Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
TeppoTulppu

Masokistin Unelma 2014 - Director's Cut

Recommended Posts

Kiitos järjestäjille, omia eväitä ei ollut eikä niitä tarvittukaan.

Juoksu oli tasaisen tahmeaa ja loppua kohti hidastuen. En nyt mitenkään yltiöpäisesti aloittanut, mutta päivän kunnolla vähän maltillisempi aloitus olisi ollut paikoillaan. Edellä mainutusta huolimatta aika ihan hyvä 10:50 ja vaikka eilen olikin aika pettynyt olo, niin yön yli nukuttuani olen tullut siihen tulokseen, että ihan hyvä juoksu.

Kiitokset myös kannustuksesta sekä muille juoksijoille että katselijoille.

Kiitos munkin puolesta järjestäjille ja katsojille. Kannustus oli todella hyvää ja energisoivaa. Ja tietenkin iso kiitos mun ihanille, maailman parhaille huoltojoukoille ja spirosille avusta ja hyvistä neuvoista! Eilinen keskeytys ja sen tuoma pettymys on nyt saatu käännttyä positiiviseksi energiaksi.

Muokattu

Kiitos kisanjärjestäjille, kannustusjoukoille ja kanssajuoksijoille. Huoltopisteellä oli niin mukavan leppoisa tunnelma ja hyvä palvelu, että siihen oli kiva aina pysähtyä. Kiitos Pertsa, hymy ei hyytynyt :smiley:. Kaupanteosta huolimatta en sitä ylimääräistä kierrosta halvalla ostanut (tai itse asiassa kyllä sen ekstran sitten vielä kaverin seurana juoksin) vaikka sitä kovin viimeisillä kierroksilla yritettiin mulle kaupata :smug:. Oli kiva nähdä tuttuja pitkästä aikaa, kannustus oli mitä parasta!

Oma juoksu takkuili pahasti maratoniin asti, jonka jälkeen juoksu lähti kulkemaan ja pääsin kuin pääsinkin alle 11 h, vaikka se alussa tuntui ihan mahdottomalta ajatukselta. Niin oudolta kuin se kuulostaakin niin viiden kympin jälkeen juoksu oli suorastaan kivaa :goodvibes: ja matka taittui yllättävän nopeasti. Viimeiset 5 kierrosta meni kuin siivillä, kun sain Tuulasta juoksuseuraa. Kiitos Tuula:dankk2:, sait mulle uuden vaihteen päälle. Loppuaika oli 10.46,xx. Aikaan ja juoksuun olen tyytyväinen. Aikaa tuhraantui paljon siihen, kun tällä kertaa mukana ei ollut omia huoltojoukkoja. Tavaroiden penkomiseen, kenkien vaihtoon yms. meni tietenkin jonkin verran aikaa, mutta toisaalta siinä sain aina pienen lepohetken.

Autolla-ajo juoksun jälkeen sujui ongelmitta ja kotimatka meni rattoisasti Jatossun kanssa juoksua analysoiden. Yhden pysähdyksen taktiikalla mentiin ja Turussa oltiin yhdentoista maissa.

Ensi vuonna uudestaan.

Kiitos omasta puolestani järjestäjille, huoltajille, kannustajille ja kanssajuoksijoille. Kiitos nanne seurasta ensimmäisten kymppien ajan, oli kiva juosta yhdessä :) Onnea kaikille maaliin juosseille ja tsemppiä kaikille tuleviin koitoksiin! Juoksin oman ennätyksen ilman suurempia vaikeuksia, joten todella tyytyväinen täytyy olla. Hieno tapahtuma ja kiva reitti!!

Kiitos karppinen onnitteluista, en juossu ihan sun ennustamaa loppuaikaa ;)

Kiitos sulle kans Zageli! Oli todellakin kiva juosta yhdessä! Toivottavasti taas pian kisataan samassa kisassa. Ja kiitos Santta. Jaksoit joka kierroksella tsempata. Uutta kohti ollaan jo menossa. :0)

Näki paikanpäältä, että vaikka tuo keskeytys oli järkipäätös silti se harmitti. Hyvä, että olet päässyt pahimman pettymyksen yli.

Onnittelut kaikille MasU:n läpi kärsineille, erityisesti uusille Masokisteille ja Fakiireille! (ja jos ei jostain syystä mennyt putkeen, niin ei kannata masentua, vaan Wihaan Tampesteriin uusintayritykseen!)

Omalla kohdalla MasU:n piti toimia komebäkkinä ultrailuun vuoden hiljaiselon jälkeen. (Alunperin piti lähteä jo Perniöön, mutta kesän alkuun tuli puolentoista kuukauden juoksutelakka selkäongelmien takia)

Erityistä aikatavoitetta ei tällä kertaa ollut, kun oletin, että selkä alkaisi kiukutella jossain vaiheessa matkaa. Ainoa selästä johtuva oire oli kuitenkin vain ohimenevä vasemman päkiän tunnottomuus/voimattomuus 20km:n kohdilla.

Kisasta tulikin nimensä veroinen, kun etureidet alkoivat jäykistyä jo ennen maratonia ja 70km:n jälkeen vaihdoin taktiikkaa ja olin pujottelukeppinä muiden tiellä. Viimeiset 20km jouduin kävelemään kokonaan, sillä reidet eivät ottaneet vastaan yhtään juoksuaskelta säälittävää parin sadan metrin loppukirin yritystä lukuunottamatta. Oli henkisesti rankkaa katsella, kun jengi painaa ohi oikealta ja vasemmalta eikä itse pysty juoksemaan, vaikka menohaluja olisi ollut vielä. Viimeisellä viidellä kierroksella putosin kolmospaikalta seitsemänneksi. Taisipa vielä viimeisellä kierrokselläkin mennä kaksi juoksijaa ohi.

Kaikenkaikkiaan ihan onnistunut paluu ultrailuun seuraavilla huomioilla:

+Kesän alun selkävaivat selätetty!! Huraa!

+Aerobinen kunto tuntuu olevan tallella - kone ei hyytynyt eikä energiat loppuneet

-Työmatkafillaroinnin voi tunkea sinne minne aurinko ei paista. Ei korvaa juoksutreeniä, vaikka kehittää aerobista kuntoa - erityisesti: ei kehitä etureisien iskunkestoa

-Oxroadin jälkeen pisimmät "pitkät" lenkit 25km ja niitäkin tosi harvassa - vanhat pohjat ei riitä sataselle (jalkojen) lihaskunnon osalta

Suurkiitokset vielä järjestäjille ja huoltajalle, Santalle! (saattaahan olla, että taas tulee vuoden aikana joku mielenvikaisuuskohtaus ja tulee ilmoittauduttua ensi vuoden MasU:un, jos sellainen järjestetään)

Muokattu