenit on reenattu, ja Kreikan variksille lihat sitkistetty siinä määrin kun on osattu. Saavat kyllä liihotella lähemmäs sitä etelärannikkoa, mikäli meinaavat Karjalohjalaishaaskalle päästä tänä vuonna. Sen verran meinaan hanttiin laittaa.

Link to comment
Share on other sites

ma hieronta

ti 10 km 5.30/130

ke 15 km 4.45/146 (2,5 km VR + 10 km 4.14/156 + 2,5 km VR)

to 10 km 5.45/121

la 20 km 5.40/128

su 15 km 5.13/132

Asiallinen viikko kaiken kaikkiaan. Ensi viikolla enää kolme kevyenreipasta fartlek-pyrähdystä, ja sitten sunnuntaina Vantaan maraton. Yritän myös ammentaa isolla kauhalla saavista jonka kyljessä lukee pangalaktinen hyperkompensaatio, viikon päästä nähdään miten homma onnistui!

Link to comment
Share on other sites

Ma: 10,3 km, 128, 1:04:10, 6:14 min/km, 69 max%

Ti: 10,3 km, 126, 1:05:22, 6:21 min/km, 68 max%

Ke: 6,4 km, 130, 0:38:12, 5:58 min/km, 70 max%

To: 13,0 km, 141, 1:10:05, 5:23 min/km, 76 max%

Pe: Hölkkä-spinning-hölkkä, yhteensä 139, 1:17:56, josta spinning n. 50 min, 144

La: -

Su: 22 km, 118, 2:39:04, 7:14 min/km, 64 max%

Juoksua 65,4 km, aikaan 6:58:18, keskivauhdilla 6:24 min/km. Lisäksi siis vajaa tunti spinningiä.

Link to comment
Share on other sites

Ma Lepo

Ti Juoksu vr 6,4 km/148/5.35 + Välissä perusvoima 0:53 h

Ke Juoksu vr 5,0 km/147/5.35 + Välissä 5x1000 m radalla/200 m kävely, vedot 3.46-3.42 ja xs 167-174

To SK 1:32 h/137

Pe RH TT 0:54 h/154 jalat hieman väsyneet

La PP 1:04 h/130 + Perusvoima 1:05 h + PP 0:57 h/140 yhdistemä????

Su Juoksu vr 4,0 km/149/5.22 + 6x3000 m kiristäen/2 min kävely. Vauhti/xs;4.44/163, 4.39/163, 4.35/162, 4.34/163, 4.27/167 ja 4.19/169

Yht. 9:53 h, josta juosten ~40 km.

Tästä laskeudutaan huomisen hieronnan kautta kohti Jääliä. Fiilikset on hyvät ja odotukset aika korkealla. Uuden ennätyksen teko siellä on, yhtään uhoamatta, realismia.

Link to comment
Share on other sites

No niin, päivät käy vähiin ennen Vantaan maraa ja kunto on iso kysymysmerkki. Ennen tätä viikkoa näytti vielä hyvältä, kunto nousussa ja niin edelleen. Mutta nyt on ollut suurimman osan viikkoa pientä vilustumista/flunssaa. Sellaista sitkeää, että huijaa luulemaan että on kunnossa ja lähteepi lenkille, kuten tein torstaina ja sunnuntaina. Vaan kuinkas kävikään. Jälkeenpäin on kaikkea muuta kuin terve olo. Kunnon oireita ei kuitenkaan pukkaa, sellaista pienen pientä vain. Ärsyttää. Jos Vantaan mara menee läpijuoksuksi (oletan pystyväni edes siihen), sitten ottaa kyllä todella raskaasti aivoon. Ei niinkään siksi ettei tänä vuonna saa kunnollista maratonsuoritusta, vaan siksi, että tämän ajan jonka käytin maratonille valmistautumiseen olisin voinut käyttää paremmin aloittamalla pk-kauden ja valmistautuen ensi vuoden koitoksiin.

Ma 9,3km pk-lenkki, ihan normaalisti meni, mutta illalla alkoivat lievät vilustumisoireet

Ti lepo

Ke lepo (no, lyhyt kävelylenkki johon muutama sata metriä hölkkää testimielessä)

To 8,12km vk 35:40 (4:24/km), eka puolisko n. 4:15 vauhtia, mutta sitten vauhti romahti vaikka fiilis oli koko ajan hyvä, illalla pukkasi taas vilustumisoireita

Pe lepo

La lepo

Su 5,0km hölkkää (syke<125) testimielessä, fiilis jälleen hyvä lenkillä ja välittömästi sen jälkeen, mutta nyt useita tunteja lenkin jälkeen pukkaa vilustumis- tai flunssaoireita.

