Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Suunto Ambit3

Recommended Posts

1 tunti sitten, Umpimähkä kirjoitti:

Olisiko jotain vinkkejä Ambitin sykkeen mittaukseen, ei toimi enää ollenkaan. Ostin pari kuukautta sitten uuden vyön ja uuden sykelähettimen ja toimi hetken aikaa ihan ok, mutta nyt näytössä vilkkuu vain kahta eri sykelukemaan ihan mitä tahansa, esim. 78 ja 180, koko lenkin ajan ja Movescountissa saattaa olla, että on suoraa viivaa siinä 200 lukeman lähellä tai sitten jotain ihan outoa, mutta sykelukemia ne ei ainakaan minulta ole.

Ambit3 on kaksi vuotta käytössä ja alun perin toimi ilman ongelmaa, nyt siis 2 kk sitten uusi lähetin, uudet paristot, mutta ei vaan toimi. Ja sen takia ostin uuden sykelähettimen, kun vanha rupesi tekemään tuota samaa...

Mulla ollut aivan samoja ongelmia! Kellokin ollut reilut puoliotista vuotta käytössä. Todennäköisesti vyö on kuitenkin sökö. Minä kysyin asiaa Suunnolta ja yhteensä n. kymmenen sähköpostin jälkeen lähettävät uuden vyön, vaikka takuuaika on kai periaatteessa umpeutunut.

Käytätkö Moveslinkkiä? Sieltä kannatta ilmeisesti pakottaa ohjelmistopäivitys kellolle. Mulla ilmeisesti auttoi, koska Polarin H10 vyön kanssa pelasi eilen salilla ihan täysin.

• Replies 453
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jaahas perutaas vähän puheita. Suunto vaihtoi vanhan täysin uuteen tuon Ambit 3 Peak siellä on siis uusi myyntipakkaus sykevöineen ja laite tietysti odottamassa. Eli korjattua sitä ei kai sitten saatu

Todennäköisesti. Joo korjasin ja editoin jo tuon edelliseen viestiin. Veikkaan, että tuossa omassa mittarissa on ollut piirikortti viallinen jo uudesta asti. Aina siellä on jotain piikkejä o

Tuon takia ostin Intersportista aikanaan. Sai remmin asennettuna. Ruuvit oli siinäkin tiukalla ja joutui käyttämään väkivaltaa.   Tää ketju alkaa olla taakse jäänyttä: Suunto 9 on uusi Ambit

Posted Images

9 minuuttia sitten, PaHa kirjoitti:

Mulla ollut aivan samoja ongelmia! Kellokin ollut reilut puoliotista vuotta käytössä. Todennäköisesti vyö on kuitenkin sökö. Minä kysyin asiaa Suunnolta ja yhteensä n. kymmenen sähköpostin jälkeen lähettävät uuden vyön, vaikka takuuaika on kai periaatteessa umpeutunut.

Käytätkö Moveslinkkiä? Sieltä kannatta ilmeisesti pakottaa ohjelmistopäivitys kellolle. Mulla ilmeisesti auttoi, koska Polarin H10 vyön kanssa pelasi eilen salilla ihan täysin.

Itse tein juuri laitteelle servicen kautta sammtuksen ja uudellenkäynnistyksen ja nyt lähti sykkeenmittaus toimimaan. Sitä kannattaa varmaan sinunkin kokeilla. Uudelleenkäynnistys tapahuu, kun laittaa laitteen siihen latauspiuhaan kiinni.

https://www.suunto.com/fi-fi/Tuki/Tuotetuki/suunto_ambit3_peak/suunto_ambit3_peak/ominaisuudet/huoltovalikko/

Moveslinkkiä kyllä käytän joka treenin jälkeen.

Meinasivat tuolla Suunnolla, että sykevyö on rikki,. mutta eihän se nyt muutamasta kerrasta voi olla rikki.

• Like 1
  • 7 months later...
  • 2 weeks later...
On 4.3.2020 at 12.50, Tohveli kirjoitti:

Pitäisi palauttaa tehdasasetukset rouvan vanhaan ambit3 sporttiin, kun se lähtee uuteen kotiin. Miten se tapahtui?

Olikohan kaikki nappulat alas riittävän kauan? Tai joku yhdistelmä? Tieto varmaankin Suunnon sivuilla tai ohjekirjassa. 

• 1 month later...

Moi

Onko kellään muulla mennyt hermo Ambit 3 Peakin korkeusmittausten kanssa? Minusta vaikuttaa siltä, että n. kolmasosa treeneistä mennään välillä helvetti-taivas, kun korkeudet on mitä sattuu. Enkä tarkoita olotilaa 😉

Olen nyt yrittänyt tässä kotona näprätä kelloa n. tunnin ja kun laitan sen näytön, missä näkyy korkeus, niin se kipuaa jatkuvasti kohti Everestin huippua. Ei auta, vaikka asetan manuaalisesti kodin korkeuden, n. 177m merenpinnasta laitteeseen. Ihan sama, onko päällä "automaattinen", "korkeus" tai "ilmanpaine" prfofiili. Taas piti laittaa kello piuhaan ja pakottaa laiteohjelmiston päivitys. Kohta pitää varmaan siirtyä Polarin leiriin...

41 minuuttia sitten, PaHa kirjoitti:

Moi

Onko kellään muulla mennyt hermo Ambit 3 Peakin korkeusmittausten kanssa? Minusta vaikuttaa siltä, että n. kolmasosa treeneistä mennään välillä helvetti-taivas, kun korkeudet on mitä sattuu. Enkä tarkoita olotilaa 😉

Olen nyt yrittänyt tässä kotona näprätä kelloa n. tunnin ja kun laitan sen näytön, missä näkyy korkeus, niin se kipuaa jatkuvasti kohti Everestin huippua. Ei auta, vaikka asetan manuaalisesti kodin korkeuden, n. 177m merenpinnasta laitteeseen. Ihan sama, onko päällä "automaattinen", "korkeus" tai "ilmanpaine" prfofiili. Taas piti laittaa kello piuhaan ja pakottaa laiteohjelmiston päivitys. Kohta pitää varmaan siirtyä Polarin leiriin...

Kerran vaihdoin takuuseen ja puolen vuoden jälkeen taas paskana. Itse olen ollut korkeudessa 32-64km viimeisen vuoden.

• Thanks 1
tunti sitten, Elwood kirjoitti:

Kerran vaihdoin takuuseen ja puolen vuoden jälkeen taas paskana. Itse olen ollut korkeudessa 32-64km viimeisen vuoden.

Mahtavaa... Suunnon kellon käyttäjä ei siis tarvitse aineita päästäkseen pilveen.

Juuri tulin lenkiltä ja juoksin kai välillä 5km-32km. Olikin jotenkin vaikea hengittää jatkuvasti 🤔

• Haha 1
13 minuuttia sitten, Andreas66 kirjoitti:

Onko ilmanpaineen mittausanturin reikä kenties tukossa? Jokuhan sitä painetta nostaa.

Korkeammalla paine on pienempi.

Spartanin ohjeessa on näin: "Pidä kellon vasemmassa sivussa oleva ilmanpaineanturin aukkojen alue puhtaana liasta ja hiekasta. Älä koskaan työnnä aukkoihin mitään, sillä anturi voi vaurioitua."

1 tunti sitten, X66 kirjoitti:

Spartanin ohjeessa on näin: "Pidä kellon vasemmassa sivussa oleva ilmanpaineanturin aukkojen alue puhtaana liasta ja hiekasta. Älä koskaan työnnä aukkoihin mitään, sillä anturi voi vaurioitua."

Mulla vissiin 4v vanha Ambit 3Peak ja tuota ohjetta noudattanut, niin aina toiminut. Nyt ei tuo ole käytössä vaan laatikossa, kun Garmin tuli tilalle.

• Like 1
5 tuntia sitten, X66 kirjoitti:

En minä kyllä muistaakseni ole sinne mitään työntänyt. Joskus vedellä huuhtaisen koko vehkeen. Syytä Suunnon laadun lisäksi koronaa ja Neuvostoliittoa!

• Haha 1