Moe Szyslak 10 Lähetetty 16. kesäkuuta , 2014 Report Share Lähetetty 16. kesäkuuta , 2014 Olen ajellut 'aina' pelkästään normaalilla pyöräilykypärällä ja monessa expossa hypistellyt pisarakypärää. No sillähän nyt ei normilenkkejä kehtaa ajella, niin ajettelin että lyön kaks kärpästä yhdellä iskulla ja ostin Giron Air Attackin visiirillä. Pelotti lähinnä pisarakypärässä se, että a) on raskas päässä ja kee) on herkkä pyöräilyasennolle. Eilen sitten ensilenkki ko. kuupalla. Eihän tuo mun vauhti muuten mitenkään ihmeellistä ole, mutta alamäissä pääsee vähän vauhdikkaammin ja pystyi vertailemaan kypärän hyvyyttä vanhaan Trekkiin. Päässä ei tosiaan tuntunut patopainetta ja vaikka tuli ihan testimielessä pyöriteltyä päätäkin kuin huuhkaja konsanaan, niin olo oli kuin tyhjiössä ajaisi. Onkos muilla kokemuksia 'Ilma höökistä'? Lainaa Link to post Share on other sites
Rookie 1 Lähetetty 16. kesäkuuta , 2014 Report Share Lähetetty 16. kesäkuuta , 2014 Vähän samoista syistä olen funtsinut tuota Air Attackia. Tähän sakka olen ajellut Met:n jollain maastomallin kypärällä, en tosin tiedä mitä eroa sillä on maantiemalliseen pottaan. Mutta onko noin että eron huomaa jopa "nuppituntumala" Rookie Lainaa Link to post Share on other sites
jerry 0 Lähetetty 16. kesäkuuta , 2014 Report Share Lähetetty 16. kesäkuuta , 2014 (edited) Slowtwitchin 'absoluuttisen totuuden' mukaan ns. Aero Road mallisista paras on Spessun Evade, kakkosena Louise Garneaun Course ja kolmantena Giron Air Attack. Tuulitunnelitestin perusteella. http://forum.slowtwitch.com/cgi-bin/gforum.cgi?post=5016386 Minulla LG Course ja siihen tyytyväinen, Evanscycles.co.uk myy niitä kohtuulliseen hintaan. Evaden saatavuus on ollut todella huono ja Giro AA sekä kalliimpi että 'huonompi'. Oma asento pyörän päällä ja pään yhteensopivuus vaikuttavat toki myös. Itsekin ostin jo monta kertaa melkein Giron, mutta päädyin sitten lopulta Courseen. Muokattu 16. kesäkuuta , 2014 Lainaa Link to post Share on other sites
vaaderindartti 10 Lähetetty 16. kesäkuuta , 2014 Report Share Lähetetty 16. kesäkuuta , 2014 Itselläni on Air Attack. Mukana tulevaan visiiriin olen ollut tosi tyytyväinen, sillä silmälasit mahtuvat ongelmitta sisäpuolelle. Muutenkin on sopinut päähän hyvin. Tuuletusreikiä voisi olla enemmän, nyt kehittää lämpöä. Toisaalta tukan saa märkänä vedettyä hienosti taakse, kun juoksua varten vaihtaa lippiksen päähän. Lainaa Link to post Share on other sites
Moe Szyslak 10 Lähetetty 18. kesäkuuta , 2014 Author Report Share Lähetetty 18. kesäkuuta , 2014 Vähän samoista syistä olen funtsinut tuota Air Attackia. Tähän sakka olen ajellut Met:n jollain maastomallin kypärällä, en tosin tiedä mitä eroa sillä on maantiemalliseen pottaan. Mutta onko noin että eron huomaa jopa "nuppituntumala" Rookie Kyllä mulla ainakin se Trekin kypärä 'otti ilmaan kiinni' kun vähän pääntä käänteli. Tunne oli kun olis lippis päässä tuulisessa kelissä. Air Attackilla näin ei käynyt. Lainaa Link to post Share on other sites
