Jump to content
Juoksufoorumi.fi

r
0201346

Movescount

Recommended Posts

tuossa kun sunnuntaista asti oli suunnolla taas palvelut alhaalla tähän päivään asti niin mielessäni on pihissyt ja taas miettinyt merkin vaihtoa. mietin että saisiko tuolla suunnon päässä joukko käyttäjien palautetta tuon movescountin tuen kautta jotain aikaiseksi (itse laitoin äsken palautetta menemään), itse ainakin kaipaisin tuota offline softaa jolla pystyis katsomaan tallennettua dataa ja muokkaamaan näyttötiloja kellossa. ambit 3 toki tuo helpotusta tuohon ilmeisesti kun kännykällä pystynee noita muokkaamaan mutta edelleen maailmalla on 1 ja 2 ambittia aika paljon. tuo tuntuu nykyisin kyykkäävän joka kerta kun tekevät jotain muutoksia tai päivityksiä movescounttiin.

itse kelloon olen tyytyväinen (ambit 1llä tallennettu yli 520movea jo puoleentoista vuoteen ja yhden kerran on käytetty huollossa). nyt vain on alkanut tuntua että joutuu kohta oikeasti vaihtamaan merkkiä pelkästään tuon movescountin huonouden takia :embarassed:

karkeasti muisteltuna pelkästään tässä kuussa kun olen lyönyt kellon koneeseen ja käynyt lataamaan (lataan kerralla isomman satsin aina ettei aina välttämättä yksi kerrallaan) niin neljä kertaa on tullu joko maintance -teksti ja yritäppä myöhemmin uudelleen, tai sitten tuo oops something went wrong ja hoputetaan menemään vaikka lenkille. mielestäni tuo ei enää ole normaalia päivityskatkosta. ja tosiaan tässä kuussahan tämä oli jo toinen kerta kun oli pari päivää kokonaan poissa pelistä. onko garminilla tai polarilla nuo myös pelkästään nettipohjaisia myöskin? vai onkos tuo flow nimenomaan polarin?

...mielestäni tuo ei enää ole normaalia päivityskatkosta.

Juu ei varmaankaan, eikös tuo ole aika monta kertaa nyykähtänyt sunnuntaina, ilmeisesti (ainakin osittain) suuren samanaikaisen käyttäjämäärän seurauksena. Suunnon viesteissä on puhuttu database ja load balancing ongelmista, ja on kyllä tosi kiusallista kun eivät noita asioita saa järjestykseen. Movescountilla on ollut myös etukäteen ilmoitettuja huoltokatkoja, ja joskus kesällä taisi tällainenkin katkos venähtää suunniteltua pidemmäksi.

Käytän Movescounttia kaikkien treenien seurantaan, koska mittarini on Ambit2. Mutta tili on myös Garmin connectissa, lähinnä vanhan Garmin swimin vuoksi. Lisäksi Movescount siirtää movet myös Stravaan.

Omasta mielestäni Movescount on näistä selkeästi monipuolisin. Varsinkin kun sitä vertaa suoraan kilpailijaan Garmin Connectiin.

Se datamäärä, mitä Movescount ylläpitää on varmastikin todella suuri, jos miettii, että Ambit sekunnin välein tallentaa paitsi reittiä, myös kaikkia mitattavia suureita. Tämä kaikien tuhansien käyttäjien kaikista moveista

Näistä syistä olen ymmärtäväinen Movescountin katkoille.

Toisaalta kun on seurannut tuota Polar V800 ketjua, niin kohtuullisesti bugeja tuntuu siinäkin olevan.

Onneksi nuo Movescountin katkot eivät ole pääosin venyneet vuorokautta pidemmiksi.

Toki bugiton mittari ja katkoton ja monipuolinen verkkopalvelu olisi hieno asia

No, olen toki itsekin kärsimätön näkemään lenkkien tiedot synkkauksen jälkeen, ja harmitellut Movescountin epävakautta.

Ilmeisesti kuitenkin nämä viimeiset vaikeudet koskivat tulostaulua (ja mahdollisesti muita sivuja jotka joutuvat keräämään laajemmin tietoa tietokannasta). Itse tietokanta vaikutti toimivan, eli lenkin tiedot tosiaan tallettuivat ja olivat katseltavissa Viimenen Move -linkin kautta (joka epäilemättä tekee yksinkertaisemman tietokantahaun). En siis vajoa epätoivoon.

Yleisesti ottaen olen sangen tyytyväinen palveluun, vaikka siinä ei olekaan kaikkia namusia joita vaikka Stravasta löytyy.

Kysytäänpä tässä ketjussa, kun otsikko täsmää. En löydä "Embed your latest move" tai "Follow my moves at Movescount" buttoneita omalta Movescountiltani, mutta monien muiden tilillä sellaisia näkyy. Mistä ne saa kaivettua esiin?

Klikkaa omaa nimeäsi Movescountissa niin pääset sille profiilisivulle, jonka muut näkevät. Sieltä löytyy Embed-linkki.

Pääsin kirjautumaan mutta Moven valinnan jälkeen ei tapahdu mitään. Movescountin Facebook-sivuille ilmoittavat toisinaan ongelmien statuksen

Näköjään aikaisemmin ilmoittamani ongelma ei johtunut Movescountista vaan siitä, että käytin sitä työpaikan kannettavalla. Ilmeisesti täältä nettiliikenne ohjataan proxyn läpi, joka on toisinaan tukossa eli liikenne hidasta. Tämä näkyy minulla siten että Movescountissa eivät Movea kuvaavat ikonit näyt tai tulee muita ongelmia.