Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ruisrääkki / riikki 16.9.

Recommended Posts

• Replies 48
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Minä olen ilmoittautunut. Reitti on hyvin tasainen, muutama lyhyt nyppylä mutta kovin montaa metriä korkeuseroa tuolle reitille ei mahdu. Ruissalon luonto on Suomessa jotain ainutlaatuista ja sitä pääsee hyvin näkemään reitiltä jos ehtii katsella. Reitti on aika suurelta osin hiekkatietä yms.

Hep! olen tulossa myöskin juoksemaan puolikkaan, toivottavasti ei ihan niin hyisissä keleissä mitä viime vuosina.

Mä olen sitä mieltä että reitti on kyllä raskas vaikka hirveesti mäkiä ei olekaan. Lisäks sitä on muutettu sen verran että on nykyään enemmän asfaltilla/pyörätiellä mitä siellä hiekkapoluilla ja teillä, varmaan siks että ne oli niin kapeita (?). (tämä siis mun mielipide mutta jos vertaaa esim toiseen paikalliseen eli paavon puolikkaaseen niin on tämä raskaampi)

Luonnon keskellä ja ruissalon kauniilla saarella on kyllä loistava juosta ja hyvä hengittää joten voin suositella kyllä kaikin puolin!! :running:

Juostu viime vuonna 2005. Keli oli harvinaisen upea, lämmintä tosi paljon, kuiva keli. Edellisvuonna tais olla sadekeli ja porukka oli aivan kurassa.

Lähtö rantasipi hotellin edestä, jossa ohjattu alkulämppäri. Alkumatka asfalttia vajaa 1 km, jonka jälkeen siirryttiin kapealle hiekkakävely/pyörätielle. Ko. kohta on paha pullonkaula, en tiedä, onko sille tänä vuonna tehty jotain. Alkumatkassa on aika ruuhkaa, kunnes porukka on venynyt letkaksi. Alkumatkassa tulee väkisin tunne juosta liian kovaa, jottei jää muiden jalkoihin. No, Malttia niin sen kestää.

Reitti oli pääosin hiekkatietä, jonkin verran asfalttipyörätietä. Pieni pätkä Kuuvan kohdalla käydään metsäpolkua pitkin. Huolto toimi, välejä en muista mutta riittävästi niitä oli. Pieniä nyppylöitä siellä täällä, pääosin tasainen profiili, vain yksi isompi (?) mäkiosuus jossain 4 km:n kohdalla heti honkapirtin jälkeisen aukion jälkeen.

Reitti on upea, saaressa luonnon keskellä. Autoja ei tarvitse väistellä. Tapahtumalla kotisivut http://www.paavonurmisports.com/PNruis/pnruis.htm, josta voi kurkata reitin ja profiilin ja muut tiedot.

Parempaa juoksupaikkaa saa etsiä Suomesta. Itseltä jää väliin tänä vuonna, kun polvivaiva on estänyt jo jonkin aikaa harjoittelun.

Ilmeisesti Riikin juoksijoita nämä joiden mielestä reitillä ei juuri ole mäkiä. Riikkihän kääntyy takaisin maalia kohti juuri Rääkin rankimman mäen alla heti Honkapirtin jälkeen. Raju mäki se on kisareitille, tuli taas pari viikkoa sitten lomalla testattua pitkällä lenkillä...

Olen juossut Rääkin kahdesti ja pidän kyllä tapahtumasta. Keli on yleensä hyvä ja kisa on melko hyvävauhtinen. Silmäniloa aivan kohtuuttomasti.

Ilmeisesti Riikin juoksijoita nämä joiden mielestä reitillä ei juuri ole mäkiä. Riikkihän kääntyy takaisin maalia kohti juuri Rääkin rankimman mäen alla heti Honkapirtin jälkeen. Raju mäki se on kisareitille, tuli taas pari viikkoa sitten lomalla testattua pitkällä lenkillä...

Olen juossut Rääkin kahdesti ja pidän kyllä tapahtumasta. Keli on yleensä hyvä ja kisa on melko hyvävauhtinen. Silmäniloa aivan kohtuuttomasti.

Samaa mieltä Kaiuksen kanssa. Viimeistään Honkapirtin mäen kohdalla tietää juoksevansa Rääkkiä.

Ei ihan vedä vertoja Pirkanhölkälle mutta melko rankka maasto silti.

Tosin puolikkaan ennätykseni on juostu juuri Ruisrääkissä :017:

Samaa mieltä Kaiuksen kanssa. Viimeistään Honkapirtin mäen kohdalla tietää juoksevansa Rääkkiä.

Ei ihan vedä vertoja Pirkanhölkälle mutta melko rankka maasto silti.

Tosin puolikkaan ennätykseni on juostu juuri Ruisrääkissä :017:

Mäistä huolimatta puolikkaan ennätykseni on samoin juostu Ruisrääkissa 2005 1.39.??. Mielestäni Honkapirtin mäen lisäksi ainoa mainitsemisen arvoinen mäki lienee n. 10 km jälkeen tuleva kun Kansanrannan jälkeiseltä rantatieltä kaarretaan kohden sisämaata, jossa eteen tulee tasaisesti nouseva mäki. Muitakin tulee mutta pääosin aika lyhyitä.

Rääkin "mäkiä". Olenko ainut kenellä ottaa koville n18km kohdalla. Lähdetään kohti rantaa, ns lisä lenkille "vanhan kaupan kohdalla". Mielestäni(ja pitihän tarkistaa käppyröistä) takasin päin tullessa kohti sisämaata on loiva ylämäki, mikä ainakin minun kohdalla tuntuu joka kerta raastavan pitkältä. Osa syy ehkä johtuu juostusta matkasta. Tuohon kohtaa kannattaa ainakin pari voiman pisaraa jättää. Pääsee vielä muutamasta ohi.

Just siinä hiekkatiepätkällä minä sain viime vuonna näköpiiriini minut jossain 10 ja 15 kilsan välillä ohittaneet kolme, neljä tyyppiä. Tavallaan suorastaan korpesi että olivat siinä, kun voimia oli vielä jäljellä ja nyt oli siis pakko puristaa loppuun asti tosissaan kun selät kerran lähestyivät. Siellä alhaalla rannassa bensapumppujen luona menin viimeisestä ohi, vikat 1.1 kilsaa aavistuksen yli neljään minuuttiin. Hyvältä tuntui.