Jump to content
Juoksufoorumi.fi

jemmu

Polar V800

Recommended Posts

Komppaan LauriH:ta. Heinäkuun puolivälistä mittari käytössä. Yhden Firmware-päivityksen yhteydessä meni vähän palikat sekaisin, mutta seuraavalla synkkauksella kaikki jälleen paikoillaan.

Toiminnassa ei ole ollut mitään varsinaisia ongelmia - esiintyessään ne ovat johtuneet nappeja satunaisesti painelevasta käyttäjästä. Viimeisin varsinainen testi oli viikon hiihtoreissu pohjoiseen. Kahdeksan päivän hiihtolenkit tallentuivat kaikki ilman mitään napinoita. Reitit kartalla vähintäänkin riittävällä tarkkuudella ja muukin data asiallisesti järjestyksessä.

Uintiakin on kerran kokeiltu, mutta data näytti kovin merkilliseltä - syy oli yllättäen nappien toisella puolella... Ei voi saada adekvaattia dataa jos väen vängällä yrittää sitä kerätä väärällä profiililla ;)

Kokonaisuutena hyvinkin tyytyväinen V800:n toimintaan ja ominaisuuksiin. Kehittämistä toki on ja lisää herkkuja saa tulla, mutta kyllä nykyisilläkin menee jo pitkälle.

Polarin foorumeilla (in english) on huudeltu mm. reittiopastuksen / reittien etukäteissuunnittelun perään.. Voiko yhteen palikkaan ihan oikeasti mahtua kaikki? Kartta rannenäytölle ja käännös käännökseltä navigointi?? Hetkinen - eikös sitä varten ole vähän isompinäyttöisiä laitteita olemassa? Joko GPS tai sopivalla sovelluksella varustettu älypuhelin?

Täällä myös tyytyväinen V800 käyttäjä, päivää :-) Tuosta navigoinnista. Navigointihan V800 jo on (aiemman tallennetun feivöritsi reitin seuraaminen). Se on semmonen 'murupolku' näytössä jota voi seurata kun liikkuu. Huutelu lienee enemmän gpx importtiin tai reittien suunnitteluun Flow-palvelussa liittyvää jatkokehitystä (mikä lienee tulossa). Lisäksi olis kiva jos laite tarjois vielä ad-hoc kuljetun reitin palaamisen. Olis helppo palata trailrunilta takaisin lähtöruutuun. Nyt laite osoittaa vaan suunnan lähtöpaikkaan nuolella (linnuntietä). Että semmosta tuli mieleen tästä :-) Ja uintimetriikat on fantsut. Ne vaan toimii. Ainakin mun tyylillä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ainiin ja ihmeissäni olisin, jos ei V800 tukis lähitulevaisuudessa ns. 'smart notifikaatioita' = luurin ja laitteen yhteispeliä tekstareiden ja puheluiden yms. Facebook ja twitter hälytysten saralla. Avovesiuintimetrikatkin tulee kohtsillään ennen ensi uintikautta (vai jokos se avovesikaus loppu?).. Että kyllä siinä taitaa pikkuhiljaa tosiaan olla kohta kaikki fiitsörit :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Itse en saanut uintiominaisuudet toimimaan kunnolla. Ensimmäinen kilometri meni ilmeisesti oikein, mutta sen jälkeen mittari ryhtyi hassuttelemaan. Esimerkiksi kerran kun katsoin mittaria altaan päädyssä ja se näytti 1425 metriä ja sitten yhtäkkiä vähensi siitä 25 metriä (wtf!). Pakko olla joku koodausvirhe, koska en pysty keksimään käyttötapausta missä olisi perusteltua sallia matkanmittauksessa vähennyslaskua. Loppua kohden ei sitten toiminut ollenkaan, uin 100 metriä ja mittarin lukema ei muuttunut ollenkaan, vaan se väittää Flow:n mukaan, että pidin 4 minuutin tauon.

Pitää kokeilla vielä kerran, mutta jos ei toimi kunnolla, niin pitää kaivaa Poolmate laatikosta.

Onko tuossa mahdollisuutta piilottaa jotain lajiprofiilia laitteesta hukkaamatta kuitenkaan kokonaan sen asetuksia?

Talveksi haluaisi esim. tuon normaalin avovesiuinnin piilottaa, kesäksi hiihdon.

Jos profiilin poistaa kokonaan laitteesta, hukkuu kaikki sen asetukset

Muokattu

Onko tuossa mahdollisuutta piilottaa jotain lajiprofiilia laitteesta hukkaamatta kuitenkaan kokonaan sen asetuksia?

Talveksi haluaisi esim. tuon normaalin avovesiuinnin piilottaa, kesäksi hiihdon.

Jos profiilin poistaa kokonaan laitteesta, hukkuu kaikki sen asetukset

Voit siirtää ne profiilit joita käytät harvemmin listan viimeisiksi vetämällä Flow palvelussa

Onkohan muillakin V800:n käyttäjillä kadonnut mahdollisuus tarkastella viikoittaisia yhteenvetoja sykemittarista viimeisimmän päivityksen yhteydessä? Itseltäni ainakin hävisi tila-valikosta viikottaisten yhteenvetojen näkymä samalla, kun tuli uusi päivitys päivittäisen aktiivisuuden seuraamisesta. Itse ainakin kaipaan sitä, että viikkokilsat näkisi edelleen suoraan kellosta eikä nettipalvelun kautta.

Tuon Tilan voisi näyttää vaikka suoraan valikossakin kun siellä alla ei kuitenkaan mitään muuta ole tuon perustilanäytön lisäksi nyt kun viikkokilsat otettiin pois.

Aktiiviisuudestahan näkyy ne prosentit suoraan valikosta, joten tilastakin voisi ainakin kertoa sen tilan tekstillä jossei sitten suoraan sitä graafista esitystä valikkoon halua laittaa.

Onko kellään ollut ongelmia sykkeen löytymisen kanssa harjoitusta aloittaessa? Olen huomannut että mulla monesti alkuun sykelukema harmaana, eli mittari käyttää 5khz taajuutta bluetoothin sijaan. Voi mennä muutama minuuttikin ennen kuin bt tulee käyttöön. Vaihdoin vyöhön pariston ja olen koittanut parittaa sitä uudelleen ilman näkyvää apua.

Sent from my Xperia Pro

Onko kellään ollut ongelmia sykkeen löytymisen kanssa harjoitusta aloittaessa? Olen huomannut että mulla monesti alkuun sykelukema harmaana, eli mittari käyttää 5khz taajuutta bluetoothin sijaan. Voi mennä muutama minuuttikin ennen kuin bt tulee käyttöön. Vaihdoin vyöhön pariston ja olen koittanut parittaa sitä uudelleen ilman näkyvää apua.

Sent from my Xperia Pro

Mullakin on ollut samaa viime aikoina. Varmaan suunnilleen viimeisimmän päivityksen jälkeen.