Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Oulu, Suomenmaan kymppi ke.30.8

Recommended Posts

Minkävauhtisia juoksijoita tuolla on, jääkö 45 minuutin köpöttäjä jalkoihin?

Olen osallistunut ko kisaan kerran (muistaakseni vuonna 2001) ja olen ollut katsomassa juoksua aina, kun olen ollut paikkakunnalla kyseisenä päivänä. Juoksijoita on ollut viime vuosina 10-20 välillä ja kärki juoksee 32-34 minuuttiin. Mukana on ollut myös yli 40 minuutin juoksijoita. Nopeimmat ohittelevat muutamalla kierroksella hitaanpia, mutta tilaa riittää varmasti kaikille. Jos räkätauti hellittää niin saatan itsekin olla lähtöviivalla huomenna.

Jos koivet toipuu viikonlopun futisturneesta niin kiinnostais kokeilla kymppiä.

Minkävauhtisia juoksijoita tuolla on, jääkö 45 minuutin köpöttäjä jalkoihin?

Ainakin aiemmin juoksussa oli A- ja B-erät, riippuu varmaan myös osallistujamäärästä. A-erässä ovat tietysti ne kovat alle 35 minuutin menijät, ja B-erässä ovat nopeimmat yleensä juosseet hieman alle 40 minuutin.

Olen itse osallistunut juoksuun kerran (2003), ja laittoivat pahukset jostain syystä A-erään :shocked: Kaikki muut ko. erässä olivat alle 35 minuutin miehiä, ja senhän tietää, että siitä tuli meikäläiselle mitä melkoisin "soolojuoksu" :D

Näytti Kalevassa lukevan, että klo 18 starttaa naiset ja B-erä ja klo 19 A-erä.

Ite olen vielä kahden vaiheilla että lähdenkö. Flunssa iski viikonloppuna ja vielä on vähän röörit tukkoiset.

Edit: täytyy jättää kisa väliin, pää on vielä tukossa ja muutenkin olo heikko. Harmittaa!!

Tuli käytyä eilen rassaamassa radalla hieman sisäelimiä, aikaa kympillä tuhraantui 41.30,3. Porukka jaettiin A ja B erään, hyvä niin. A-erän voittaja (17-vuotias) pisteli aikaan 33.26,0!

Tais olla Joonatan Oporta. Keväällä kävin Iin kympillä kovan kisan pojan kanssa ja voitin kymmenellä sekunnilla silloin. Nyt tulis turpaan sanotaanko huolella, vähintään 5min. Kovaa se menee ja pieni kaveri. Kilpailuvietti ainakin kova, kun keväälläkin oli semmosta ohittelua vuorotellen. Ei meinannu millän ohi päästää.

Tais olla Joonatan Oporta. Keväällä kävin Iin kympillä kovan kisan pojan kanssa ja voitin kymmenellä sekunnilla silloin. Nyt tulis turpaan sanotaanko huolella, vähintään 5min. Kovaa se menee ja pieni kaveri. Kilpailuvietti ainakin kova, kun keväälläkin oli semmosta ohittelua vuorotellen. Ei meinannu millän ohi päästää.

Kovaa on menny Joonatan! SM-maastoissa oli 14. 17-vuotiaiden 4 km:llä. (Voittaja Pekka Toivola meni tuolloin minuutin kovempaa ja kymppi on kulkenut Toivolalla 32.52,98... Kovia poikia kumpikin!)

-gs

Voittaja oli vieläkin kovempi kun Joonatan tuo Mikko 17v. tuli "puskista" ja vei koko potin. Viimeinen kierros oli tosi hieno näytelmä kun siinä otti mittaa toisistaan kokemus ja nuoruus, tällä kertaa nuoruus voitti ja erittäin kokenut/kova maratoonari joutui taipumaan 0,7 sekuntia.

Miehet, 3 parasta

10000 m: 1) Mikko Tolonen OP 33.26,0 (debyytti), 2) Teppo Ronkainen 38 ONMKYU 33.26,7 (WMA 32.04,8), 3) Joonatan Oporta 17 KuivasjAu 33.52,3.