Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Saako lenkillä pysähtyä?

Arvostele ketju:

eee
 Share

Recommended Posts

Oon vasta tässä juoksuasiassa aloittelija, mut tätä asiaa oon pohtinut jonkin verran. Esimerkiksi tänään lähdin 6 kilsan lenkille ja aika takkuamista oli noin puolet lenkistä. Rakeitakin satoi niskaan pariin otteeseen ja otti päähän. Muutaman kerran sitten pysähdyin lenkin aikana noin 3-10 sekunnin ajaksi ja tsemppasin itseeni jatkamaan. Yhtään kävelyaskelta en ottanut mut mua jotenkin masentaa noi pysähdykset vaikka lyhyitä ovatkin. Tiiän ettei niillä varmaan mitään vaikutusta ole ja en ole treenamassa mihinkään kilpailuihin, joten ei sais stressata.

Oishan se hienoa olla lainkaan pysähtymättä. Ehkä jonain päivänä tääkin haave toteutuu. Nyt pitää olla ylpeä että jaksaa juosta ton 6 kilsaa, vaikka joutuu välillä pysähtymään.

• Replies 48
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Totta kai voi pysähtyä. Samoin voi kävellä välillä, yhtä lailla kuin juosta hiljaa, koska ei voi juosta lenkkiä kovempaa. Juoksemisessa ei sillä tavalla ole sääntöjä. Yleensä ihmisillä on tavoitteita, kuten nyt vaikka lenkin juokseminen pysähtymättä, mikä onkin hyvä asia ja antaa motivaatiota kehittyä.

Tuli mieleen, että Haruki Murakami kuvasi kirjassaan Mistä puhun kun puhun juoksemisesta kuvasi ultrajuoksuaan, jonka hän halusi kulkea pysähtymättä. Enpä tiedä voitettiinko siinä mitään, mutta voi sekin olla tavoite. Tänään esim. jouduin pysähtymään liikennevaloihin kolme kertaa, mikä mun mielestä on ihan ok lenkillä.

Ja mitä säähän tulee, niin aina välillä tulee niitä huonojakin säitä silloin kun pitäisi lähteä juoksemaan. Ja jos nyt innostut juoksemaan enemmänkin niin suosittelen hankkimaan juoksuvaatteet huonoja säitä varten. Silloin juoksu sateella tai muuten huonossa säässä ei tunnu niin pahalta ja kynnys lähteä lenkkeilemään on huomattavasti matalempi. Ja veekäyräkin on siten matalempi. Tsemppiä juoksuun!

Muista ettei sinulla ole kiire mihinkään.Alussa on kaikki tyylit sallittuja,mitkä vain tuntuu hyviltä itsestä.Näin vältyt esim.

Liian kovilta sykkeiltä,kun pysähtelet/kävelet välillä ja estää mahd. rasitus vammojen synnyissä.

Kyllä sitä kerkee niitä km haalia,ne kasvaa kunnon kohotessa ennen kuin huomaatkaan,kun saat lenkkeilystä säännöllistä ja uuden mukavan harrastuksen olet löytänyt.

Joten tsemppiä harjoitteluun.

Muokattu

Kuten yllä jo moni toteaa, pysähtymisessä tai pienissä kävelypätkissä ei ole mitään vikaa. Juoksuun totuttauduttaessa se on monesti itse asiassa järkevää, sillä pienillä tauoilla tai kevennyksillä voi kontrolloida sykkeen nousua. Liikennevalojen tai muiden seikkojen vuoksi tauko voi olla pakollinen. Monet kokeneetkin juoksijat yhdistävät treeneihin kävelyä.

Minä en tykkää pysähtyä liikennevaloihin. Tunnustan, että jos autoja ei ole näköpiirissä, juoken aina punaisia päin. Jos taas on autoja odottamassa valoissa ja jalankulkuvalot on silti punaiset, on tullut tavaksi kiertää autot takakautta, sellaisella luovasti toteutetulla 50 metrin mutkalla, tietenkin liikennettä tarkkailleen ja vaaraa aiheuttamatta kellekkään. Ei tarvi pelätä että autoilijoilla juuri valot vaihtuu vihreälle, kun sujahdan ohi...

Ei tietenkään onnistu missää super ruuhkaisilla paikoilla, mutta sellaisissa ei pidä lenkkejä juostakaan.

Minä en tykkää pysähtyä liikennevaloihin. Tunnustan, että jos autoja ei ole näköpiirissä, juoken aina punaisia päin. Jos taas on autoja odottamassa valoissa ja jalankulkuvalot on silti punaiset, on tullut tavaksi kiertää autot takakautta, sellaisella luovasti toteutetulla 50 metrin mutkalla, tietenkin liikennettä tarkkailleen ja vaaraa aiheuttamatta kellekkään. Ei tarvi pelätä että autoilijoilla juuri valot vaihtuu vihreälle, kun sujahdan ohi...

Edustan samaa koulukuntaa. Jos samoissa valoissa on lapsia jään kuitenkin kiltisti odottamaan valojen vaihtumista. Jotenkin jäänyt päälle tuollainen, vaikka ei kai moista kukaan nykyään keneltäkään odota?

Edustan samaa koulukuntaa. Jos samoissa valoissa on lapsia jään kuitenkin kiltisti odottamaan valojen vaihtumista. Jotenkin jäänyt päälle tuollainen, vaikka ei kai moista kukaan nykyään keneltäkään odota?

Kaupunkikävelyssä samoin. Jos pikkuskidejä näkyvissä, niin odotan. Mutta lenkillä saa pysähtyä tai kävellä ihan muuten vaan, jos siltä tuntuu (tai jos on pakko).

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy