Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Lentistä

veimu
 Share

Recommended Posts

Lentistä on tullut aikoinaan pelattua - enempi puulaakitasolla ja firmaturnauksia.

Hauska(ko?) muisto: Pelasin 2 vuoden täydellisen lentistauon jälkeen toissa syksynä 4-sarjan ottelussa pari erää legendaarisessa Töölön Kisahallissa. Olin joku Veikko Miettinen, joka oli joukkueessa kirjoilla, mutta ei paikan päällä.

Porukka olisi joutunu luovuttamaan matsinsa kun ei ollut laittaa kuutta miestä kentällä. No 'pelastin' tilanteen olemalla mukana - tosin ulkona kuin lumiukko...ja matsikin hävittiin.

Lentis on hyvää treeniä lihaksille ja voi olla että ensi talvena voisin taas alkaa pelailla.

• 8 months later...

Onko Sepon tallissa paljon lentopallon pelaajia, nykyisiä sarjapelaajia tai entisiä staroja?

Alasarjoissa, jonkin verran Beach Volleyta ja nykyisin valmennusta. Jälkimmäistä en ole aikeissa lopettaa, vaan yritän hissukseen kehittyä eteenpäin.

Löytyykö kentällistä johonkin turnaukseen...?

Sopii ainakin minulle.

miten olette kokeneet kestävyysurheilun ja lentiksen yhteen sovittamisen?

Kevään lentistreenit olivat oikein mainiota valmistautumista maastoultraan, varsinkin kun ne veti riittävän fyysisinä. (No, joukkue joutui ehkä tuon takia vähän kärsimään, toivottavasti vaan hyvällä tavalla.)

Tein jonkin verran myös yhdistelmiä lentis+juoksu ja yhden pitkän juoksu+lentis+juoksu -treenin (n. 5h). Kun lihaksisto tottui harjoitusten kontrastiin, niin pystyi pelaamaan/treenaamaan suht täysillä pitkänkin nylkkäämisen jälkeen.

• 1 year later...

24 vuotta tuli pelattua pääsääntöisesti. 4 -sarjataso on korkein taso jossa olen pelannut. Nyt ei olkapää enää oikein kestä, vaikka haluja olisi pelata. Toimitsijana on tullut oltua SM -otteluita myöten.

Jonkinlainen innostuksen huipentuma oli 80 -luvulla kun Varkauden Tarmo nousi SM -sarjaan. Kävin katsomassa (=toimitsijana) kaikki kotiottelut 6 vuoden ajan.

Mieleenpainuvin hetki omilta pelivuosilta sattuukin noihin vuosiin omista harjoituksista, kun pelasimme, niin meidän puolen verkkokierroksella oli minä ja kaksi sen ajan maajoukkuemiestä (sen vuoden SM finaalipelaajaa).

Mä pelaan kanssa lentistä ja biitsiä minkä kerkiän, yleensä ehkä 2 kertaa viikossa. Nilkkojen puolesta vähän pelottaa mutta toistaiseksi vielä hauskuus voittaa pelot, vaikka viime syksynä menikin nivelsiteet ja tuli muutaman kuukauden totaalinen liikuntatauko.

Missään sarjoissa en ole koskaan pelannut enkä taidoiltani varmaan kelpaisikaan, mutta meillä on täällä työpaikalla semivirallinen lentiskerho jonka kanssa osallistutaan lentis- ja biitsiturnauksiin pitkin Eurooppaa.

Maanantaina fillaroin aamulla töihin n. 8 km, sitten parin lomalaisen kanssa hetimiten 50 minsan juoksulenkille. Illalla töistä kotiin fillarilla, lentiskamat kassiin ja taas ketjut punasena 5 km (2km ylämäkeä) lentistä pelaamaan kahdeksi ja puoleksi tunniksi neljällä neljää vastaan. Illalla oli jo aika murea olo kun olin pyöräillyt kotiin.

Maanantaina fillaroin aamulla töihin n. 8 km, sitten parin lomalaisen kanssa hetimiten 50 minsan juoksulenkille. Illalla töistä kotiin fillarilla, lentiskamat kassiin ja taas ketjut punasena 5 km (2km ylämäkeä) lentistä pelaamaan kahdeksi ja puoleksi tunniksi neljällä neljää vastaan. Illalla oli jo aika murea olo kun olin pyöräillyt kotiin.

Mahtavaa! :thumbsup: Kyllä se mehut vie ja etenkin kun on vajaat joukkueet. Mullakin kokemusta juoksusta ja lentiksestä samalle päivälle, mutta pikkuisen liian rankkaa. Mieluummin jaan ne eri päiville, ettei ihan kroppa hajoa.