Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo

Suunto Ambit3

Recommended Posts

no nyt näkyy päivittyvän, yksi veto näkyy jääneen pois scoreboardista

seuraava kysymys, pitäisikkö T6:n "dual" lähetin napin toimia ensimmäisen sarjan ambitin kanssa ?

entä pitäisikö ykkös sarjan ambitin "ant" lähettimen toimia T6:n kanssa ?

jostain syystä vanha T6 ei hae lähettimiä olisikohan tullut tunnit täyteen, se on vaan niin mukava kun ei tarvii gpssää että on vielä käytössä

2 tuntia sitten, kari.t kirjoitti:

entä pitäisikö ykkös sarjan ambitin "ant" lähettimen toimia T6:n kanssa ?

jostain syystä vanha T6 ei hae lähettimiä olisikohan tullut tunnit täyteen, se on vaan niin mukava kun ei tarvii gpssää että on vielä käytössä

En tiedä, mutta kuvittelisin toimivan.

Oletko parittanut uudestaan?

1 tunti sitten, yksvesku kirjoitti:

En tiedä, mutta kuvittelisin toimivan.

Oletko parittanut uudestaan?

joo mä koitin kaikkia ristiin myöskin parittaen, ambit ja T6 ja sitten se "dual"  lähetin ja "ant" lähetin sekä myös ne vyöt

ambit ja "ant" toimii molemmilla vöillä mutta T6 ja "dual" ei ollenkaan, tuntuu vaan oudolta että T6 ja "dual" vyö olisi hajonnut yhtä aikaa

No mä oon yrittäny kaikenlaisia temppuja, mutta viikon aikana testi on onnistunu vain 4krt. Esimerkiksi maanantaina yritin varmaan kymmenen kertaa, mutta aina testi epäonnistui. Tänään mittari kävi huollossa, mutta eipä tunnu auttaneen. Sen kerran kun testi on onnistunu niin tulos on ollu 20-30%. Oonkohan mä vaan niin jumissa että siksi testi epäonnistuu jatkuvasti  :tongue_(2):

Mulla ollu sama ongelma ja vyö lähti huoltoon. Tein oman ketjunki aiheesta, kun epäilin myös olevani niin kuollut ja alipalautunut että menee miinukselle ja siksi ei onnistu.

Sitten katos yhteys vyöhön kokonaan. Katotaan saanko toimvaa vyötä huollosta.

Onko kenelläkään kokemuksia pitääkö tämä ajan arviointi paikkaansa millään tasolla? Yksilöllisiä eroja tietysti on riippuen mm. taustoista. Ja miten tuota juoksusuoritustasoa käytätte hyväksi, kun arvioidaan kunnon kehittymistä.

Koska valittaminen auttaa aina niin  eilen illalla sain mittauksen toimimaan. Toivottavasti toimii myös tänään. 

Mulla tuo suoritustaso on ollu aika vakio, että ei siitä paljoa kyllä päättele. Toki jos kunto on selvässä nousussa niin silloinhan siitä näkee kuinka kunto paranee. 

Pitää seurailla noita palautumislukemia että miten ne reagoi lepoon ja harjoitteluun jos tuo mittaus jatkossa vaan toimii.

Minulla palautumistesti on yleensä toiminut hyvin ja lukema on ollut kohtuullisen hyvin linjassa omien tuntemusten kanssa. Pari kertaa mittaus ei ole onnistunut ja silloin olen ollut aika piipussa / jumissa. Tästä olen itse päätellyt ettei testi ehkä toimi ihan kaikissa tilanteissa...

Onko kenelläkään kokemuksia pitääkö tämä ajan arviointi paikkaansa millään tasolla? Yksilöllisiä eroja tietysti on riippuen mm. taustoista. Ja miten tuota juoksusuoritustasoa käytätte hyväksi, kun arvioidaan kunnon kehittymistä.

Tarkoitat ajalla kai palautumisaikaa, jonka kello ilmoittaa? Mielestäni se pitää aika hyvin paikkansa, jos olet asettanut aktiivisuusluokkasi oikeaksi. Sen voi katsoa, paitsi viikottaisen harjoitteluajan, myös maks hapenottokyvystä laskettavan METS arvon mukaan Vomax/3,5=METS.

Mutta jos sairastat tai kärsit stressistä / ylirasituksesta, niin silloin palautumisaika on jotain muuta

Oliskohan syynä noihin testien epäonnistumisiin ollut testin kalibrointi. Vasta nyt sain testin menemään läpi kolme kertaa 12h sisällä. Sen jälkeen nyt jo kolme testiä onnistuneesti putkeen läpi. Nyt tunnin lenkille ja sitten ihmettelemään mitä mittari siitä tuumaa.