Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juoksumatto aloittelijalle


Guest dreamer

Recommended Posts

Kyselisin fiksumpien mielipiteitä ja tietotaitoja.

Kuten otsikossa lukeekin, olen aloittelija.

Olen aina halunnut aloittaa juoksuharrastuksen, mutta päämäärättömänä ulkosalla juokseminen ei ole saanut kipinää minussa.

En kyllä varmaan heti pystyisikään lähtemään suoraan juoksuun. Mutta reippaasta kävelystä hölkäten juoksuun. Pikku hiljaa.

Niinpä olen pidemmän aikaan haaveillut hankkia kotiin juoksumaton.

Asia on niin, että en luota Elloksen/NetAnttilassa myytäviin juoksumattoihin.

Mistä saisi hyvän, kestävän ja luotettavan juoksumaton?

Kokosin hieman listaa asioista mitä olisi kai hyvä olla ko. laitteessa:

kulutus-kilometrit-kalorit-aika-yms-

hyvä tasoinen, kestää useamman vuoden. eli olisi takuuta.

huhujen mukaan tuuletin olisi suotavaa olla.

erilaisilla juoksuohjelmia

kaltevuudensäätöä yms yms

Ja mikä olisi suositeltavaa, saisin sen osa-maksulla (ja suomesta), kotiinkuljetuksella?

Mistä te olette ostaneet juoksumattonne?

Ja miksi päätin kysellä täältä ja teiltä. Koska löysin googletellessa aiempia juoksufoorumin juoksumatto tekstejä, mutta olivat menneiltä vuosilta. Olisi mukava kuulla hyvistä tämän hetkisistä juoksumatto kokemuksistanne.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Rekisteröimätön

Minä taas ymmärrän ihan hyvin sen, että et halua käydä salilla aina kun haluat juosta. Kotona on ihan kätevä olla juoksumatto, meillä se on ainakin kovassa käytössä syksystä kevääseen.

Hobby Hallissa on kaikenhintaisia juoksumattoja. Rekisteröidy kanta-asiakkaaksi, niin saat tarjoushinnat käyttöösi ja osamaksulla. Juuri nyt siellä näyttää olevan juoksumattoja tarjouksella :)

Link to comment
Share on other sites

Ei muuta kuin kuntosalille, siellä on yleensä laadukkaat matot. Eikä tarvitse sijoittaa niin paljoa rahaa pelkästään juoksumattoon noin aluksi.

En halua kuntosalille jonottomaan juoksumatolle.

Enkä halua tuntea vihaisia katseita selässäni, kun muiden mielestä hidastan heidän treeniään "jumittamalla" matolla.

Lisäksi, jos saleilu maksaa kuukaudessa keskimäärin 100€, makselisin ennemmin juoksumatto itselleni kuin salimaksuja ruuhkasaleilla.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on ollu pari vuotta Tunturin T-70 mikä ollut hyvä. Ainoa ongelma sen kanssa on ollut tänä kesänä kun ilmeisesti täytin ne voitelusyvennykset vai mitkä ne on, sit liikaa koska sitä lubrikanttia vuoti matolle kun se oli kolme kuukautta pystyasennossa (siis kun en kesän aikana käyttänyt yhtään). Se oli aika liukas juosta sen jälkeen! No olen sitä nyt koittanut pyyhkiä ja katotaan kun talvi tulee että miten käy, meneekö siis se juoksualustamatto uusiksi.

Mutta asiaan, siis tosi järeä peli ei tärise eikä heilu kun juoksee. Nopeutta, kaltevuuskulmaa ja erilaisia ohjelmia riittää. Tuuletinta ei ole, se on puute mutta ite laitan tuuletusikkunaan tuulettimen niin ajaa saman asian. Ostin sen paikallisen Intersportin kautta, sain hyvän diilin (oli joku ale tuote) ja toivat sen kotiin asti. Ainoa kompastuskivi meinasi olla kun kaksi äijää kantoi sen yli 100 kilosen laitteen rekasta ulos mutta meinasivat jättää ulko-oven viereen kun kuulema sisäänkuljetus ei kuulunut diiliin. Olisin ymmärtänyt jos siinä olis ollu 5 kerrosta rappuja mutta meidän ykskerroksisessa omakotitalossa ei ole kun yks askelma etuovelle. Rahalla siitä selvittiin mutta jäi vähän paha maku suuhun ja annoinkin siitä palautetta. Vettä nääs tuli kaatamalla, meikä (50kg) yksin kotona ja äijät ihan oikeasti oli jättämässä sitä kuitenkin parin tonnin laitetta siihen sateeseen vaikka sanoin että mulla ei pariin päivään ole kaveria jonka kanssa sitä siitä sisälle nostaisin!

