Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Perusmatkan SM Kuopio 2014

Arvostele ketju:


Recommended Posts

Forecan mittaustapa on kuitenkin eri kuin kisassa. Toiselta sivuilta myös bongasin Kallaveden lämpötilaksi tänäaamuna mitattuna 23.0C.

Järvivesien lämpötilat yleisesti mitataan näin: "Pintaveden lämpötila mitataan perinteisesti vedenkorkeusasteikkopaikoilta laiturilta tai kiviltä rannan läheisyydestä 20 cm pinnasta alaspäin."

Kisassa siten taas kauimmista paikoista ja vielä syvemmältä (60cm), joten en usko, että lämpenisi yli 22C, joka kisanjärjestäjillä myös rajana, kun SM-kisa kyseessä. Tai mistä sen tietää, onhan tässä vielä aikaa. Iso järvi kuitenkin, ehtii myös sekoittua jos tuuli käy :)

Link to post
Share on other sites

Kunhan nyt vähän hämmennän... Kyllä se aina saadaan alle 22 asteeseen mitattua jos halutaan. Sinulle muuten taitaisi sopia aika hyvin tuo puvutta uinti ;-)

Saadaanhan se ;) Itse en ole tulossa, joten samapa se minulle, kuinka lämpimissä vesissä polskitte ;)

Minä polskin meressä ja sielläkin on melkein liian kuuma ilman pukua... huh.

Link to post
Share on other sites

Kuuleman mukaan Kallaveden tilanne on siinä ja siinä, että märkäpuvulla uinti kiellettäisiin (siis jos kisa olisi nyt). Kuntosarjalaisethan saavat joka tapauksessa polskia märkkärillä, mutta SM-titteleistä kisaavat voivat joutua uimaan ilman. itsellä oman ennätyksen tavoitteleminen menee siinä vaiheessa ohitse, jos kisajärjestäjät päättävät kieltää märkkärin käytön. Henkilökohtaisesti 1500m matkalla märkäpuku voi nopeuttaa uintiani jopa lähelle viittä minuuttia :D

Link to post
Share on other sites

Eipä tuo pyöräreittikään ole ennätyksiä ajatellen ihan helpoin. Itse ainakin kuolen joka kerta siihen Musiikkikeskukselta alkavaan mäkeen ja tuo korttelikikkailu ei ole vahvuuksiani lain. Saattais olla maantiepyörällä helpompi ajettava, kuin tempopyörällä? Ainakin itsellä erot noilla pyörillä muutenkin niin pienet, kun en osaa polkea.

Semmoista kuittia tuli eilesellä KuoPySin tempolla, että... (ranteet auki ja rollaattorin ostoon).:character0032:

No pääasia että on hauskaa ja yrjöttää.

Link to post
Share on other sites

Näyttää että juoksureitti on muuttunut, kahtena vitosen kierroksena, OK . Pyöräreitille tullut taas pari uutta 90 mutkaa/kierros, hidastuu entisestään tuo pyöräreitti mutta siltikin se on hieno ei nopee mutta hieno. Tykkään tuosta reitistä kun on muulta liikenteeltä suljettu ja tapahtumaa riittää jatkuvasti.

Tasamaata on juoksu Kuopiolahden rantoja. Pyöräilyssä tosiaan kaupunkiosassa se loiva pudotus ja ajetaan Tehdaskatua, eikä Tasavallankatua Saaristokadulle päin.

Link to post
Share on other sites

Tuotaa, eikai ne voimasuhteet pitäis muuttua uinnin suhteen vaikka mentäis puvutta? Erot vaan kasvaa, mutta lienee järjestys kuitenkin sama. Voimasuhteet kokonaiskisassa taas voipi muuttua. Mutta sitähän te tarkoitittekin :D

Puvutta mieluusti. Viimeinkin. Jos kerta tarjolla on n. +24-26C keli muuten niin eikö se olis kiva hieman viileämmin aloittaa? Se on aivan yks ja sama minuutille parille loppuajassa. Oispahan kokemus tuokin, jos ei ole ennen puvutta kisannut. T1 menee huomattavasti jouhevammin ilman märkkäriä.

