Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Milloin aloititte(toivottavasti tätä ei ole kysytty)

ner0
 Share

Recommended Posts

Elikkä kertokaa minkä ikäisenä ja miksi aloititte juoksun/lenkkeilyn?

Mikä sai teidät jatkamaan lenkkeilyä?

Ite aloitin 16 vuotiaana koska paino oli kohonnu lähes 100Kg ja koulun liikka tunneilla ei enää jalat jaksanu kantaa kun pelattiin tai tehtiin muuta. Lenkkeilyn avulla liikun enemmän ulkona enkä ole aina koneella tai syö jotain:party0021: . Jatkoin lenkkeilyä koska jäin siihen koukkuun,onneksi se tuntui todella hienolta harrastukselta, :icon_smile: onneksi löysin omasta mielestäni todella hyvän harrastuksen.

Aloitin alakoulussa ja lopetin armeijaan. Nyt aloitin keväällä 44-vuotiaana uudelleen juoksemisen, kun lopetin tupakin polton 28-vuoden jälkeen. Juoksu on todella hienoa. Nautin siitä joka solullani

Tää on hauska kysymys, koska oikeasti aloitin juoksemisen vasta noin 43-vuotiaana. Vihasin nuorena ja koulussa yli kaiken juoksemista. Olin aina se huonoin ja hitain. Sitten nelikymppisenä menin juoksumatolle ja totesin että juokseminen on kivaa. Joku päivä sitten tajusin että ulkonakin voi juosta.

Siitä se lähti. Nyt on juostu puolimara ja maraton. Ja ensi vuonna kipitän maratonin alle neljä tuntia. Usko pois.

Mä tajusin yliopistossa ettei siellä ole pakollisia liikuntatunteja, ja "kunto" alkoi rapistua vaikka kävinkin säännöllisen epäsäännöllisesti spinningissä, salilla jne. Aloitin juoksentelemaan pari vuotta sitten, mutta se oli epämääräistä kirmailua kunnes juoksukärpänen puri tosissaan viime syksynä Ranskassa. Eli oikeastaan voi sanoa että aloitin juoksemaan 23-vuotiaana.

Koukkuunhan siihen jää ja niin olen vain jatkanut. Toivottavasti vielä pitkään :thumbsup: