Jump to content
Juoksufoorumi.fi

tarina(t)

niilos_mc
 Share

Recommended Posts

...vietän iltaa kotosalla ja en oikeen tiedä mitä tekisin. Ainakin tiedän haaveilevani kaikesta, mitä minulla ei ole ollut, tai mitä en ole koskaan saavuttanut. Välillä kävelen pienen asunnon lyhyitä kujia edestakaisin, kun rotta häkissään. Piipahdan parvekkeella haukkaamassa raitista ilmaa ja tunnen kuinka pimeys valtaa kaupungin hetki hetkeltä. Aurinko on jo laskenut, mutta kajo antaa vielä taivalle säihkyvää valoa. Samalla huomaan kuinka syksy alkaa muokkaamaan kaunista luontoamme. Mieleni tekisi lähteä seikkailemaan, mutta en uskalla enää lähteä yksin suureen maailmaan. Olen säätänyt aivan riittävästi, joten en halua toistaa itseäni.

Jatkan musiikin kuuntelua ja yritän rentoutua sohvalle. Tavastani poiketen en ole olutlasin ääressä. Vaan kuvittelen sivistyneesti nauttivani pari siideriä, hienosta lasisesta mukista, seuranani radio hienoine sävelineen. Nyt elävissä kuvissa puhutaan isoista rahoista ja elämän taistelusta, mutta se onkin vain erään toisen tarinankertojan kuvitelmaa. Oma keskittymiseni on syventynyt, jonkun mitättömän (tämän)tarinan kertomiseen. Ajatus seikkailee ja haahuilee kaiken maailman juttuja läpi, kuitenkaan pääsemättä mihinkään järkevään lopputulokseen. Välillä en tiedä miksi tätä raapustelen, mutta luulen, että joskus tämä hölmö ehkä oppisi ilmaisemaan omia tunteitaan ja saavan puuttuvat palaset omalle paikalleen. Silloin ei tarvitsi aina kiukutella yksikseen, vaan voisi antaa itsestäänkin jotain hyvää muille.

Tiedän tehneeni monesti väärin ja tiedän myös tehneeni oikeitakin valintoja. Luulen, että näiden elämän peruspilari-kysymysten parissa taistelevat monet ihmiset. Kun itse on terve, pystyy urheilemaan täysillä ja töissä hommat toimii melkein ilman ongemia. Silloin ei vaan yksinkertaisesti ehdi aattelmaan asioita riittävän perusteellisesti, vaan tekee asioista ennakko johtopäätökset, jotka eivät välttämättä ole lähelläkään oikeaa totuutta. Elää ns. hypessä ja leijuu onnellisuus teemassa. Itsellä elämä tuntuu olevan pelkkää ala/ylä-mäkeä vuoron perään. Tällähetkellä rämmin suossa kaulaani myöten ja en varmasti anna periksi. Toivon vaan, että elämä edes joskus olisi helpompaa. Onneksi pienent yllättävät tilanteet luovat piristystä tavalliseen elämään.

Olen pitänyt muutaman päivän taukoa treenistä, vaikka tänään kyllä kävinkin kellumassa virran mukana. On ollut todella vaikeaa nämä muutamat päivät. Jotenkin aattelee; kun työ, urheilu ja viihteellä oleminen ovat vallanneet nykyiset viikkorutiinit, ni pitäis saada jotain muuta sisällytettyä elämään. Mutta mihinkäs vanha kettu omista rutiineistaan taipuu, sanoo vanha sananlasku. Tietysti, onhan sitä nähty ihmeellisempiäkin asioita. Mutta taidan tästä kohta mennä nukkumaan, jotta aamulla herää virkenä uuteen päivään, ja on paljon kivempi seikkailla uni maailmassa jossa, kaikki on mahdollista...