Moe Szyslak 10 Lähetetty 18. kesäkuuta , 2014 Author Report Share Lähetetty 18. kesäkuuta , 2014 Itselläni on Air Attack. Mukana tulevaan visiiriin olen ollut tosi tyytyväinen, sillä silmälasit mahtuvat ongelmitta sisäpuolelle. Muutenkin on sopinut päähän hyvin. Tuuletusreikiä voisi olla enemmän, nyt kehittää lämpöä. Toisaalta tukan saa märkänä vedettyä hienosti taakse, kun juoksua varten vaihtaa lippiksen päähän. Juu, lämmin oli. Itse tosin käytän normaaleissakin juhannuskeleissä buffia kypärän alla, saati tänä 'kesänä'. Lainaa Link to post Share on other sites
Moe Szyslak 10 Lähetetty 22. kesäkuuta , 2014 Author Report Share Lähetetty 22. kesäkuuta , 2014 No nyt on tehtynä 3 lenkkiä ja kaks viimeistä olen nykässyt piilolinssit silmiin ja ajanut visiirillä. On kyllä mainio kuuppa tämä. Sateellakin aika ässä, kun lärvi pysyy kuivana. Jos vielä kovasti kehun, niin saa Giro ruveta maksamaan mulle komissiota myynneistä. Lainaa Link to post Share on other sites
MarkoA 3 Lähetetty 22. kesäkuuta , 2014 Report Share Lähetetty 22. kesäkuuta , 2014 Mistä? Paljonko? Suositteletko? Tai siis ilmeisesti suosittelet edelläluetun perusteella ;D Lainaa Link to post Share on other sites
jerry 0 Lähetetty 22. kesäkuuta , 2014 Report Share Lähetetty 22. kesäkuuta , 2014 em. Evans ja Edelrad.de ainakin ja mikä nyt sitten sattuu olemaan päivän hinta Lainaa Link to post Share on other sites
Kajtsu 10 Lähetetty 23. kesäkuuta , 2014 Report Share Lähetetty 23. kesäkuuta , 2014 Tässä hyvä linkki josta näkee miksi kannattaa ajaa aero kypärällä http://mybikeshopsg.com/2010/06/27/cycling-myth-busters-reducing-wind-resistance/ Lainaa Link to post Share on other sites
J M 18 Lähetetty 23. kesäkuuta , 2014 Report Share Lähetetty 23. kesäkuuta , 2014 Air attack shieldiin ollaan täälläkin tyytyväisiä. En nyt oikeastaan keksi mitään muuta negatiivista kuin sen, että heinänuhan tukkimia sieraimia tyhjentäessä joutuu visiirin kääntämään pois tieltä. Lainaa Link to post Share on other sites
Moe Szyslak 10 Lähetetty 21. heinäkuuta , 2014 Author Report Share Lähetetty 21. heinäkuuta , 2014 Olipa Joroisilla paljon Air Attackeja. Darbyhän vetää sellaisella Enterprice avaruusaluksella, että huh huh. Tosin on kaverilla kyllä sitten spiidiäkin sen mukaan ja tiukka asento koko fillaripätkän ajan. Lainaa Link to post Share on other sites
Lauri.H 196 Lähetetty 21. heinäkuuta , 2014 Report Share Lähetetty 21. heinäkuuta , 2014 Sain tänään Spessun Evade kypärän. En tykkää Air Attackin mallista yhtään, joten ulkonäkösyistä Evade. Sopii päähän kuin valettu. Täysmatkan pitäisi heilahtaa 3,5 min nopeammin tämän ansiosta verrattuna aikaisempaa Giron johonkin peruspottaan. Kokeilin aiemmin keväällä lyhyesti päähäni myös Spessun McLaren TT aerokypärää, mutta se puristi ikävästi korvia (koko oli mahdollisesti väärä) ja oli hankala saada päähän. Lisäksi se maksoi aika paljon. Olkoon se sitten myöhemmin ostettava päivitys. Lainaa Link to post Share on other sites
Lauri.H 196 Lähetetty 22. heinäkuuta , 2014 Report Share Lähetetty 22. heinäkuuta , 2014 Specialized Evade testattu. Mukavasti toimii ilmastointi ja kypärä suorastaan imee ilmaa sisäänsä päälaen kohdalla olevista "venttiileistä" ja tulee ulos niskahaivenet hulmuten. Nopeudesta ei treeneissä pysty sanomaan mitään, mutta ainakin kypärä oli täysin hiljainen verrattuna edelliseen peruskypärään. Lainaa Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Osallistu keskusteluun
Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.