Jump to content
Juoksufoorumi.fi

0201346

Movescount

Recommended Posts

Joo se "lyö punaiset päälle", eli ilmoittaa että ei pääse kiinni movescounttiin. Mutta sitä ennen se on jo ladannut tiedot kellosta levynkulmalle xml tiedostoon, loppuliite .sml. Hakemisto jossa tiedostot makaa on windowseissa yleensä C:/Users/%USERNAME%/AppData/Roaming/Suunto/Moveslink

Ei ole huippusalaista, vähän googlaamalla tuokin löytyy.

Tuon sml tiedoston voi sellaisenaan lukea sisään Sporttracksiin tai MyTourbookiin. Tai ladata Attackpoint nettipalveluun. Tai heittää kartan päälle minun tekemällä QDRoutella http://www.routegadget.net/gps/QDRoute.zip (quickrouten tyyliin). Ja lisäksi sml:n voi muuntaa gpx muotoon ambit2gpx nimisellä python skriptillä ja viedä mihin tahansa softaan joka gpxää ymmärtää. Muitakin softia varmasti löytyy, en niin ole tutustunut kun ei ole olllut tarvetta. Toki täsmälleen samoja toimintoja mitä movescountissa on ei muista softista löydy. Ja muunnoksissa katoaa tietoa, voi pudota pois esim R-R syketallennustiedot, kadenssi jne. Mutta ne saa sitten näkösälle movescountissa kun palvelu on pystyssä.

Muokattu

Joo se "lyö punaiset päälle", eli ilmoittaa että ei pääse kiinni movescounttiin. Mutta sitä ennen se on jo ladannut tiedot kellosta levynkulmalle xml tiedostoon, loppuliite .sml. Hakemisto jossa tiedostot makaa on windowseissa yleensä C:/Users/%USERNAME%/AppData/Roaming/Suunto/Moveslink

Ei ole huippusalaista, vähän googlaamalla tuokin löytyy.

Tuon sml tiedoston voi sellaisenaan lukea sisään Sporttracksiin tai MyTourbookiin. Tai ladata Attackpoint nettipalveluun. Tai heittää kartan päälle minun tekemällä QDRoutella http://www.routegadget.net/gps/QDRoute.zip (quickrouten tyyliin). Ja lisäksi sml:n voi muuntaa gpx muotoon ambit2gpx nimisellä python skriptillä ja viedä mihin tahansa softaan joka gpxää ymmärtää. Muitakin softia varmasti löytyy, en niin ole tutustunut kun ei ole olllut tarvetta. Toki täsmälleen samoja toimintoja mitä movescountissa on ei muista softista löydy. Ja muunnoksissa katoaa tietoa, voi pudota pois esim R-R syketallennustiedot, kadenssi jne. Mutta ne saa sitten näkösälle movescountissa kun palvelu on pystyssä.

Kiitos Jagge linkistä, latasin jo MyTourbookin koneelle pitää alkaa perehtymään.

Onko vika suunnon puolella vai firefoxissa, firefox ilmoittaa Movescount laataamisvirheestä, ja muutenkin kun sivulle sitten pääsee edelleen harjoituksen muokkaamisessa ongelmia...

IE.tä tässä itse olen käyttänyt kakkosselaimena, kun tuo crome ei tässä mun myllyssä oikein halua edes avautua..

Onko vika suunnon puolella vai firefoxissa, firefox ilmoittaa Movescount laataamisvirheestä, ja muutenkin kun sivulle sitten pääsee edelleen harjoituksen muokkaamisessa ongelmia...

IE.tä tässä itse olen käyttänyt kakkosselaimena, kun tuo crome ei tässä mun myllyssä oikein halua edes avautua..

Moi, ilmeisesti viimeisessä Movescount päivityksessä jäänyt bugi päälle kun monet ovat ilmoitelleet ettei lataa kellosta movescounttiin. Joku oli saanut ne menemään movescounttiin kun oli poistanut laitteen movescountista ja yhdistänyt sen takaisin.

Movescountin sivustolta löytyy kohdasta Connect > 3rd party apps mm Rubitrack joka toimii Macillä ja iOS -laitteissa. Macillä se ottaa datan kellosta kaapelilla koneelle ladatusta tiedostoista ja toiminee ilman että movescount.com pelaa. Sovelluksen perustoiminnot saa maksutta. Pro-toiminnot sitten maksun jälkeen.

Ah joo katsos, en tajunnutkaan tuon RubiTrackin osaavan ladata dataa suoraan kellosta. Tosin snadi ongelma on se, että silloin kaikki data tulee kahteen kertaan jos synkronoi data myös movescountin kautta. Luonnollisesti myös saman tapahtuman kesto heitti sekunnilla riippuen siitä oliko se synkattu suoraan laitteesta vai movescountin kautta :) Eli jotain prosessointia siellä pilvessäkin näyttää vielä tapahtuvan, tiedä sitten onko se hyvä vai huono asia.

Toimiessaan se iPhone applikaation kautta synkronointi voittaisi kyllä kaapeleilla leikkimisen, joten ainakaan sitä ei oikein voi käyttää jos lataa tapahtumat suoraan kellosta ohjelmaan. Harmi vain, että ainakin itsellä tuo synkronointi puhelimen kautta toimii hitaasti, mutta epävarmasti.

Pystyykö Movescountissa luomaan vastaavia juoksuohjelmia kuin polarpersonaltrainer.comissa? Eli sinne syötetään esim. Juostava matka, vauhti, syke, vedon kesto jne. Mittari sitten ohjaa harjoitusta milloin mikäkin vaihe juoksuohjelmasta on meneillään. Nyt mittarina Polarin RCX5. Suunnitelmissa Ambit3.

onko se ennen toiminut, en nyt kokeillut mutta kyllä mulla t6 toimi joku viikko sitten, siinä pitää vaan olla eri ohjelma se ei ole moveslink vaan movescount for movestick mini tai jotain sinne pöin

Joo kyllä mulla tuo ohjelma on oikea, latasin sen movescountin sivuilta, ja kyllä se on ennen toiminut moitteetta. Nyt on vielä silleen, että tuo laite itsessään ei tallenna oikein harjoitusta tai harjoitus on oikein, mutta tallentaa sen edellisen päivän päiväyksellä...outoa. Olen tarkistanut kaikki parametrit ja päivämäärät on oikein kellossa. Ambit latasi tänään hiihtolenkin jälkeen kaikki oikeen.

Mulla on nyt ärsyttävä vika ilmeisesti Movescountissa. Lenkkitiedot ei ole muutamalla viime kerralla tallentuneet Suunto Ambit 2S:stä Movescountiin ennen kuin olen käynyt lataamassa Moveslinkin uudelleen. Lataamisen jälkeen tiedot tallentuvat heti normaalisti.

Onko jollain muulla ilmennyt samaa? Eihän se iso homma ole sitä Moveslinkiä käydä lataamassa, mutta hermoon se joka tapauksessa ottaa, kun teet sen kerran päivässä.

Mulla on nyt ärsyttävä vika ilmeisesti Movescountissa. Lenkkitiedot ei ole muutamalla viime kerralla tallentuneet Suunto Ambit 2S:stä Movescountiin ennen kuin olen käynyt lataamassa Moveslinkin uudelleen. Lataamisen jälkeen tiedot tallentuvat heti normaalisti.

Onko jollain muulla ilmennyt samaa? Eihän se iso homma ole sitä Moveslinkiä käydä lataamassa, mutta hermoon se joka tapauksessa ottaa, kun teet sen kerran päivässä.

Jep, tasan sama ongelma täälläkin. Ambit 1 on minulla käytössä, ja Firefox selain. Äänimerkki kyllä kuuluu kun kytkee hauenleuan Ambitiin, mutta Movescount ei kuitenkaan käynnisty.

EDIT: Viimeisimmän Movescountin lataamisen jälkeen avast browser cleanup ilmoitti, että "Käytössä oleviin nettiselaimiin on asennettu lisäosia, joilla on heikko luokitus: Application Launcher for Drive (by Google)." Liittyisikö tämä Movescountin toimimattomuuteen, muistaakseni viime syksynä oli jotain ongelmia Movescountin ja joidenkin virustorjuntojen kanssa.

Muokattu