Onkos Kallavedessä näitä viimeaikaisia pöpöjä tarjolla? Sinilevää? Pakki sekaisin lauantai-iltana?

Tulee taas meikäläiselle mielenkiintoinen kisa. Perjantaina iltavuorossa, kotona siinä 22:15. Aamulla ennen kuutta ylös, jotta ehtii Kuopioon (vajaa 4h ajo) ajoissa. Kisa kaikilla mausteilla. Ajo kotiin. Lepoa tunti-pari jos mahdollista ja yövuoroon töihin... Puuh!!!

Mitä sitä ei tekis, että kisaamaan pääsis ;D

Link to post
Share on other sites

Huomenna luvassa triathlon debyytti. Vähän jännittää, kun treeniä on alla ihan liian vähän, mutta lähden kuitenkin tsekkaamaan meiningin ja keräämän kokemusta seuraavaa kertaa varten :)

Märkkärillä olen uinut vasta kerran ja kiinnostaisikin kuulla kokeneemmilta, että kannattaako sitä käyttää, jos vesi on yli 20 asteista, eikä kokemusta juuri ole? Perusmatkalle olen tulossa. Onko hyöty vedessä suurempi kuin oletettavasti hitaaseen vaihtoon kuluva aika? Uin vielä rintuintia, joten vaikuttaako asiaan?

Link to post
Share on other sites

Kyllä vedessä saatu hyöty on suurempi kuin mitä vaihdossa häviät kunhan märkkärisi istuu hyvin. Jo se ei istu kunnolla ja joudut tekemään työtä märkkäriä vastaan niin siitä on vain haittaa. Oletan että ensimmäisellä kokeilulla käytit sitä märkkäriä jota nyt aiot käyttää kisassa. Jos uinti silloin tuntui sujuvan normaalisti niin kaikki on ok ja kannattaa käyttää sitä märkkäriä, jos olet epävarma asiasta niin on ehkä parempi mennä ilman.

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Our picks

    • Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
      Tämmöistä olisi tarjolla Jyväskylän yliopiston toimesta:
       
      "Kaipaatko harjoitteluusi uutta potkua? Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
       
      Huhti-toukokuun  2021 aikana alkaa Jyväskylän yliopiston liikuntabiologian kestävyysharjoittelututkimus, johon rekrytoidaan tutkittaviksi perusterveitä kestävyysharjoittelutaustan omaavia ja säännöllisesti juosten harjoittelevia (4-6x/vko) 20-45-vuotiaita miehiä (20 hlö) ja naisia (20 hlö). 
       
      Tutkimus koostuu kolmen viikon valmistavasta jaksosta, kuuden viikon määräjaksosta sekä kuuden viikon intervallijaksosta. Jokaista jaksoa edeltää ja seuraa testiviikko, jonka aikana tehdään tutkimukseen liittyviä suorituskykytestejä ja paastomittauksia. Tutkimukseen osallistuvat saavat tutkimusjakson ajaksi juoksuharjoitusohjelman sekä tarkkaa tietoa omasta kestävyyssuorituskyvystään ja palautumistilastaan." 
       
      Linkki: https://www.jyu.fi/sport/fi/ajankohtaista/uutiset/osallistu-tutkimukseen-jossa-vertaillaan-ennalta-maaritettya-ja-yksilollisesti-mukautuvaa-juoksuohjelmaa-maara-ja-intervalliharjoitusjaksoilla?fbclid=IwAR1wT-CyCYHndjLDWEy_u8c_6Aw5n41crFG3VA3wP4Ih3P1odLQdKaXKxNI
       

       
      Olettaisin etteivät tarkoita perusterveillä pelkästään 3h alittajia 🙂
      • 1 vastaus
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy