Jump to content
Juoksufoorumi.fi

jemmu

Polar V800

Recommended Posts

Polar julkistaa maanantaina uuden GPS-kellon, täältä voi katsoa jo ennakkovideon:

http://www.polarv800.com/

Salasana daretowin

Mallinumero saa tietysti arvailemaan, että tämä on vihdoin seuraaja rs800-sarjalle. Videossa mittaria esittelee triatlonisti ja kuvissa vilahtaa myös ainakin Bluetooth-juoksuanturi ja jokin pyöräilyvaruste.

Muokattu

Se videossa esiintyvä joku triatleetti on ei enempää eikä vähempää kuin 2013 Ironman maailmanmestari Frederik van Lierde. Näköjään ihan kivan sponsoroitavan on Polar saannut kehiin. Mielenkiintoista ja hyvä että tulee Garminille ja Suunnolle vähän lisäkilpailua. Arvatenkin uutuus on siis multisport kello. Videolla kello näyttää ilahduttavan litteältä, joka on märkäpuvun poisottamisen kannalta hyvä juttu. Arvatenkin gps ja uintiominaisuudet löytyy. Olisko vielä jopa power meter tuki pyöräilyyn.

Sent from my SM-T210R using Tapatalk

Muokattu

Jes, hitto vihdoinkin!

Olenkin odotellut milloin saan jonkinlaisen fuusion vanhemmista RS800 sarjan ja RCX5 mittarista. Innolla odotan specsejä. Sopivasti kun on RCX5:stä näyttö hajoamassa niin uuden hommaaminen nyt keväällä on ajankohtaista.

Videosta päätellen V800 tukee Bluetooth Smartia sillä S3+ sensorista oli tuossa Bluetooth Smart versio ja sama juttu Polarin tehopolkimissa. Olisiko Polar siis uudistamassa myös polkimia hieman kun aikaisempi versio ei ainakaan ole Bluetooth Smart yhteensopiva eikä myöskään S3+ sensori? Lisäksi Lierde käytti sykevyötä uinnissa mikä viittaa siihen että homma toimii vedessäkin niinkuin RCX5:ssä. Bulkimpi yleisilme kuin RCX5:ssä voisi viitata sisäiseen GPS:ään. Kelpaa kyllä minulle mikäli tästä kellosta löytyy ominaisuudet triathlonia silmällä pitäen.

Muokattu

Ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan erittäin varteenotettava vaihtoehto Garminille tai Suunnolle - hyvä! Lisäksi ulkoiselta olemukseltaan minun mielestä tyylikkäimmän näköinen gps kello, multisport gps kelloista puhumattakaan.Odotan mielenkiinnolla lopullisen version arvosteluja.

Ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan erittäin varteenotettava vaihtoehto Garminille tai Suunnolle - hyvä! Lisäksi ulkoiselta olemukseltaan minun mielestä tyylikkäimmän näköinen gps kello, multisport gps kelloista puhumattakaan.Odotan mielenkiinnolla lopullisen version arvosteluja.

Samat sanat. Jos lopullinen tuote on niin hyvä kuin luvataan, luulenpa että kiusaus vaihtaa mittaria kasvaa liian suureksi...

Leivä pettymys on tosin, että ilmeisesti sisäradoilla (ja matolla) matkan mittaamiseen tarvitaan edelleen erillinen footpodi. Toivottavasti Polar ymmärtää leipoa askelanturin mukaan tuleviin sykeanturimalleihin, Forerunner 620 tapaan.

^ kiihtyvyysanturihan tuossa on jo, koska siinä on sisärata uintiominaisuudet, joten periaatteessa tuohon samaan rautaan kait pystyisi semmoisenkin algoritmin lisäämään. Polar oletteko kuulolla❓

Pystyy varmaan, mutta itse olen vähän skeptinen sen suhteen missä määrin tuotteen tarkkuus saadaan käyttökelpoiseksi. Forerunner 620ssa esimerkiksi tulokset voivat olla varsin epätarkkoja. Siinä missä joillain käyttäjillä arvioitu nopeus nousee selkeästi vähemmän kuin todellinen nopeus, Rainmakerillä arvioitu nopeus jopa laski todellisen nopeuden kasvaessa. Pahimmillaan arvio heitti melkein 2min/maili, eli reilun minuutin/kilometri. Koska ainakin itse juoksen sisällä ensisijaisesti intervalleja ja erilaisia vauhtipätkiä, ei tämä heitto tiedä hyvää.

Garmin pystyisi kuitenkin ehkä kehittämään ratkaisun ongelmaan :smile-new: Rainmaker arveli näet heiton johtuvan siitä, että nopeuden kasvaessa hänen käsiensä liike muuttuu. Koska nopeuden kasvaessa usein nousee myös kadenssi (kuten myös Rainmakerillä), yksi vaihtoehto voisi olla muuttaa algometrin painotusta kadenssin mukaan. Eli lisätä kalibrointikerrointa kadenssin kasvaessa. Garminin laitteessa tämä onnistuisi helposti, sillä tiedot kadenssista tulevat sykevyöstä. Polarin V800ssa taas tuohon tarvitaan (ainakin mun käsityksen mukaan) footpod :grumpy:

^Insinöörimäinen ratkaisu olisi sisäradalla kiinnittää kello lantiolle, jolloin kiihtyvyysanturilla on melkein yhtä hyvät näkymät kadenssiin kuin jalkaterässä. Käytännössä ratkaisu ei välttämättä miellytä kaikkia. :)

Garmin pystyisi kuitenkin ehkä kehittämään ratkaisun ongelmaan :smile-new: Rainmaker arveli näet heiton johtuvan siitä, että nopeuden kasvaessa hänen käsiensä liike muuttuu. Koska nopeuden kasvaessa usein nousee myös kadenssi (kuten myös Rainmakerillä), yksi vaihtoehto voisi olla muuttaa algometrin painotusta kadenssin mukaan. Eli lisätä kalibrointikerrointa kadenssin kasvaessa. Garminin laitteessa tämä onnistuisi helposti, sillä tiedot kadenssista tulevat sykevyöstä. [...]

Onko todellakin niin, että FR620:n kadenssi tulee sykevyöstä? Minulla kadenssi toimii hienosti, vaikka juoksisin kokonaan ilman sykevyötä. Eli kyllä se kadenssi tulee myös pelkästä kellosta, mutta en tiedä tuleeko sykevyöstä sitten jotain muuta tietoa vielä.