Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kiitos

Nakero
 Share

Recommended Posts

Ni sitä mä vaan et on se kyl kumma et jos osallistutaan vapaaehtosest johki juoksuu, kute maratonii, ni mix sit valitetaa et on ollu paska juoksu tai jotai?

Ei pitäis valittaa ku on ite osallistunu. Muita ei voi syytellä ku itteä, mix valittaa kaikille. Jotku voi saada kumman kuvan juoksuharrastuksest.

:action-smiley-073:

• Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Muita ei voi syytellä ku itteä, mix valittaa kaikille.

Syyllisiähän huonoon juoksuun löytyy aina: väärä urheilujuoma, viime hetken flunssat, väliin päästetyt autot, huonot reittimerkinnät, liikaa mutkia, liian kuuma, liian kylmä, liian tuulista, kipeytyneet jalat, mahaongelmat jne. Syyhän on aina noissa, eikä koskaan itse juoksijassa tai huonossa kunnossa, joten syystäkin pitää pettymystä purkaa kaikille ja surkutella epäreilua kohtaloaan. Kylä jämpti on näin! Sitäpaitsi muut immeiset on olemassa just sitä varten et niille voi valittaa...

Jos noista juoksuraporteista tulee kumma kuva tästä harrastuksesta, suosittelen lukemaan niiden sijasta vaikka päivän sanomalehteä. Tosin voihan se olla, että sitäkin lukiessa tulee maailmasta kummallinen kuva. :conf:

Mikä laji on sellainen, jossa ollaan AINA 100% tyytyväisiä suoritukseen jne.?

Mun mielestä kriittisyys on terveen ihmisen merkki. Jatkuva euforia on este kehittymiselle. Onnistumisien joukossa pitää olla epäonnistumisia, se on osa tätä harrastusta. Keliin nyt ei voi kauheesti vaikuttaa, mutta huonolle reitille ei ole pakko mennä toiste. Sitä paitsi täällä foorumilla saa ainakin ymmärrystä osakseen, jos jokin asia omassa suorituksessa korpee. Ei tarvii olla yksin. Päänupillekin tekee hyvää, kun saa avautua.

Aloittaja ei ole ilmiselvästi koskaan panostanut mihinkään asiaan täysillä, uhrannut johonkin tavoitteeseen rahaa ja omaa vapaa-aikaa, jotta tavoite täyttyisi. Joillekin juoksu(kin) voi olla vain harrastelu muiden asioiden joukossa, vähän sellainen toimenpide kuin aamulla hampaiden harjaus tai huomaamatta perseen raapiminen; automaatio mihin ei pahemmin kiinnitetä huomiota... Tällaisista asioistahan harvemmin valitellaan, se kun on yhtä luonnollista kuin aamupaskalla käyminen.

MUTTA: Toisille juoksu on enemmän kuin harrastelu, se on elämäntapa johon on uhrattu aikaa ja vaivaa. Esimerkiksi itse en harrasta juoksua puolivaloilla; vedän treenit täysillä, panostus sata lasissa kohti tulevaa SM-maratonia. Kun tällaisessa tilanteessa elää treenejä ja varsinkin itse tapahtumaa läpi, ei asioihin suhtauduta kylmän analyyttisesti "harrastellen". Kun itselläni on panostus maratonille ihan 100%, elän ja käyn koko tapahtumaa täysillä läpi. Jos jokin asia menee tällöin käteen, v-tutuskin on iso.

Joku toinen voi suhtautua maratoniin(kin) kylmän viileästi vaikka panostus on 100%. Tämä ei itseltäni onnistu, enkä halua: kun jotain teen juoksussa, teen sen täysillä. Jos homma menee käteen, niin valitan ja isoon ääneen, kun ottaa kupoliin. Aamupaskalla ehdin harrastelemaan analyyttisyyttä.

Joo kyllä rutinaa ja vikinää saatte lukeaksenne kun tämä nylkky lähtee oikein Kreikan maalle kuntoansa testaamaan. EI suorituksen aikana, vaan jälkeen, ja sittenkin vaan mahdollisesti...

Minulla ei taas kerran ole tällä hetkellä tässä maailmassa paljoa muuta kuin asiat jotka on otsikon "juoksu" alla. Toisaalta tiedän varsin hyvin että naurettavaa intoilua ja hötkyilyä kaikki tyynni, mutta toisaalta taas ei. Baarissa istuskelu kekiolutta lipittäen olisi huomattavasti perinteikkäämpää ja isänmaalisempaa, kun kaikki rahat menisi alkoholiveron muodossa valtiolle. Nyt ne menee muina veroina.

Eikä rutinaa kuuluis epäonnistuneista suorituksista. Kaamean kapulankin voisi vaihtaa alan liikkeesä (Alko) joka aamu uuteen euforiaan.

Baarissa istuskelu kekiolutta lipittäen olisi huomattavasti perinteikkäämpää ja isänmaalisempaa, kun kaikki rahat menisi alkoholiveron muodossa valtiolle. Nyt ne menee muina veroina.

Eikä rutinaa kuuluis epäonnistuneista suorituksista. Kaamean kapulankin voisi vaihtaa alan liikkeesä (Alko) joka aamu uuteen euforiaan.

Baarissa istumisesta sitä voisikin keksiä kaikkea oivaa valittamista. Siellä voisi heti parin kaljan jälkeen valittaa kun vaimoni ei ymmärrä minua ja perheen teinit soittaa suuta. Pomo on veemäinen ja vaimokaan ei annan kuin säälistä. Loppuillasta baarimikko on tympeä kuin ei tarjoile enää ja nuoret naisetkaan ei lähde matkaan.

Aamulla voi valittaa kun oli paskareissu, vaikka itse maksoi koko illan ja vapaaehtoisesti siihen osallistui.

Ja jos oikein hyvä tuuri on niin muutaman viikon päästä voi valittaa, että pippeliä kirvelee ja pissatessa sattuu. Vaikka siitäkin itse maksoi ja vapaaehtoisesti yöllistä liikuntaa harrasti niin taudin vain sai palkaksi.

Paska reissu, mutta heti seuraavana päivänä suunnitellaan jo uutta baarireissua.

Kyllä baarissa istumisella ja maramatkalla on paljon yhteistä.

Baarissa istumisesta sitä voisikin keksiä kaikkea oivaa valittamista. Siellä voisi heti parin kaljan jälkeen valittaa kun vaimoni ei ymmärrä minua ja perheen teinit soittaa suuta. Pomo on veemäinen ja vaimokaan ei annan kuin säälistä. Loppuillasta baarimikko on tympeä kuin ei tarjoile enää ja nuoret naisetkaan ei lähde matkaan.

Aamulla voi valittaa kun oli paskareissu, vaikka itse maksoi koko illan ja vapaaehtoisesti siihen osallistui.

Ja jos oikein hyvä tuuri on niin muutaman viikon päästä voi valittaa, että pippeliä kirvelee ja pissatessa sattuu. Vaikka siitäkin itse maksoi ja vapaaehtoisesti yöllistä liikuntaa harrasti niin taudin vain sai palkaksi.

Paska reissu, mutta heti seuraavana päivänä suunnitellaan jo uutta baarireissua.

Kyllä baarissa istumisella ja maramatkalla on paljon yhteistä.

Minua ei oo koskaan maratonin jälkeen sattunut pissatessa :viheltely:

Juoksuharrastus on kummallista!:P

Musta on ihanaa lukea valituksia, tietää ettei mene muillakaan aina hyvin.

Jaettu kärsimys on kaksinkertainen kärsimys! :kapa:

Minua ei oo koskaan maratonin jälkeen sattunut pissatessa :viheltely:

Mutta mua on pissaamisen jälkeen maratoonatessa... :icon_rolleyes:

Piti vielä tuosta "valittamisesta" lisätä, että itse en ainakaan kauhean positiivisia asioita voi sanoa juoksusta jos asettamiani tavotteita en saavuta. Tämä sitten olkoon joidenkin mielestä valittamista. Itse näen sen asenteena, jolla saavutetaan joskus myöhemmin niitä parempia tuloksia. Se on sitä kunnianhimoa, jolla asetetut tavoitteet on mahdollista saavuttaa.

Tietenkin omalla kriittisyydelläkin pitää olla rajansa, mutta itse en ole juuri koskaan ollut tyytyväinen omiin juoksuihini heti suorituksen jälkeen. Yleensä ne positiiviset asiat tuppaa tulemaan mieleen vasta kun tulosta ja suoritusta on jonkin aikaa pureksinut.

Tietenkin omalla kriittisyydelläkin pitää olla rajansa, mutta itse en ole juuri koskaan ollut tyytyväinen omiin juoksuihini heti suorituksen jälkeen. Yleensä ne positiiviset asiat tuppaa tulemaan mieleen vasta kun tulosta ja suoritusta on jonkin aikaa pureksinut.

Vaikka liikuskelenkin ihan köpöttelysarjan tuloksissa, niin kyllä mussa on tuota samaa perfektionistin vikaa. Ja sama juttu näkyy muillakin elämänalueilla - juuri mikään ei koskaan ensifiiliksellä ole mennyt hyvin. Miksi tosiaan pitäisi olla tyytyväinen, jos kaikki ei ole mennyt nappiin? Silloin höyryjen päästely tekee hyvää. Kunhan homma ei karkaa käsistä ja rauhoituttuaan löytää myös nuo positiiviset asiat...