Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 35


 Share

Recommended Posts

  • Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ma. 13,8 km 1:24 + jalkapalloa, yhteensä 3:00 h

Ti. lepo - maanantain rehkiminen tuntui (kävely 5,5 km 1h)

Ke. 27,7 km 2:40 h

To. Kuntosali 1:10 h

Pe. lepo (hyvin kevyt pyöräily 1:10 h)

La. 13,8 km 1:17 h (7*1km vetoja)

Su. lepo

Viikon aikana juoksua 55,4 km aikaan 5:21 h (5:47 min/km).

Varalan sivujen lenkkilaskuri kertoo näin viikon saldosta (ilman 5,5 km kävelylenkkiä):

Juoksit maratonista 131 prosenttia. Aikasi tasaisella vauhdilla olisi 4 h 4 min 29 sek. Puolimaratonin aika olisi 2 h 2 min 14 sek. Nopeutesi oli keskimäärin 5:47 min/km. Eli etenit 10.36 km/tunti.

Syöttämiesi tietojen perusteella maksimisykkeesi on 183 bpm. Tämän lenkin aikana kulutit noin 4741 kcal. Syketasosi perusteella kuluttamastasi energiasta tuli 22 prosenttia rasvasta. Haihdutit rasvaa siis 149 grammaa.

Laitetaanpa vielä edellisen viikon (34) kooste:

Juoksit maratonista 205 prosenttia. Aikasi tasaisella vauhdilla olisi 4 h 35 min 23 sek. Puolimaratonin aika olisi 2 h 17 min 41 sek. Nopeutesi oli keskimäärin 6:31 min/km. Eli etenit 9.19 km/tunti.

Syöttämiesi tietojen perusteella maksimisykkeesi on 183 bpm. Tämän lenkin aikana kulutit noin 7429 kcal. Syketasosi perusteella kuluttamastasi energiasta tuli 22 prosenttia rasvasta. Haihdutit rasvaa siis 233 grammaa.

Link to comment
Share on other sites

Nyt alkaa juoksu kulkemaan hieman paremmin jo, mutta ei tässä vielä olla palauduttu Masokistin unelmasta. Lauantain pitkä lenkki oli fiilikseltään hyvä, mutta vauhdiltaan (turhan alhainen) ja syketasoltaan (turhan korkea) aika kehno. Toisaalta tiistain pk-lenkki oli todella helpon tuntuinen, sekä keskiviikon ja torstain vauhdikkaammat lenkit olivat myös jo oikeaan suuntaan meneviä, vaikka eivät toki tyydytäkään.

Ma VL 9,30km 44:56 (4:50/km), sis. erilaisia vetoja ja kevyttä pk-juoksua/hölkkää

Ti PK 9,30km 45:54 (4:56/km)

Ke kiihtyvävauhtinen 12,58km 58:29 (4:39/km)

To VR alkuun ja loppuun, väliin 8,12km VK 43:32 (4:15/km) asfalttireitillä

Pe -

La PK 31,8km 2:43:49 (5:09/km)

Su -

Link to comment
Share on other sites

Ma: lepo (kävelyä)

Ti: lepo (kävelyä)

Ke: voima salilla 1.13. ilalla kävely

To: 10 km 5.20/120, iltakävely

Pe: 10 km 5.35/120 J/K, iltakävely

La: 3 km ver + 6 km 4.20/150 + 3 km ver, iltakävely

Su: 15 km 6.16/114 J/K

Yhteensä 47 km aikaan 4.21

Keskiviikkona oli salilla hyvä treeni. Jaloissa oli voimat palanneet, ja vähän liikaa kyykkäsin, mutta sama se kun oli viimeinen voimaharjoitus tähän kuuriin.

Loppuviikosta alkoi olemaan jo helpompaa juoksu. Lauantaina kulki lyhyt reipas hyvin, mutta tänään painoi jaloissa. Iisisti jatketaan, ja keskiviikkona hölkkää seuraavan kerran.

Viime viikko 44 km, tämä 47, seuraava max. 70. Samalla tyylillä mennään kun keväällä kohti pitkää juoksua, ja nyt alkaa olla jo sellainen tunuma, että ei tässä niin huonot mahkut olekkaan neljän viikon päästä, kun vielä kesällä luuli. Pannaan arvio fiftififti tähän kohtaan. Se on näitä minun touhuja päältä vähän katselleen "pari vähän pidempää lenkkiä joskus juosseen" arvio, ja nyt alkaa tunua ettei välttämättä pelkkää kanustusta ollut, vaan sinne lähretään nyt tosiissan määränpäänä määränpää, eikä mikään "katotaan ny kuinka pitkälle päästään, eihän sitä kuitenkaan...sössötys. Kele!

Link to comment
Share on other sites

ma 34 min pk, avg 140

ti -

ke oma kuntopiiri 41 min, rauhallinen, avg 119, max 155

to -

pe aamulla (6.20 ->) 1 h 8 min, pk, avg 142, max 166 (ylämäki)

la -

su ap (8.49 ->), 1h 40 min, vk (marav.), avg 158, max 183

Maanantaina reidet vielä hieman väsyneitä, perjantaina hieman tukkoista aamulla, sunnuntaina meni aika hyvin. Alaselkä tuntui hieman kipeältä jo perjantain lenkin jälkeen. Meni ohi. Nyt taas lenkin jälkeen tuntui kipeältä.

Ihan hyvä viikko.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 11,6 km palauttava

Ti: 10,4 km palauttava

Ke: lepo

To: 26 km pitkis

Pe: lepo

La: 15 km välissä 8km 5:20min-km vauhdilla + alku- ja loppuverryttelyt

Su: 14 km palauttava.

Viikon hölkyttelyt 77 km. Km-määräisesti kovin viikko ennen Berliiniä, johon tänään tasan 20 päivää aikaa ;) nyt lasketellaan varovasti ja koitetaan saada tuo ongelmajalka lopulliseen kisakuntoon niin, että kestää myös afaltilla koko matkan. Ensi vikolla noin 60 km ja ehkä yksi n.10 km tasavauhtinen kovempi, jos jalka pelittää....

Link to comment
Share on other sites

Ma: Lepo

Ti: 8 km PK, 5:33/km, ka 140.

Ke: Lepo

To: 10 km PK, 5:52/km, ka 139.

Pe: Lepo

La: 12 km PK, 5:49/km, ka 141.

Su: Lepo

Yhteensä 30 km ajassa 2:53. Toinen viikko HCM:n jälkeen meni suunnilleen niin kuin olin ajatellutkin eli kevyesti, alkavalla viikolla olis tarkoitus harjoitella jo suht normaalisti. Edellisellä viikolla oikutellut polvi alkaa olla jo parempi, mutta ei kyllä vielä ihan normaalin tuntuinen.

Link to comment
Share on other sites

Viimeinen vähän kovempi viikko ennen Joutsenoa:

Ma: 4 km verryttelyä + 12,8 km maratonvauhtia, 5:00/km + 4 km palauttelua maratonvauhtisen AVG 144 MAX 150.

Ti: Vk-lenkki 10,6 km 5:03/km AVG143 MAX 152

Ke: 14,5 km VK-lenkki 5:10/km AVG 141 MAX 147

To: Lepoa ja kaljottelua

Pe: 12,3 VK-lenkki 4:50/km AVG 144 MAX 153

La: Siivousta, auton pesu ja vahaus

Su: 32,75 km Pk-lenkki 5:30/km AVG 132 MAX 144

Viikko yhteensä: 90,95, eli tämän vuoden paras viikko kilometrimäärillä mitaten.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 4*2 km/8 min, pal 1 min

Ti: UKK 2 km kävelytesti, 13:50, loppusyke 132, 137 pistettä & reilu tunti kuntosalilla

Ke: Lepo

To: 10,5 km Vk-lenkki 50 min

Pe: työmatka

La: krapula

Su: Maastossa 13,5 km aikaan 1:01

Yhteensä 35 km, selvästi aiottua vähemmän johtuen perjantain työmatkasta. Sunnuntain lenkistä tuli aiottua kovempi kun menin eCrossia ajatellen kokeilemaan millaista se maastojuoksu onkaan, ja intouduin mäkisessä maastossa raastamaan oikein tosissani :)

Link to comment
Share on other sites

ma - 14 km juoksua metsässä

ti - lepoa

ke - 11 km juoksua asfaltilla

to - lepo

pe - lepo

la - 18,5 km juoksua metsässä

su - lepo

Sellaista flunssan esioireiden kuuntelua ja sen mukaan lenkkeilyä. Mieli tekisi revitellä ja juosta pitkään mutta kun ei voi kun nokka vähän vuotaa. Sellaista kehon kuuntelua. Alle 1 kk maraan. Saa nähdä mihin päin oireet kääntyvät.

Maanantain lenkki pimeässä (klo 22:30), kun valot katkesi lenkkipolulta.

Link to comment
Share on other sites

Viikko 7 ennen Amsterdamia:

(toinen kova viikko)

Ma 4 * 2 km alle 4 min/km helposti kulki

Ti Palauttelua maastopyörällä. Lipat ja polvi kiveen.

Ke Lepo. Polvi kipeä.

To Kevyt 10 km + rentoja lasketteluja. Polvi ok.

Pe 5 * 3 km vauhti alle 4:25/km Syke Max 159 per veto. Helppoa oli maravauhti

La Tunti kevyttä maantiepyöräilyä

Su Reilu 3 h pitkis. Matkaa kai > 30 km. Vauhti hidas.

Seuraava viikko on kevyt.

Link to comment
Share on other sites

MA: I: 17km/1h14min42s

TI: A:7,2km/33min

I: vr + 3 x 1000/3min(3,08, 3,02, 2,56) + 2 x 400m/2,5min(65s, 66s) + 3 x 200m/2min (30,8, 30,9, 31) + vr

KE: A: 7,2km/32min33s

I: 17km/1h15mi25s

I: 1h vesijuoksua

To: A:7,2km/32min40s

I: 17km/1h18min

Pe: A: 1h vesijuoksua

I: 13km/59min31s

La: A: 5km/25min

I: vr+1/2mara (1h16min40s)+vr

Su:A: 1h vesijuoksua

I: 26km/2h2min

YHT 161km/Kok . treenit 15h9min

Nyt sitten lepoo koneeseen ja aletaan oikeasti valmistumaan päätavoitteisiin.

1/2 mara ok, vaikka tuuli ja yksin taivallettu matka vei parhaan terän. Mutta...Moni voi kummastua ku tulokset tulee pöytään Vantaan puolikkaalta ja Frankfurtin maralta....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy