Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seera

10km alle 50 min

Recommended Posts

Ilmoitanpa itsenikin tänne, tänään kymppi pikkuisen alle 51min. Alle 50 oli jo tänään tavoitteena, mutta ihan ei vielä mennyt. Vauhdinjako oli tosi tasainen eikä mitään kanttausta tullut, mutta ei toisaalta myöskään saanut revittyä ihan sitä viimeistä vaihdetta peliin. Keskisyke 174 ja anakynnys 179, eli vähän pitäs vielä enemmän itsestä saada irti. Harjoittelu on keskittynyt aika paljon pk-treeniin ja kovempi juoksu on jäänyt väliin, joten jatkossa pitäs varmaan ottaa vk:ta mukaan niin pääsis seuraavaan ketjuun :).

• Like 4

Ihan hyvä kuntopiikki tuli tuosta kympin kisasta, viikko sen jälkeen kaverin kanssa likkojen lenkillä ja olipahan meno kevyempää. Kympin kisassa avg174@05:02, likkojen lenkillä matka 7,5 km ja avg161@05:07. Kyllä pitäs mennä kymppi alle 50min, nyt kun vaan löytyis sopiva kisa.

• Like 4

Joskohan tämäkin alkaisi lähitulevaisuudessa (1-2 vuoden sisään?) olla realismia. Tän hetkinen ennätys inan alle 53 minuuttia, eli vielä on matkaa. Ja viimeisen reilun vuoden aikana olen saanut kympin ajasta pois vain vähän reilun minuutin. Mutta tavoitteeksi nyt joka tapauksessa. Välitavoitteena 25min vitosella, mikä sekin tuntuu vähän kaukaiselta (vajaa minuutti pitäisi saada pois). 

• Like 3

2 tuntia sitten, marika_ kirjoitti:

Joskohan tämäkin alkaisi lähitulevaisuudessa (1-2 vuoden sisään?) olla realismia. Tän hetkinen ennätys inan alle 53 minuuttia, eli vielä on matkaa. Ja viimeisen reilun vuoden aikana olen saanut kympin ajasta pois vain vähän reilun minuutin. Mutta tavoitteeksi nyt joka tapauksessa. Välitavoitteena 25min vitosella, mikä sekin tuntuu vähän kaukaiselta (vajaa minuutti pitäisi saada pois). 

Käy lenkillä säännöllisesti, niin parissa kuukaudessa mahdollista. Ei ainakaan puoltavuotta enempää...

Ihan kohtuullisen säännöllisesti tässä on tullu jo jonkun aikaa ulkoiltua. Toki voishsn sitä enemmänkin aina, kilometrejä tälle vuodelle reilu 800 kasassa eli ei se toki keskiarvona tee kun vajaa 120/kk. Viime vuodelle tais tulla n. 1500km.

Mutta ei se silti ihan parissa kuukaudessa taida tulla, kun ei tämä ole mikään aloittelijan lähtötaso josss nyt mennään, vaan tähänkin on saanut useamman vuoden hölkätä. 

9 tuntia sitten, marika_ kirjoitti:

Jännä sattuma, itsellä oli 53min enkka jonkun aikaa ja siitä suora pomppaus 46min. Minulla meni itse itseäni ohjaten niin joku 8kk joten sinulla 50min alittuu kyllä tuolla 120km@kk määrällä kyllä. 4-6kk minä heitän. 

3 tuntia sitten, KaunoSaario kirjoitti:

Sain äsken päähäni mennä jälki-ilmoittautumaan tänään juostavalle kympille. Entinen paras joku 53min joten asetetaan 50min tavoitteeksi. Klo 13:50 ollaan viisaampia. Keli ihan hanurista kylläkin.

Ajaksi tuli 49:03 ja kohti uusia tavoitteita. Märkää oli ja ikävä rata.

• Like 2
  • Onnittelut! 1

ehdottomasti pk lenkkien lisäksi vk - max -vetoja ja 100-200m pyrähdyksiä..saat koneeseen 1-3 vaihdetta lisää.. vk - -vetoja ja 100-200m pyrähdyksiä voi tehdä pk kaudellakin ..vauhdit hiljasempaa ..palautukset pitempään..kuin kesällä..