Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Rautaveden maraton La 2.11.

Recommended Posts

Perinteinen Rautaveden maraton juostaan 39. kerran. Uudistuksia mainostetaan sivuilla ja palkinnoillakin houkutellaan, maratonin voittajille näyttää olevan Pirkka-tuolin satulamallit, puolikkaan voittajille tablet tietokoneet. Miesten puolikkaalle näkyy ilmoittautuneen viime vuoden Zagrebin maratonin voittaaja Yared Admasu Etiopiasta, voitti sen ajalla 2:17 joten aika lujaa saa pinkoa jos hänet aikoo päihittää. Reittiennätyksestä luvataan 300 €, tosin tuo ei olisi edes Etiopian miehltä varma, reittiennätys on vuodelta -94 Jari Jaakkollalta 2:24:53, Rautavedellä kokonaisnousua on lähes 400m ja Zagrebissa veikkaisin alle 50 metriä, suurimmat nousut olivat ajanottomattojen päältä.

Mutta mukana siis ja jos ei ihan hirveän huono päivä kunto on sellainen että ennätys paranee ja kun/ jos se paranee Rautavedellä siihen jää vielä varoja. Reitti on asfalttimaratoniksi raskas mutta hieno yhden kierroksen reitti. Sää voi olla mitä tahansa ja on ollutkin, paitsi kaksi viime vuotta on menty sulassa ja aurinkoisessa säässä, olisiko nyt rännän, lumen ja jään vuoro? Meitä näkyy olevan jo 93 ilmoittautunutta eri matkoille. Rautavesi on itselle tärkeä, täältä alkoi kuntoilu-urani -96 puolimaratonilla (jatkuen heti perään Pirkan hiihdolla 2007)

• Replies 44
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Reittiennätyksestä luvataan 300 €, tosin tuo ei olisi edes Etiopian miehltä varma, reittiennätys on vuodelta -94 Jari Jaakkollalta 2:24:53,

Rautavesi on itselle tärkeä, täältä alkoi kuntoilu-urani -96 puolimaratonilla (jatkuen heti perään Pirkan hiihdolla 2007)

Jaakkolan paras tulos on kait vuodelta 99 juostu 1.10.52, joten sitä nopeempaa ainakin pitää mennä reittiennätyksen tehdäkseen. Tosin mä en tiedä kuinka kovaa on menty ennen vuotta 94, jolloin minä ekaa kertaa juoksun Rautaveden maratonin. Taso oli silloin aika kova, sillä mun ajalla 3.16.30 olin kaikista maratonin juoksijoista 61. Viime vuonna samalla ajalla olisi ollut neljäs. Muutama kerta on jäänyt väliin töiden takia ja kerran olen ollut sairaana , mutta tänä vuonna tulee 17. kerta Rautaveden kiertoa. Nyt olisin tosi tyytyväinen alle 3.30 aikaan, koska juoksukunto on ollut aikalailla kadoksissa koko vuoden.

Muokattu

Kaikkien vuosien voittajat voi tarkistaa täältä:

http://www.arrs.net/HP_VamMa.htm

Puolimaraton ei ollut mukana alusta saakka, tuli joskus -90 luvulla mukaan, Kymppi vielä monta vuotta myöhemmin. Rautaveden sivuilla on kaikki tulokset vuodesta -96 alkaen. Ja jos vertaa -96 vuoden tuloksia muutamaan viime vuoteen siinäkin näkyy hienoista vähenemistä kolmen tunnin alituksissa. Osallistujat ovat enempi nykyään minun kaltaisiani NR juoksijoita sekä tietysti 100+ kerholaisia on Rautavedellä aina runsaasti.

Onpa ilmo laitettu sisään, saas nähdä miten homma pellittää sitten aikanaan. Mukava yhden kierroksen reitti, reilusti mäkeä, mutta myös nopeitakin osuuksia. Täytyisi varmaan taas harjoittaa vähän mäkijuoksua, kerran tai kaksi on mennyt ihan mukavasti, mutta ne oli aikoja ne.

Muokattu

• 2 weeks later...

Kokonainen on ollut harkinnassa noin viikon - vaan Jaakobin paini vielä jatkuu. On tämä joka tapauksessa joskus juostava - syntymäkaupunki sentään.

Jäi syyskuun marasta hieman hampaankoloon. 2 ehtoa asetin: jäiselle reitille en halua liukastelemaan ja oma tuntuma pitäisi olla sopivasti nälkäinen, eikä väsynyt. Alustava sääennuste ainakin näyttää hyvältä.

Viikonloppuna pitää päättää ja lyhentää pitkiksestä pätkis, jos.

Arvontalaulu on päättynyt. Ilmoittauduin eilen mukaan kokonaiselle. Lämpötilaennuste näyttää ihan hyvältä ajankohtaan nähden. Eli jos Forecan pojat on kuulolla, niin lukittais siihen. Toivotaan vielä, että kylmä sade pysyisi juoksun aikana loitolla. Ei se muuten niin haittaa, mutta on vaan jotenkin hankala keli pukeutua oikein. Peruslenkillä vettä pitävä/hylkivä takki olis OK, mutta kisassa tulee varmaan kuuma.

Pari päivää jos ottais lunkisti, niin sittenhän mikään ei voi mennä pieleen, eihän??

Ei voi. Juoksuhan on muodollisuutta lukuunottamatta jo hoidettu kunnialla. Kuntokin tekee viimeisen pompsauksen sopivasti viivalle. Muistat vaan alusta heti repäistä oikein kunnolla - aliarvostettuja nämä pitkien matkojen lähdöt.

Itse vedän tunnustelevat muutamat kilometrit vielä huomenna. Sopivaa nälkää tuntuisi olevan ja tosiaan myös keliä. Mutta onko sitä kuntoa. Kysymysmerkki. Aina minä olen tavoitteen asettanut, mutta nyt olkoon asettamatta. Aion olla pettymättä, meni miten meni. Tietysti, jos nyt ihan päin persettä menee... niin ainakin nollaus tarvitaan.

Aina minä olen tavoitteen asettanut, mutta nyt olkoon asettamatta. Aion olla pettymättä, meni miten meni. Tietysti, jos nyt ihan päin persettä menee... niin ainakin nollaus tarvitaan.

Normaali vuonna sun ajoilla olisit melko varma voittaja, mutta nyt mukana näyttäisi olevan ainakin Henri Ansio ja Emil Söderlund. Myös monia ulkomaisia nimiä näyttäsi olevan mukana, joiden tasosta en tiedä. Mutta voittoaika on varmasti alle 2.50, joten kovaa pitää kärjessä juosta.

Oma kunto on edelleen aika heikko, joten alle 3.40 oleva aika olisi kiva yllätys. Tavoitteena on päästä alle 3.45.