Elikä Tunturia suosittelen, mulla ollu Proform ennemmin ja vaikka sekin on miljoona kertaa parempi kun joku Anttilan lelu niin silti aika heiveröinen laite tohon Tunturiin verrattuna. Kandee kysellä urheilukaupoista ja kattoa netistä eri tarjouksia ja sit neuvotella, mä sain ton t-70 samaan hintaan kun t-40 olis maksanu koska jostain syystä siinä oli kovat alennukset. Eli ostin sit isomman maton kun olin alunperin hakemassa.

Link to comment
Share on other sites

Hobbyhallissa näyttäisi jopa olevan Tunturin juoksumatto, mutta uudempiakin taisi jostain muualta saada lähes samaan hintaan.

Noihin halvempiin pilipalilaitteisiin en uskalla luottaa, plus tunturin tuotteilla näyttäisi olevan jopa 2v takuu.

Link to comment
Share on other sites

Mistä on tullut tälläinen käsitys, että Tunturi tekee hyviä juoksumattoja?Sen mitä olen kuullut niiden huollettavuudesta niin...ja ainahan ne on rikki?

Nordic track-sarjan matot(Elite 9500 pro) on ainakin kehuttu parhaaksi Runner's Worldin testeissä.Tunturista ei ole mitään mainintaa.

Ainoa hyvä puoli tietysti Tunturissa on, että varaosat on lähellä.Tiedä sitten kauan korjaukset kestää, epäilen aika pitkään.

Itse olen juossut meidän salilla Precorin ja Technogymin matoilla ja ne on ainakin rakennettu kuin tankki.Toinen painaa varmaan 300kg.

Made in U.S.A. ,kun lukee niin varmasti on parempaa kuin Tunturilla.

Niin ja Nordic Trackin matoilla on esim. moottorilla, ja rungolla elinikäinen takuu.

Link to comment
Share on other sites

Ja tämä perustuu mihin?

Kokemukseen ja pitkään ikään:).Amerikoissa ainakin panostetaan laitteiden turvallisuuteen(lakitupaan ei kukaan siellä halua mennä).

Suomalainen laatu on myös kärsinyt inflaation.No riippuu tietysti alastakin.A-mersua alettiin tekemään, eikä täällä ihan surkeita paattejakaan rakenneta.

Kulutustavaran laatu on se heikoin lenkki.Jääkaapit on ihan täyttä sitä.Helkama on talossa ja ensimmäisenä, kun avaa oven niin kaikki pullot kaatuu nurin.

Pidemmän päälle saattaa alkaa ärsyttämään.

Toinen kaappi on jenkkilästä ja pulloille ovessa on erityinen tuki jottei kaadu.

Jokainenhan saa ostaa mitä vaan, mutta kannattaa vähän ottaa asioista selvää eikä juuttua johonkin tiettyyn merkkiin.

Itse en ole merkkiuskollinen vaan ostan sitä mikä parhaiten toimii(esim.ergonomia).

Etukäteen otan selville hintarajat ja luen eri testituloksia laitteesta.

Eiköhän tämä offtopic riitä tähän.

Link to comment
Share on other sites

Kokemukseen ja pitkään ikään:).Amerikoissa ainakin panostetaan laitteiden turvallisuuteen(lakitupaan ei kukaan siellä halua mennä).

Suomalainen laatu on myös kärsinyt inflaation.No riippuu tietysti alastakin.A-mersua alettiin tekemään, eikä täällä ihan surkeita paattejakaan rakenneta.

Ai jaa?

onnettomuus_1.jpg

(Ja Marinoiden ym. uppoamiset jne... Suunnittelu- tai rakennevikoja on kyllä ollut suomalaisissa veneissä riittävästi tämänkokoiseksi maaksi.)

Tuskinpa laatua voi valmistusmaasta päätellä. Suomessa tehdään laatua, mutta myös sekundaa. Samoin Ameriikan ihmemaassa. Eiköhän Tunturin laatu ole kohtuullisen hyvä, harvoin siitä ainakaan kuulee rutinaa. (Polkupyöriin tosin en ota kantaa...)

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy