Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
MarkoA

Lidlistä pyöräilykamaa taas

Recommended Posts

Tälläkertaa (29.8.2013) siellä näkyi olevan irtohihat+lahkeet settejä sekä kengänsuojus+pipo settejä hintaa 12.90€. Ostin hiha/lahje paketin ja kotona sovitellessa ihan positiivisesti yllätyin. Nuo kun tuppaa olemaan aika kalliita pyöräilyn erikoisliikkeissä niin Lidlin halpispaketti oli yllättävän hyvä. Joustavaa,varmaan aika lämmintä kangasta silikonireunuksella ja lahkeissa vetskarit. Mulle 180/78kg kokoiselle S/M setti on sopiva. Voin suositella tuohon hintaan. Oli siellä toki muutakin mutta niitä en tälläkertaa ostanut. Aiemmin on tullut ostettua takki ja hanskat. Ja ne Lidlin sportti lasit on myös erinomaisia kisakäyttöön. Hintaan 5.99 :)

Mä veikkaan, että just noi, missä ei ole niin millin päälle, on hyviä.

Mulla on nuo ajolasit, pari paitaa ja pitkät housut liiteristä. Lasithan menee siinä missä muutkin, ei ne kuitenkaan mitään paina ja ajaa asiansa. Paidat on aika karkeaa matskua, eli ajamiseen OK, mutta en kyllä juoksisi. Luultavasti aika kestäviä, semmoista peltiä kun ovat.

Housut sen sijaan ovat tosi köpöset, säämiskä tuntuu ihan pahvilta. En suosittele. Onneksi ovat pitkät ajohousut, niin niillä ei tule ajettua varmaan kymmentäkään lenkkiä vuodessa, kun on kesälle sortsit ja talvelle talviajohousut (jotka molemmat onneksi ihan alan liikkeistä).

Onko kukaan muuten tyyppinyt Liiterin mittarillista jalkapumppua? Sehän on myös aivan käsittämättömän edullinen, jos sillä vain saa maantielle riittävät paineet.

Ja ai niin, mun eka sykemittari oli Lidlistä! Hajosi just ennen takuun raukeamista (olisko ollut 2 v?) ja sain hillot takaisin. Siinä oli näytössä joku juttu pöhkösti muutenkin, olisko ollut, ettei saanut ajanottoa ja sykettä näkymään yhtä aikaa tms.

Mut hyvä tietää tuosta pumpusta. Ei sillä, että nyt olisi tarvetta, mutta tietää ettei hairahdu, jos joskus on.

Mulla on sellaiset pitkät henkselihousut ilman pehmustetta ja ne on ollu tosi hyvät. Tuulenpitävät. Samaten se Lidlin takki. Työmatkakäytössä oivia.

Irtolinssi lasit on ihan legendaarisia. Kaapista löytyy seitsemänkympin brikot ja siinä ne toimii kuin lidlin vitosen lasit. On tullut ostettua aina syksyllä pari pakettia niitä. Pärjää ympäri vuoden. Eikä tarvi itkeä perään jos naarmuuntuu/hukkaa/unohtaa kisapaikalle jne. Kaikki kisat jo vuosia menty niillä!

Samaten juoksu ja pyöräilysukat on olleet loistavia treenikäyttöön. Saa heittää menemään kun nukkaantuu. Ja toimii siinä kuin kalliimmatkin. Nastolassa viimeksi ;)

Paljon siellä myydään kuraa, mutta on seassa helmiäkin.

Ostin pumpun, koska oli liian halpa. Jos toimii, niin mahtavaa, jos ei, niin ei se mitään. Sitten ostan kunnon jalkapumpun, koska niitäkin saa alle 30e. Mietin pitkään myös valosettiä, joka sisälsi etu-ja takavalot kiinnityksineen sekä patterit hintaan 10e! Ihan ilmasia. Pitää vielä harkita noita irtohihoja.

Minä kävin hakemassa pyöräilypaidan, takin, hanskat ja sen pipo-tossusetin. Kun ei ole kovin hienoihin kamoihin muutenkaan tottunut, niin tuntuvat päällä ihan asiallisilta... Lohdullista kuulla, että pyöräilyhousujen pehmuste ei kovin kummoinen. Kerkesin kesän alennusmyynneistä ostaa "halvalla" Craftin pitkät. Ovh oli 95 eur ja sain ne -50%:lla. Noihin Lidlin housuihin verrattuina tuntuivatkin nyt kalliilta..Mutta jospa ei rahat ihan hukkaan menneet. Ennestään on ollut yhdet Lidlin "jumppakamppeet" ja juoksuhousut ja tyytyväinen olen ollut. Yllättävän hyvin Lidlin vaatteet minun mielestä kestää. Ja Lidlin urheilusukat ovat mielestäni todellinen löytö! Laseja en ole aiemmin hoksannut kokeilla, mutta pitänee ottaa testiin. Teknisemmät välineet olen suosiolla jättänyt väliin, koska niistä en ole juuri hyvää kuullut. Meinaan siis just valoja, pumppuja yms. Inhoan yli kaiken jos ostamani tavara hajoaa käteen oli se kuinka halpa tahansa. Noita lasten kypäriä jäin miettimään, että pitsäisköhän ensi keväänä tehdä lasten kypärähankinnat Lidlistä. Onkohan noista olemassa jotain turvallisuustestejä..?

Jaaha saas nähdä miten mun käy noiden irtohihojen ja lahkeiden kanssa jos ne MarkoA:lle on sopivat- omat mitat kun on 166/58. Mutta ei siellä pienempiä kokoja kuin S/M ollut ja olen kans jo pidempään himoinnut tommosia. En vielä ehtinyt kokeilla.

Koriin osui myös pyöräilysukat, semmonen pyöräilytakki ja paita. Naisten pyöräilyhousuja ei ollu enää ja vähän jäin harmittelemaan mutta nyt ei harmita niin paljoa kun lukee ettei ne niin hyviä olekaan. Mulla ei aikasemmin pyöräilysukkia olekaan ollu käytössä ja oon mennyt samoilla juoksusukilla joten katotaan onko näissä sit jotain käytännön eroa.

Pyöräilytakki tuntuu ihan hyvältä, otin sen huputtoman ja aion ihan työmatkapyöräilyyn käyttää. En tiedä mihin sitä huppua tommosessa takissa tarvii.

Mulla on lidlin pumppu jostain vajaa parin vuoden takaa ja siinä oli sama juttu että suuttimen salpa hajosi, mutta vaihdoin vanhasta muovirimpulajalkapumpusta tuon osan lidlin pumppuun ja sillä on menty. Pumppu on tosi tukevan oloinen ja sillä saa taatusti tarpeeksi painetta renkaaseen, reilut 9 kiloo olen tuupannut ja enemmänkin olis pumpun puolesta mennyt helposti. Ainoa negatiivinen puoli pumpussa on että se on jonkun verran raskaampi pumpattava kuin edellinen pumppuni jolla ilma meni pienemmällä voimalla renkaaseen.

Noita suuttimia saa muuten erikseen ostettua jos semmonen on joltain mennyt rikki ja pumppu muuten toimii. Voipi olla että nykyversiossa tuo on jo korjattu eikä ne välttis hajoile enään.

Rookie

Minäkin lueskelin samaa kuin riikuli noista irtohihoista ja -lahkeista. Harkitsin niiden ostoa, mutta tällä kertaa jäivät kauppaan. Minun mitat 161/54 joten lieköhän oisivat päällä pysyneet... Pistäs riikuli tietoa tänne miten pysyvät päällä. Jos menevät sinulle niin sitten voisin seuraavalla mahdollisella kierroksella minäkin sellaiset napata mukaan.

Itse röyhkeästi sovitin niitä hihoja kaupassa. L/XL ois mennyt kyllä, mutta halusin napakat joten otin pienemmät. On kyllä hintansa väärtit ehdottomasti. Se liiterin takki joka nyt on myynnissä, vaikuttais olevan samasta kankaasta kuin pari vuotta sitten myyty joka on mulla ollu työmatkatakkina. Kangas ei hengitä samaan tapaan kuin esim windstopper, mutta ei myöskään pidä vettä. Joten kovin kovaan hikoiluun se ei sovellu. Mutta yleiskäyttöön ihan hyvä. Ja on kohtuu lämmin, joten sopii syksyyn. Hanskat mulla on tahtoneet hajota saumoista. Mutta ihan samaan tapaan ne hajoaa 200% kalliimmatkin...

Juu laitan sitten kokemuksia miten irtohihat pysyvät päällä. En kaupassa ehtinyt niitä sovittaa sillä oli kiire töihin ja nappasin vaan mukaan. Nyt kun olen niitä kokeillut niin eiväthän ne tosi napakat ole mutta eivät toisaalta ole mitenkään pussilla eikä esim. olkavarren aukkokohtaan ei jää senttikaupalla tyhjää tms. Riippuu nyt sitten miten hyvin se 'liimapinta' tai mikä onkaan pitää ne ylhäällä. Toivottavasti eivät veny tai retkahda muodottomiksi heti käytössä sillä sit ne ei kyllä pysy ylhäällä- ei parane liikaa pestä!Mulla on ns. parempi pyöräilytakki jota voin sit kunnon lenkillä pitää mutta jos tää sopis työmatkoille ja muuhun hengailuun niin olis sit hintansa väärti. Perästä kuuluu!Hanskoja en ostanut koska olivat jotenkin mun käteen huonon olosia, jotenkin semmosia jäykkiä ja epämukavan tuntusia.