Jump to content
Juoksufoorumi.fi

vko 45


Mara.S
 Share

Recommended Posts

Viikko 45 on juoksujen suhteen jo nyt paketissa. Harjoittelu jatkuu Niinistön risteilyllä ja pitkä lenkki korvautuu pitkällä lounaalla, karaokella ja sen sellaisella. :kitara

Ma 10.7 km 7.40/km, 121

Ti 10.7 km 7.54/km, 116

Ke 4*800m vetoja: 1) 5.36/140 2) 5.13/147 3) 4.36/156 4) 4.27/165 palautus 100 m kävellen.

To 10.7 km 7.36/km, 116

Pe 10.7 km 7.39/km 122

Yhteensä 46 km, nenähengitys (in/out), paitsi vedoissa käytettiin myös suuta.

Nyt on sitten treenattu 6 vko matalin sykkein. Pistän kokemuksia sopivaan ketjuun ensi viikolla.

Joku kyseli, josko kukaan lukee näitä raportteja. Vastaan samalla tässä. että jotkut lukevat. :heilutus

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 28
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Viikko paketissa myös, sillä huomenna on vuoden paras päivä :rakastunut2 , ja silloin ei treenailla...

Juoksutauko jatkuu, sain jotain pientä tehtyä.

Ma lepo

Ti 19+19km pyörä

Ke 19+19km pyörä

To lepo

Pe uinti n.1700m yht.

La 19+19km pyörä

Su lepo

Ensi viikolla ajattelin ruveta jo vähän valmistamaan paikkoja treenikauden alkuun, joka starttailee 1.12. Hyvää isänpäivää kaikille atleettisille isille!!!! (Ja meille muillekin :viheltely )

Link to comment
Share on other sites

Ma: 6,1 km, 123, 37:21, 6:07 min/km, 66 max%, 54 res% Ja kuntopyörää 16 min, 114.

Ti: 15,1 km, 123, 1:35:04, 6:18 min/km, 66 max%, 54 res%

Ke: 8,1 km, 129, 48:59, 6:01 min/km, 70 max%, 59 res%. Lisäksi vielä kuntopyörällä 30:26, sykkeellä 122.

To: 10,0 km, 128, 1:00:58, 6:06 min/km, 69 max%, 58 res%. Uintia 1 km, ~23 min.

Pe: Spinning 36:03, 149. Lisäksi matkat juosten yhteensä 3,5 km, 134, 6:13

La: 10 km, 172, 3:58, 39:46, 93 max%, 90 res%. Verryttelyitä vajaa 4 km.

Su: 15,1 km, 121, 1:33:11, 6:10 min/km, 65 max%, 53 res%

Juoksua 71,7 km. Muuta liikuntaa 1:45:46.

Aikas kova viikko.

Link to comment
Share on other sites

Olin tämän viikon lomalla joten jäi aikaa harrastella.

Tuota tossu.comin 3,5 h:n ohjelmaa olen seurannut kaksi viikkoa ja tämä viikko näyttää tältä:

Ma: 6km palauttavaa 41,21 keskisyke 146

Ti: 5km tempo 1.km 6,23/149 2. 5,22/165 3. 5,36/166 4. 4,05/188

5. 7,18/161

Ke: aamulla uintia 1,2km 35,29/139

illalla 6 km pk 39,51/145.

To: aamulla uintia 2,5 km aika 1,11,43 syke 146

illalla "kisavauhtia" 5km+1km palautellen 34,36/161

Pe: aamulla 1,3 km uintia 37,10/143

illalla sauvakävelyä n.7,5 km 1,07/134. Oli näin ensikertalaiselle yl- lättävän rankkaa.

La: 7km palauttavaa 48,26/134

Su: 18km pitkä 1,56,33/140.

Näin äkkiseltään tuntuu että jotain kehitystä on tapahtunut. Noin kuukausi sitten oli vielä ihan mahdotonta juosta tuollaisella 140-sykkeellä.

Link to comment
Share on other sites

Ma: lepo

Ti: aamu 15 km 5.09/119

ilta 14 km 5.23/** välissä 3*100 m + 10*70 m mäki

Ke: aamu voimaharj salilla 1.10

ilta 15 km 5.19/119

To: aamu 15 km 4.57/129

ilta 15 km 5.40/116 juoksu 2.5/kävely 0.5 km

Pe: 3 km ver + 14 km 4.26/144 + 1 km ver

La: aamu 15 km 5.12/124 "vuoristorataa"

ilta etukyykkyjä 4 sarj. + naruhyppelyä + päkiähyppyjä

Su: 50 km 5.56/119

Yht. 156 km aikaan 14.05.

Määrällisesti aika paljon, mutta silti oli loppuun asti tällä viikolla tunne ettei pahasti ole ainakaan liikaa. Ylipitkä, joka oli yhteislenkki taas, kulki mallikkaasti, keskisykekin jäi todella alas.