Kyllä syö miestä... Viikko aikaa.

Link to comment
Share on other sites

Kohti vantaata!

pe - 11 km normaalivauhtia: takkuista ja väsynyttä, muutama veto kuitenkin, ja muutama kerta kävelyä.

su - 9 km metsässä, olo oli kuin pitemmänkin lenkin jälkeen.

yht. 20 km.

Mitä tässä voisi muuta sanoa, kuin että tämä on jotakin pään sisäistä. Vaikkakin hiostaa vähän tavallista herkemmin. Ei kuitenkaan mitään erityistä flunssan merkkiä.

Tottakai ensi sunnuntaina ollaan maksimikunnossa ja pirtein mielin menossa Vantaan maralle.

Link to comment
Share on other sites

Ma. 5.8 km, 43.43, 7:36/km, 110 (60%)

Ti. Yasso 800, 8*800m/pal400m a' 3:51 eli 4:49/km. avg 154 (84%) ja loppusykkeet 162 (89%).

Ke. 5.8 km, 45.23, 7:55/km, 111 (61%)

To. 5.8 km, 44.39, 7:50/km, 112 (61%)

Pe. Kevyt pyöräily 1h40', silti tuli hiki

La. Lepo

Su. 5.8 km, 42.46, 7:23/km, 117 (64%)

Superkompensaatio Yassosta pitäisi alkaa maanantaina. Ainakaan tänään se ei vielä alkanut:102:. Vantaalla tavataan (1/2M).

Link to comment
Share on other sites

ma lepo

ti vk/mäki 71min, 12,2km (avg 5:49/km, avhr 173, max 193)

- mäkikunnon hakua puolitoista viikkoa ennen pirkkaa pyynikin maisemissa

ke lepo

to uinti 55min, 2km

pe kuntosali 1h45min

la lepo+kanuuna

su vk55,5min 9,9km (avg 5:36, avhr 173, max 201)

- testijuoksu peltolammin ympäri, huomattavaa kehitystä toukokuuhun verrattuna(silloin avg 6:20/km ja kuolema lähellä)

viikko juoksua 22,1km aikaan 2h6min

Link to comment
Share on other sites

Loppuviikko pelasti "hyvin" alkaneen löysäviikon...

Ma Riikassa pk-juoksua 1,45 (ks 126.)

Ti Lepo

Ke 19+19km pyörä ja lihaskuntopiiri

To 19+19km pyörä

Pe maratonvauhtinen n. 20km (alkuun n. 3km pikkuhiljaa kiihdytellen)

La n. 17km sis. 10x 4min ikenet paljastavaa vauhtia.

Su pitkis 30km, 2.15 ja 135.

Pe-la-su tuli siis intouduttua ihan hyvään piikkiin. Joskus näköjään itsensä julkinen ruoskiminen tekee ihan hyvää. :075:

Alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen on varmaan kuitenkin järkevää ottaa ensi viikko hiukan rauhallisemmin. Sen verran oli jalat väsyt pitkän jälkeen, vaikka muuten kivasti kulkikin. Pirkkaan sitten vähän tuoreempana...?

Uida ja pyöräillähän sitä voisi kyllä hyvin....

Link to comment
Share on other sites

MA: taas yllättäen lepoa..

TI: pikku hölkkä 6,5 km 41.55 ks 160

KE: lepo

TO: vähän pidempi hölkkä 8,6 km 56.41 ks 159

PE: reisi-vatsa-pakarajumppa + loppuverryttelyksi 30 min hölkkä

4,3 km ks 155

LA: kevyt kävelylenkki 1 h 15 min

SU: Pääkaupunkijuoksu 1/4 mara 1.02 ks 173

Aika sopiva viikko ja hyvin jaksoi juosta vielä sunnuntainakin.

Tällä viikolla pitkis jäi väliin mutta eihän se haittaa, ei kai niitä ihan joka viikko tarvitse hölköttääkään. Ensi viikolla onkin paljon iltaohjelmaa joten saas nähdä kuinka käy juoksujen..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy