Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Itsenäisyysmaraton

Recommended Posts

• Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Juoksin itsepäisyysmaratonilla puolikkaan 2003. Muistaakseni reitillä oli pituutta 5 km jota sitten tahkottiin puolimaratonillakin 4 kertaa...

Oli kylmä ja tuulinen keli mutta olin silti mielestäni ylipukeutunut, tiekin oli paikoittain hyvin liukas, etenkin maalialueen tuntumassa. Nastatossut olisivat olleet silloin tarpeelliset.

Tunnelma juoksulla oli loistava, sopi hyvin pitkänä lenkkinä ja kauden päätösjuoksuna.

Lähden mielelläni myös tänä vuonna jos keli on siedettävä...

Viime vuonna olin. Lenkki on 5,2-5,3 km lenkki jota kierretään puolikkaalla neljä ja kokomatkalla 8 kertaa. Reitti on osin samaa kuin Kuopio Maratonin reitti, lähtö-, maali- ja juottopaikkana tosin Väinölänniemen stadionin seutu. Lähtö tapahtuu sekä yhteislähtönä että yhteislauluna itsenäisyyspäivän kunniaksi. Osallistujia 200-300, leppoisa meininki. Riippuen kelistä alusta on joko pitävä tai hemmetin liukas. Viime vuonna aamulla satanut pakkaslumi puuroutui ja ilman nastoja oli lipsukeli.

Juoksin 2003. Lämpimät pukeutumistilat on myös ja lämmintä meuhua. Juoksijat oli vitsikkään näkösiä kun pakkasta oli -14 ja välillä napakkakin puhuri, niin ihmisillä roikkui viimesillä kierroksilla pitkiä jääpuikkoja kellä huivissa, kellä parrassa.

Joka vuosi oon aikeissa ollut mennä, mutta on juuri tuo flunssakausi aina sillon. Tänä vuonna jos tällänen keli jatkuu, niin saattaa olla hyväkin juoksuilma ja kunto. Tai tietysti jokainen ilma on hyvä juoksuilma.:cool0010:

Ei harjoittelu ole välttämätöntä hölkkämaratoonarille.

Vuosi sitten kesällä en heinäkuussa käynyt lenkillä kertaakaan kun jalka oli juoksemisesta kipeytynyt. Maroja juoksin kuitenkin heinäkuussa 7 kpl.

Että ei ainakaan joka kuukausi tarvitse harjoitella.

Mutta jos on terve, niin suosittelen kuitenkin harjoittelua ;-)

Vuosi sitten kesällä en heinäkuussa käynyt lenkillä kertaakaan kun jalka oli juoksemisesta kipeytynyt. Maroja juoksin kuitenkin heinäkuussa 7 kpl.

No nytpä mä saankin hyvän tilaisuuden kysyä jo pitkään mielessä ollutta asiaa: Kuinka iso osuus kilometreistä sulla (tai jollain muulla keräilijällä) on kisakilometrejä? Heinäkuussa 2005 siis 100 prosenttia, mutta entäs koko vuonna?

Joo, niinhän se on, että lahjattomat harjoittelee...

Mutta jos on terve, niin suosittelen kuitenkin harjoittelua ;-)

Ehdinkin ennen kuin luin vastauksesi ajatella, että Esanin ei varmaankaan paljonkaan tarvitse harjoitusta, kun juoksentelee maroja viikottain. Mutta tuohon päästääkseen joutuu jonkun verran ulkoilemaan.

No nytpä mä saankin hyvän tilaisuuden kysyä jo pitkään mielessä ollutta asiaa: Kuinka iso osuus kilometreistä sulla (tai jollain muulla keräilijällä) on kisakilometrejä? Heinäkuussa 2005 siis 100 prosenttia, mutta entäs koko vuonna?

.

esaniin verrattuna mä olen pikkutekijä, mutta kysymys oli kiinnostava. vuonna 2005 totaali oli noin 3500 km ja juoksin 14 maraa (590 km), eli kisakilometrien osuus oli 17%.

Tilastotietoa

2005: 3389 km, johon sisältyy 55 maraa

2004: 4007 km, johon sisältyy 45 maraa

2003: 3653 km, johon sisältyy 41 maraa

2002: 3066 km, johon sisältyy 26 maraa

2001: 2601 km, johon sisältyy 10 maraa

2000: 2240 km, johon sisältyy 5 maraa

1999: 2173 km, johon sisältyy 3 maraa

1998: 2131 km, johon sisältyy 3 maraa

1997: 2168 km, johon sisältyy 2 maraa

1996: 2380 km, johon sisältyy 2 maraa, joista ensimmäinen oli ensimmäiseni

1995: 1669 km (eka vuosi, jolta kumulatiiviset kilometrit on valmiiksi laskettuna)

Päiväkirja alkaa vuodesta 1980, jolloin juoksua n. 250 km ;-)

Tilastotietoa

2005: 3389 km, johon sisältyy 55 maraa

2004: 4007 km, johon sisältyy 45 maraa

2003: 3653 km, johon sisältyy 41 maraa

2002: 3066 km, johon sisältyy 26 maraa

2001: 2601 km, johon sisältyy 10 maraa

2000: 2240 km, johon sisältyy 5 maraa

1999: 2173 km, johon sisältyy 3 maraa

1998: 2131 km, johon sisältyy 3 maraa

1997: 2168 km, johon sisältyy 2 maraa

1996: 2380 km, johon sisältyy 2 maraa, joista ensimmäinen oli ensimmäiseni

1995: 1669 km (eka vuosi, jolta kumulatiiviset kilometrit on valmiiksi laskettuna)

Päiväkirja alkaa vuodesta 1980, jolloin juoksua n. 250 km ;-)

Esa, mitä vuonna 2001 tapahtui eli miksi mopo karkasi käsistä vuonna 2002 :icon_biggrin: