Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Freeway

Fuji Aloha 1.0 TT Bike 2012

Recommended Posts

Tollaista pyörää katselin http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/fuji-aloha-1-0-tt-bike-2012/rp-prod93914 linkistä. Onko jollain tietoa fillarista tai kauppapaikasta. Eli itse olen aloitteleva näissä puuhissa, mutta jos halvalla sais tt-pyörän, niin sillähän vois talven polkea treinerillä ja tulla sen kanssa sinuiksi :) Fillarihan on siis miesten geometrialla ja runkokoko 52 cm. Itse olen naisihminen ja n. 167 cm, mittasuhteiltani aika tavallinen, en siis sen paremmin pitkäselkäinen kuin -jalkainenkaan. Yritin tiirailla tuota sopivuustaulukkoa, mutta en tullut hullua hurskaamaksi. Kokemukset ja mahdolliset tiedot fillarin sopivuudesta mulle, otan taas kiitollisuudella vastaan :)

CRC on sangen luotettava kauppa, siellä keskimäärin homma toimii ja luotettava on kyllä. Tuo pyörä on Suomen ovh:eihin verrattuna edullisen oloinen, mutta ei mikään mieletön löytö hinta-laatu-suhteeltaan. Johonkin 1200–1300:n pintaan saa Suomesta käytettynä kuitupyöriä ja 1500:lla netistä uusiakin kuitupyöriä, kun vähän malttaa etsiä. Ja alupyöriä vastaavasti aika lailla halvemmalla, kun tarjouksia tovin tarkkailee (tuo rrp 2160 € on aivan käsittämättömän korkea...).

Fujista merkkinä mulla ei ole kovin kattavaa tietämystä, osiltaan tuo pyörä on tosiaan ihan hyvä. Runkokoko hieman epäilyttää; itsellä on myös 52 (toki aivan eri merkiltä), ja pituutta on 173 ja sangen pitkällä selällä. Veikkaan, että tuo saattaa olla yhtä koko liian suuri. Mutta kuten sanoin, en tunne hirveän hyvin Fujia.

Kiitti nopeasta vastauksesta. Hintaa minäkin mietien, tässä tulevan triatleetin flowsa innostuu niin nopeasti kaikesta, eikä välttämättä ajattele loppuun:nevreness: Kun ei oikein ole hinnoista käsitystä niin -50% tuntuu tosi halvalta, vaikka lähtöhinta olisikin normaali korkeampi. Fillaritorilla olen notkunut, jospa sieltä saisi hyvän ja käytetyn.

Vielä kun sais päätettyä haluanko maatie- vai tripyörän ;)

Kyllä tähän aikaan vuodesta voi kivijalkakaupastakin saada varsin kilpailukykyiseen hintaan pyörän alle. Mieluummin maksan muutaman satasen vaikka enempi että saan koeajettua ja sitä myöten sopivan koon kuin että arvalla tilaa ulkomailta ja entä jos se onkin väärä koko :102:

Ihan hyvä osasarja tuossa kyllä näyttäisi olevan. Muuta en osaa pyörästä sanoa.

Vielä kun sais päätettyä haluanko maatie- vai tripyörän ;)

Mikäli aiot triathlonia harrastaa ikäluokissa (ei yleinen, U23, U19 eikä U17) niin vastaus on heleppo - Triathlonpyörä!

Muussa tapauksessa lyhemmillä matkoilla tarviit maantiepyörän ja silloin se kannattaa ottaa harkintaan.

Tämä sillä oletuksella että yhden pyörän taktiikalla menet...

Rookie

Katsos tuolta http://www.cyclecenter.fi/. Ei tosin näyttänyt triathlonpyöriä ainakaan nettisivuilla juurikaan olevan mutta liikkeissä voi olla eri tilanne. Ja kokemuksesta ja tyytyväisenä asiakkaana tiedän että hinnat on muuta mitä sivulla lukee :-) Erityisesti suosittelen keravan tai mäkelänkadun liikettä (muissa en ole käynyt).

Mikäli aiot triathlonia harrastaa ikäluokissa (ei yleinen, U23, U19 eikä U17) niin vastaus on heleppo - Triathlonpyörä!

Muussa tapauksessa lyhemmillä matkoilla tarviit maantiepyörän ja silloin se kannattaa ottaa harkintaan.

Tämä sillä oletuksella että yhden pyörän taktiikalla menet...

Rookie

Ikäluokkanaisia tässä ollaan joo :) Saako siis ikäluokka-sarjoissa ajaa tripyörällä ihan joka kisassa?

Rahavarat kun sattuu olemaan vähän rajallisia, niin tarkotus olisi tosiaan ostaa vaan se 1 pyörä. Varmaan tälle kunto- ja osaamistasolle riitäis ihan tuo nyky hybridikin, mutta uinnissa annan jo niin paljon tasotusta, että ei viitti yhtään enää antaa sitä fillariosuudella.

Toki varman vituttais vähemmän, jos joku paahtaa Jopolla ohi, jos itse polkee Inseraa :viheltely:

Ikäluokkanaisia tässä ollaan joo :) Saako siis ikäluokka-sarjoissa ajaa tripyörällä ihan joka kisassa?

SM-kisoissa peesivapaita on vain sprintti ja perusmatka noiden sarjojen osalta ja muut on peesikieltokisoja(=saa ajaa tri pyörällä).

Puolikas ja täpö on kaikissa sarjoissa peesikieltokisa.

Oma lukunsa on tietty muut (ei sm-)kisat joissa voi olla peesaus sallittu kaikille. Monesti näihin kuitenkin saa mennä tri pyörillä tietyin ehdoin. Kisoja joita itse olen ollut järjestämässä, tuo ehto on ollut että tri pyörällä ei saa ajaa aeroasennossa peesietäisyydellä (hylkäyksen uhalla), muutoin kyllä. Mutta nämä voi vaihdella järjestäjittäin.

Rookie

Yritin tiirailla tuota sopivuustaulukkoa, mutta en tullut hullua hurskaamaksi. Kokemukset ja mahdolliset tiedot fillarin sopivuudesta mulle, otan taas kiitollisuudella vastaan :)

http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp?INT_ID=IB12809

Tuosta voit hieman laskeskella runkokokoa. Tuo on suht hyvä laskuri, mutta ei tietenkään voita pyörän henk koht testaamista.

Ja kuten aina, niin absoluuttista totuuttahan ei ole tässäkään lajissa tuohon rungon kokoon. Toiset tykkäävät makaavammasta ajoasennosta( pidempi runko) ja toiset pitävät hieman pystympää/tiukempaa ajoasentoa parempana(lyhyempi runko). Tämän vuoksi varsinkin eka tri pyörä olisi hyvä päästä kokeilemaan.

Tässä videossa näkyy varsin hyvin nuo eri tyyliset ajoasennot alkaen n. 12 sekunnin kohdalla.

Loppukaneettina suosittelisin että googletat vinon pinon pyöräkauppoja esille jonka jälkeen soittokierros ja tarjonnan tarkistus ihan täältä kotosuomesta. Uskoisin että mieluisa cycle löytyy parhaiten sillä tavalla.

http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp?INT_ID=IB12809

Kiitos linkistä :) Lauantaina pitäis päästä ekaa fillaria koeajamaan, ellei mitään yllättävää satu :) On tää malttamattoman välineurheilijan elämä aikamoista, tällä innokkuudella kun suhtautus työtekoonkin niin tulis muuten tulosta :voitto:

Nyt tosiaan aletaan olla siinä vaiheessa kautta että sopivan hintaisia löytöjä on mahdollista löytää ties mistä, tuohon Fujiin liittyen kun olin tasan 2 v. sitten hankkimassa reenikaverilleni pyörää ja onnistuin tekemään hyvän diilin euroopasta ( hinta alle 2 donaa/ toimitettuna) merkin hieman paremmasta mallista:

fuji-d6-30-2011-triathlon-bike.jpg

tuossa on n. samat osat kuin linkkaamassasi pyörässä ja on toiminut kuin junan vessa.

Kaverin ( 177 cm.) pyörä on myös 52 senttinen, eli linkkaamasi pyörä on 99,9% varmuudella liian iso sinulle.

Ohessa yksi 'liukas' pyörä ( esim. piilotetut jarrut) mutta hieman tuota omaa valintaasi kalliimpi:

http://www.evanscycles.com/products/jamis/xenith-t-2013-triathlon-bike-ec046744

Kiitos linkistä, ja näyttäisi olevan vielä ainakin pituuden mukaan sopivaa kokoakin :) Huomenna menen koeajamaan Feltin B16:sta sen jälkeen, katsoo miten se natsaa. Mutta, jos se ei ole sopiva, niin tuohon on varteenotettava vaihtoehto.

Nyt tosiaan aletaan olla siinä vaiheessa kautta että sopivan hintaisia löytöjä on mahdollista löytää ties mistä, tuohon Fujiin liittyen kun olin tasan 2 v. sitten hankkimassa reenikaverilleni pyörää ja onnistuin tekemään hyvän diilin euroopasta ( hinta alle 2 donaa/ toimitettuna) merkin hieman paremmasta mallista:

fuji-d6-30-2011-triathlon-bike.jpg

tuossa on n. samat osat kuin linkkaamassasi pyörässä ja on toiminut kuin junan vessa.

Kaverin ( 177 cm.) pyörä on myös 52 senttinen, eli linkkaamasi pyörä on 99,9% varmuudella liian iso sinulle.

Ohessa yksi 'liukas' pyörä ( esim. piilotetut jarrut) mutta hieman tuota omaa valintaasi kalliimpi:

http://www.evanscycles.com/products/jamis/xenith-t-2013-triathlon-bike-ec046744