Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kuukan hölkkä, Uurainen, la 9.9.

Recommended Posts

Onko muita palstalaisia menossa Uuraisille lauantaina juoksemaan? Minä käyn tekemässä viikon kovan harjotuksen hölkkäsarjassa. Tällä kertaa ei ole mitään aika- tai sijoitustavoitteita koska ei ole aikaa herkistellä kisakuntoon.

KUUKAN HÖLKKÄ lauantaina 9.9.2006

Uuraisten urheilukentällä klo 13

Ilmoittauminen alkaa klo 12

Sarjat

M/N 7 km

T/P 8,10,12,14 1,5 km

Hölkkäsarja 7 km

Jokikukkapatikka 3,5 km

Ilmoittautuminen / maksut

Aikuiset 10 € (juoksijakortilla 8 €)

Nuoret / Jokikukkapatikka 2 €

Kilpa- ja hölkkäsarjoissa kaikille mitalit, lisäksi arvotaan tuotepalkintoja.

Aikuisten kilpasarjoissa rahapalkinnot!

Jokikukkapatikan voi patikoida joko sauvojen kanssa tai ilman. Ennen patikointia sauvakavelyn opastusta ja sauvavenyttely, alkaen klo 12.

Tervetuloa mukaan liikkumaan tai vain seurailemaan!

Yhteyshenkilö: Olavi Tapper 040 - 736 0424

Järj. Uuraisten Urheilijat

Parina edellisenä vuonna olen käynyt tuolla hölkyttelemässä ja tänäkin vuonna olen tulossa, jos ei alkava flunssa tästä pahene. Reitillä pari reipasta ylämäkeä ja alku kaksi kilometriä pelkkää alamäkeä. On tälläiselle läskille aika haastava vauhdinjaollisesti. Ekana vuonna aloitin liian hiljaa ja viime vuonna liian kovaa, jospa tänä vuonna onnistuisi.

Onkohan reittiä taas muutettu, kun oli muistaakseni viime vuonna 6,7 km ja edellisenä 7,5 km, nyt näyttäisi olevan tasan 7 km. Toivottavasti on reitti sama kuin viime vuonna, että pystyisi edellisen vuoden aikaan vertaamaan.

Juoksin sittenkin kovana harjotuksena kun kuumetta ei enää ollut eikä kurkkukaan enää mahottoman kipeä ollut. Lähtöpaikalla bongasin Kaisa Variksen ja ajattelin hänen vauhtiaan juosta ja lopussa yrittää kiriä ohitse. Eka kilsa meni suunnitelman mukaan mutta sitten hölmöilin ja juoksin välin 2-4 km ihan liian kovaa. 4-6 km välillä olikin sitten vaikeuksia ja porukkaa lappoi ohitse. Myös Kaisa. Yritin vielä kiristää Kaisan kyytiin mutta ei pystynyt. Ero kasvoi hitaasti ja maalissa sitä oli 11 sekuntia. Kaisa voitti naisten kilpasarjan ja minä olin hölkkäsarjan nopein. Sinänsä hyvä juoksu olosuhteisiin nähden mutta järkevämmällä vauhdinjaolla aika olis voinut olla parempikin ja olisin ehkä voinut eka kertaa juosta Kaisaa nopeammin.

Tuli käytyä pahentamassa flunssaa Uuraisilla. Kelihän oli varsin lennokas, alamäessä vastatuuli ja ylämäesä myrskyinen myötätuuli, joten ajat menevät tuulituloksiksi.

Itselläni osui ensimmäisen kerran täällä vauhdinjako kohdalleen ja tulos oli nykykunnon mukainen keskivauhdin ollessa 4.47/km. Viimeiseen mäkeen vähän piiputin ja siinä paloi aikaa. Aika parani neljä minuuttia viime vuodesta. Vielä ei ole vauhdit takavuosien tasolla, mutta suunta näyttää hyvältä.

Testasin tässä juoksussa Lidlin pitkähihaisen juoksupaidan ja pitkät trikoot. Ihan hyvin toimi viileässä ja tihkusateissa kelissä. Uusista kalliista Craftin trikoista hajosi lätöaamuna vetoketju, joten pointsit liiterille.