Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juha Tuomola

Nike Pegasus

Recommended Posts

On 1.1.2017 at 12.37, Joe_Average kirjoitti:

Nyt näyttäisi olevan ainakin Stadiumissa Pegasus 33:sia aika huokeeseen hintaan eli 79.90e. Ainoa mikä noissa mietityttää on, että pohjan kuviointi on tuollainen nappulamainen verrattuna vanhempiin malleihin. Onko nuo liukkaamaan kuin vanhemmat mallit? 

Omien kokemuksieni mukaan nappulaisuus lisää pitoa lenkkareissa :) 

Nyt on pitkään juostu jo Pegasus 34:lla. Tänään kävin katsomassa josko ostaisi vielä yhdet 34:set kun oli saanut vielä vihreällä värillä. Yllätys olikin suurin kun uudet 34:t olivat kannasta jo valmiiksi löysät. Ostin syksyllä yhdet 34 Shieldit ja ne löystyivät nopeasti, siis kengillä ei voi juosta tai ainakaan minä en voi. Onneksi laatikossa on vielä yhdet ehjät normaalit 34:t. Joku mulle kaupassa selitti että vaimennus ei kestäisi pakkasta. Ongelma tuntuukin olevan se että nyt vuoden vaihteenjälkeen tehdyt 34:t ovat valmiiksi löysät... Top-sportissa oli myös yhdet vanhemmat 34 jotka olivat väärää kokoa mutta kanta oli selvästi napakampi kuin uusien 34:n. Uuden ja vanhan 34 muuten erottaa toisistaan, sillä kenkä on hieman erinäköinen. Katsotaan mitä kevät tuo tullessaan eli tuleeko kauppoihin napakampi 34 vai onko kaikki tulevaisuudessa valmiiksi löysiä. Löysyydellä tarkoitan sitä että kannan vaimennus antaa liikaa periksi, minulla se alkaa tuntumaan polvessa. Nyt ollaan siinä mielessä jännän äärellä että kohta nähdään onko pakko alkaa etsimään uutta "perus" kenkää.

Guest Baltsu

jokaisen kenkäparin lapussa on Nikella se 2 kuukauden timeframe, jonka aikana kengät on valmistettu. Eli näet siitä.

Minun syksyllä hankitut 34:t on valmistettu 4.1-4.3.2017. Nyt tehdään siis jo Pegasus 35:sta, kaikki keväälle myyntiin tulevat 34:t on tehty syksyllä ja vielä on saatavilla niitä vanhempiakin, ainakin tiettyjä värejä, sillä osa väreistä on tehty aiemmin. Nike tekee tietyn värin sarjana, eikä palaa siihen enää ikinä.

Guest Baltsu
17 tuntia sitten, juhanahm kirjoitti:

maalis huhtikuussa näyttää olevan valmistettu nuo hyvät kengät. Kesäkuussa tuo epäkelpo pari. Toivon vaan ettei ole pysyvä muutos

tuo on mielenkiintoinen asia. Jotenkin tulee mieleen sellainen asia, että joku kiinalainen alihankkija olisi vaihtanut materiaalia. Katsoin sellaisen tiedon tilastoista, että Niken kenkiä valmistetaan maailmassa 13 maassa 105 tehtaassa. Pegasusta ei toki niin monissa, mutta voidaan olettaa, että niitä tulee useista tehtaista. Varsinkin he, jotka ovat lukeneet Phil Knightin kirjan Shoe Dog, omaavat jonkinlaisen käsityksen ko. firman ajattelutavasta. En millään usko, että mallia olisi kesken mallivuotta tietoisesti muutettu, koska siinä ei alun perin ollut mitään kestävyysongelmia tms. Luin 2010 sellaisen kirjan kuin Poorly Made in China, josta sai hyvän kuvan siitä, että alihankkijat voivat siellä kyllä oma-aloitteisestikin mennä tekemään muutoksia niihin tuotteisiin eli tässä tapauksessa jotain eri materiaalia olisi käytetty. 

Itselleni tämä tieto on uusi. En ole kuullut aiemmin kenenkään mainitsevan, että tuo kenkämalli olisi muuttunut.

19 tuntia sitten, juhanahm kirjoitti:

maalis huhtikuussa näyttää olevan valmistettu nuo hyvät kengät. Kesäkuussa tuo epäkelpo pari. Toivon vaan ettei ole pysyvä muutos

Tää onkin mielenkiintoista. Omat 34:t on 23.2.-17 ja on mielestäni liian kovat ;) Verrokkina Pegasus 33 syksyltä -16.

Ettei olis niin päin että välissä on tullu liian kovaa välikerrosta tms.

33:sta meni ikävä kyllä kivi läpi ja puhkaisi ilmatyynyn. Näillä kokemuksilla vaihdanki takaisin NB:hen kunhan se 890v6 tulisi jo

Guest Baltsu

Lisää tietoa: Oma parini ja Forumin Inter Sportissa myynnissä olevat tammi-helmikuussa valmistetut ovat Made in Vietnam. Uudemmat mustat, mitä näin kaupassa, jotka ovat kesällä valmistetut, olivat made in China.

Vanhemmat värit olivat Forumin Inter Sportissa alessa 79,20€. Siellä luki: vanhat värit siinä, missä aletuotteita oli. 34:t olivat vihertävät. Samassa läjässä oli kyllä vanhoja 33:akin. Forumin Stadiumissa tämä kysymys oli myyjälle tuttu. Hän sanoi, että joku asiakas oli tänään ottanut asian esille. Eli ehkä sana kiirii. Itse en ole henk. koht. kokeillut niitä sen enempää. 

Voisi kyllä kuvitella että kaikki 34 pitäisi olla samanlaisia. Jokuhan on laadussa pettänyt jos kenkien vaimennus on erilainen samassa mallissa eri pareissa. Ostin pojalle alkukesästä 34:set joka on siis 11v ja jalka 41. Eli kyseessä on miesten kenkä. Niissä vaimennus on täysin kunnossa, vaikka varmasti kengissä on enemmän kilometrejä kuin minun samaan aikaan ostetuissa. Toki painan itse 83-84kg jolla taitaa olla osuutta asiaan. Jos vaimennus on minulla liian löysä kenkä lyö tavallaan läpi. Huomaa varsinkin asfaltti pitkiksillä. Hiekka on sitten armollisempi. Pitänee kokeilla tarkin mainitsemaa NB:tä. kun jostain vastaan tulevat.