Tiistaiset mäkivedot irtosivat ihmeen hyvin Sunnuntaisesta ylipitkästä huolimatta. Ensi viikolla mäkivedot jää pois.

Vielä puolitoista kuukautta tällaisia viikkoja, niin alkaa kevennysjakso Tammikuun alusta.

Link to comment
Share on other sites

Viikko meni töitä tehdessä, joten harrastustoiminta jäi laihaksi.

52 km 4:14 keskivauhdilla.

Lenkit oli 9 - 11 km pituisia ja vauhtia 3:53 - 4:42 eli työtaakka painoi.

Tässä olisi kolme viikkoa starttiin, joten ensi viikolla voisi keskittyä enempi urheiluun ja levätä työpaikalla. Katsotaan miten pomo suhtautuu asiaan.

Link to comment
Share on other sites

ma 20,6km 2,05h tv-ultrakevyt, syke koholla

ti 19km 1,55h tv-ultrakevyt, 5*75m irroittelua

ke 18,5km 2,00h tv-ultrakevyt, ei kulkenut ei, 5*75m irroittelua

to 50min spinning

pe 18,5km 2,06h tv-ultrakevyt, pakko oli höllätä 15min juoksua/5min kävelyätaktiikkaan normaalista 18/2-systeemistä

la tv-piano, muuttoapuna

su 60min spinning

raskasta on mut olkoot. Lauantain pianonkantotalkoot tietty helmenä, perkeleellinen mööpeli. Onneks ei mennyt selkä, eikä ees varpaat.

Link to comment
Share on other sites

la tv-piano, muuttoapuna

su 60min spinning

raskasta on mut olkoot. Lauantain pianonkantotalkoot tietty helmenä, perkeleellinen mööpeli. Onneks ei mennyt selkä, eikä ees varpaat.

Teen tuota työkseni, silloin kun töissä käyn. Vähänhän se vaikuttaa ;)

Täällä 60,9km 5h 17min, josta 20min kovaa, muut kevyesti. Muuna liikuntana 1h 10min kuntopiirejä.

Link to comment
Share on other sites

Ma: Voimaharjoitus salilla + 15min palauttavaa pyörällä

Ti: 3km vapaauintia tekniikkaan panostaen

Ke: 60-70min uintia aamusta + tunti pk-juoksua illalla

To: Voimaharjoitus salilla

Pe: Tekniikkajuoksuja 25min

La: juoksua 2x12min/1min tempointervalli + yht.20min verryttelyt

Su: 2h pyörällä vaihteeksi maantiellä kun oli kerrankin valoa harjotusiakaan eikä satanu. Vaihto suoraan 15min juoksuun.

P*****e. Yks uinti jäi tekemättä. Aina kun olisin ehtinyt ja jaksanut, oli halli jo menossa kiinni. Samoin yks fillari vaihtu juoksuun. Huomisaamuna klo 7 käyn sen uinnin tekemässä, oli mikä oli. Ens viikko samaan tapaan, mutta kevyemmin. Sitten on valmistava kausi siinä ja siirrytään 'PK1:seen'.

Link to comment
Share on other sites

Ma: lepo, oikea pohje oireilee, penikkatauti nostaa rumaa päätään...prkl

Ti: TV 11.5 km/4:48 min/km, peruskamaa, oikea pohje oireilee

Ke: työmatkapyöräilyä 10+10 km

To: VL 11 km, mukana tempovedot 2.26 km ja 1.86 km, pohje parempi...

Pe: lepo

La: kilpailu 10 km Hakunilassa, aika 38.58, sijoitus 11/M40...kesyä

Su: PK 19 km/5:01 min/km, kruisailua, oikea pohje oireeton, mutta vasen kiukuttelee!

Juoksua yhteensä 51.5 km ja fillarilla surkeet 20 km.

Muuten hyvä viikko, mutta pohkeet kiukuttelevat, tarttis varmaan kohentaa lihaskuntoa ja tehdä enemmän venytyksiä.

Link to comment
Share on other sites

ma lepo

ti 10 km 5.54/126

ke hieronta

to :pidu

pe lepo

la 25 km 5.58/132

su 15 km 5.28/138

Yhteensä 50 km, ensi viikolla enemmän. Viikonlopun lenkit menivät siinä mielessä mukavasti, että loppumatkasta vauhti kiihtyi kun jalat vaan lähtivät viemään. Keskisykkeet edelleen tukevasti alle aerobisen kynnyksen, vauhtihurjastelujen vuoro on myöhemmin.

Jalat kestävät nyt juoksemista lähes "normaalisti", tosin lenkin ensimmäisen kilometrin aikana oikea polvi ja vasen pohje säännöllisesti muistuttavat menneistä vaivoista. Paikkojen lämmettyä juokseminen alkaa kuitenkin olla jo yhtä nautinnollista kuin viime keväänä ja kesänä, nyt täytyy vaan olla tarkkana että saisin homman pysymään nousujohteisena seuraavat 6 kuukautta!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy