Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Sääksi Triathlon 14.6.2014, pika- (SM) ja perusmatka

Arvostele ketju:


Recommended Posts

Muutama vuosi sitten järjestäjät kamppaili sen kanssa ettei ole tarpeeksi osallistujia ja nyt taas sen kanssa että niitä on liikaa.

Lyhempian matkojen kanssa ratkaisu voisi olla että pilkotaan useampaan lähtöön ikäluokkia - puolikkaalla tuo ei oikein enään onnistu kun on ajallisesti jo niin pitkä kisa että hankala saada samalle päivälle splitattua.

Ehkä muutama paikka voisi olla jemmassa mattimyöhäsille ja sitten jakaa ne jonottajille jos kaikki halukkaat kärkimenijät on jo ennättänyt ilmoilla.

Rookie

Link to post
Share on other sites

No tämä tässä mietityttääkin, entä jos Sääksin perusmatkalle (jolla ei ole mitään tekemistä SM-lähdön kanssa) oliskin heti ilmoittautumisen avauduttua ilmoittautunut tämä 400, niin SM kisaan ei olisi sopinut kukaan ;)

Eipä missään muussa lajissa SM kisoihin valita porukkaa sen mukaan kuka on nopein näppisin ilmoittautumaan ;)

Joku kiintiö pitää olla!

90-luvun buumi vuosina miesten yleiseen sarjan sm-kisaan pääsi 50 parasta edellisen vuoden tulosten perusteella ja 50 muuta karsinta kisoilla ennen SM-kisaa.

Nyt voisi olla että Nuorten sarjoihin pääsevät aina kaikki halukkaat, Yleisiin- ja Ikäsarjoihin esim, vastaavan viime vuoden SM kisan 10 parhaalle on paikka auki kuukausi ennen kisaan asti, jolloin on vahvistettava ottaako paikan!

No ymmärtääkseni Triathlonliitossa on sääntöjen päivitys juuri menossa =)

Link to post
Share on other sites

Koko SM-pikamatkaa ei voi lähettää 5 minuutin välein, koska SM-pikamatkalla on sekä peesikielto että peesivapaita sarjoja. Tämän takia on reilu väli, jotta peesivalvonta on edes jotenkin mahdollista.

Toivisin, että Sääksi Triathlon-ketjussa, muiden triathlonkisojen edustajat kommentoisivat omalla nimellään.

Antti Järvinen / Hyvinkään Pyöräilijät

Link to post
Share on other sites

Sääksin osallistujamäärä on ollut aika tasainen jo useamman vuoden ja ilmoitautumistahti on ollut aika verkkainen. Ilmoitautumiselle on ollut aikaa jo 8 kk ja meillä on aina muutama "PRO" paikka takataskussa jos niille tulee tarvetta. Kuitenkaan ei voi olettaa, että paikoja pidetään auki viimeiseen päivään asti siinnä toivossa, että ilmoitautuvat kun samaan aikaan jonossa on monta muutakin kilpailijaa.

Stjepan

Link to post
Share on other sites

Hei Antti,

Kysessä ei ole missän nimessä minkäänlainen arvostelu tämän ketjun SM-kisaa kohtaan, vaan huoli meidän nykyisistä kilpailusäännöistä ja etenkin huoli meidän nuorista lajiharrastajista. Nytkin tiedän nuoria, jotka eivät vielä ole ilmoittautuneet SM-kisaan ja näin ollen eivät välttämättä pääse osallistumaan, samalla heiltä jäisi myös yksi nuorten SM-cupin osakisa käymättä ja mahdollisuudet menestyä kokonaiskisassa.

Nuorille pitää mielestäni taata "aina" paikkoja kisoihin (on se sitten vaikka 10/sarja..) ja samoin lajin parhaille sarjasta riippumatta (ainakin PRO:t) (esim. edellisen vuoden SM-kisan 3-10 parasta sarjasta riippuen), vaikka kisa täyttyisinkin vaikka heti ilmoittaumisen auettuaan. Heille voitasi taata paikka esim. 30 päivää ennen kisaa asti, johon mennessä he sen ottavat tai ajoissa ilmoittavat, että eivät ota, sen jälkeen ottamattomat paikat jakoon jonossa oleville. Lisäksi kisajärjestäjälle voi olla joku määrä ns. villejä kortteja jaettavana..

Näin tämä ymmärtääkseni menee maailmalla lajin kuin lajin mestaruuskisoissa ainakin yleisen- ja nuortensarjojen kohdalla. Tai sitten on lajista riippuen joku kriteeri: aikaraja, karsintakisa, viime vuoden tulokset, ranking.., eikä kuka ehtii ensin ilmoittautua ;)

No toivottavasti uudet kilpailusäännöt huomioivat näitä asioita =)

Terveisin

Paul Sjöhom

Vantaa Triathlon

Hki City Triathlon

Link to post
Share on other sites

Reilu viikko jälejellä ensimmäisen tri-kisan starttiin. Omasta harjoittelusta sitä ei voi mitenkään päätellä. Tänä vuonna harjoitusmäärät ovat tällä hetkellä huimaavat: uinti 2,1km, maantiepyörä 400km ja juoksu 137km (+suunnistus 25km). Ja tarkoitus olisi mennä 1/4 matkat. Voi olla, että vauhti ei päätä huimaa, mutta syke voi olla sitäkin korkeammalla. Vaikka lajiharjoittelu on ollutkin vähäistä, niin uskoisin säännöllisen soutu- ja retkipyöräharjoitusten pelastavan uinnin ja pyöräilyn osalta aika paljon. Juoksu onkin sitten tuskaista alusta asti. Ja ihan kaikkea ei voi itsestään irti ottaa, sillä seuraavana yönä olisi tarkoitus olla Kuopiossa Jukolan viestiä juoksemassa.

Vielä kun pääsisi muutaman kerran avoveteen uintia harjoittelemaan, niin ei tulisi paniikkia ryhmälähdössä eikä olisi viimeisten joukossa pyöräilyyn lähdettäessä.

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Our picks

    • Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
      Tämmöistä olisi tarjolla Jyväskylän yliopiston toimesta:
       
      "Kaipaatko harjoitteluusi uutta potkua? Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
       
      Huhti-toukokuun  2021 aikana alkaa Jyväskylän yliopiston liikuntabiologian kestävyysharjoittelututkimus, johon rekrytoidaan tutkittaviksi perusterveitä kestävyysharjoittelutaustan omaavia ja säännöllisesti juosten harjoittelevia (4-6x/vko) 20-45-vuotiaita miehiä (20 hlö) ja naisia (20 hlö). 
       
      Tutkimus koostuu kolmen viikon valmistavasta jaksosta, kuuden viikon määräjaksosta sekä kuuden viikon intervallijaksosta. Jokaista jaksoa edeltää ja seuraa testiviikko, jonka aikana tehdään tutkimukseen liittyviä suorituskykytestejä ja paastomittauksia. Tutkimukseen osallistuvat saavat tutkimusjakson ajaksi juoksuharjoitusohjelman sekä tarkkaa tietoa omasta kestävyyssuorituskyvystään ja palautumistilastaan." 
       
      Linkki: https://www.jyu.fi/sport/fi/ajankohtaista/uutiset/osallistu-tutkimukseen-jossa-vertaillaan-ennalta-maaritettya-ja-yksilollisesti-mukautuvaa-juoksuohjelmaa-maara-ja-intervalliharjoitusjaksoilla?fbclid=IwAR1wT-CyCYHndjLDWEy_u8c_6Aw5n41crFG3VA3wP4Ih3P1odLQdKaXKxNI
       

       
      Olettaisin etteivät tarkoita perusterveillä pelkästään 3h alittajia 🙂
      • 1 vastaus
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy