Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Venetsialais Maraton Kokkolassa 26.8.

Recommended Posts

No niin, aloitetaan nyt tämmönenkin ketju.

Vaikka taitaa olla niin, että suurin osa porukasta oli Helsingissä ja tankki on tyhjä. Itse aion nyt kumminkin startata puolikkaalle Kokkolassa lauantai-aamuna kello 10.

Tuo varhainen ajankohta on joskus ongelmallinen, mutta se hyvä puoli siinä on ettei tarvitse koko päivää jännittää.:viheltely:

:icon_redface: Hävettää kyllä, jos startti jää kumminkin tekemättä, tuosta minun mahastani kun ei koskaan tiedä, millä päällä se sattuu olemaan. Eli pitääkö maata kipparassa olohuoneen lattialla vai ei.

Katsotaan, .....

Tavoitteena tietenkin se kahden tunnin alitus kuten aina. Ja pettynyt olen jos yli menee.

:eusa_wall: Täällä siskoni luona tässä kirjoittelen. Olo on kuin ei olisi 14 kilometriä juossutkaan. Loput voi lukea tuolta valitus- ja ruikutusketjusta! :eusa_wall:

Pika-analyysin tulos = liian kova alkuvauhti, eli suunnitelmien mukaan 10.5 km 57.00 min ja pieni harhaanjuoksu (ei montaa metriä, hih) ja se oli sitten siinä. Ei ole tullut juostua tarpeeksi pitkiä lenkkejä kun ei tämä puolimaraton kuulunut kauden alkuperäisiin suunnitelmiin.

Tulipahan sitten Venetsialaismaratonin reitti läpi juostua, tosin vain puolikkaan muodossa.

Reitistä on ihan pakko sanoa, että enpä juuri pitänyt...

Ylös alas ylös alas. Koko ajan pientä nyppylää ja ainoalla pitemmällä tasaisella pätkällä vastatuuli ja kaiken kruunasi loppusuora, joka Kokkolan tapauksessa tarkoitti, sitä että 20 metriä ennen maalia oli 90 asteen mutka...Nerokasta, eipähän tarvitse ottaa loppukiriä kun ei sitä pysty ottamaan...

Järjestelyt sinänsä olivat ihan ok.

Itse oma juoksu meni jälleen kerran alle odotusten. Kuumuus ei kerta kaikkiaan sovi minulle, se on tämän kesän aikana tullut selväksi.

Ilma oli kyllä tosiaan omalla kohdallanikin liian lämmin hyvälle juoksulle. Lämpöä oli jotain +24 luokkaa. Itsellä kyllä juuri lämpö ja siitä johtunut nestehukka teki maran viimeisestä kympistä henkisesti ja fyysisesti varsin kasvattavan kokemuksen. Voisi sanoa, että kone leikkasi mulla aika huolella kiinni vikalla kympillä. No aikatavoitteestani jäin, mutta eka maraton on suoriuduttu ja katse on jo suunnattu kohti seuraavaa...

No aikatavoitteestani jäin, mutta eka maraton on suoriuduttu ja katse on jo suunnattu kohti seuraavaa...

Näin sitä pitää asiaan suhtautua! Lämmin sää on torpannut aika monen aikatavoitteet tänä kesänä, mutta hyvin opettavaista sekin on tulevaisuutta ajatellen. Onnittelut ensimmäisestä marasta.

Joo, maraton tuli taaperrettua - aika lämmintä oli... Tukholman keskeyttäminen polvivammaan ei enää harmita. 35 km meni ihan kivasti - mutta sen jälkeen oli jotakuinkin vaikeaa. Yksin sai matkaa taittaa - loppuaika reilusti neljän tunnin huonommalla puolella. Olisin kaivannut seuraa - kiitokset sille suunnistajapyöräilijälle, joka saatteli minua pari kilometriä matkalla kohti maalia. Neljä kierrosta tuntui alussa pahalta, mutta ajatusmaailma kirkastui matkan varrella. Tosin juoksin hiukan harhaan viimeisellä kierroksella (en pahasti, mutta kuitenkin) kun risteyksissä ei ollut oppaita.

Parannusehdotuksena voisi järjestäjille vihjaista, että urheilujuomia ei sekoiteta mutu-periaatteella (eri makuja, alussa laimeaa ja lopussa tervaa - ei oikein nesteet imeydy kunnolla). Ja sellaiset kertakäyttönumerolaput olisivat vanhaa "hiihtomallista" liiviä huomattavasti paremmat - tuli pieniä pintavaurioita.

Kokonaisuutena kuitenkin oikein kiva tapahtuma - saatan lähteä toisenkin kerran paikan päälle.

Onnittelut Glebille ensimmäisestä ja skylihme: uutta putkeen syysviileillä!

Kuumuus ei kerta kaikkiaan sovi minulle, se on tämän kesän aikana tullut selväksi.

Jaksat kuitenkin lyödä päätä seinään, se on oikein. Kyllä se alkaa hellekin sopia, kun jaksaa totuttaa kroppaa siihen.

Tosin juoksin hiukan harhaan viimeisellä kierroksella (en pahasti, mutta kuitenkin) kun risteyksissä ei ollut oppaita.

Uskoivat varmaan, että kaikki oppisivat reitin jo viimeistään kolmannella kierroksella ;)