Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tampere puolimaraton 15.09.2013

Recommended Posts

Eipä löytynyt vielä ketjua tälle, joten tuupataan eetteriin.

Mielestäni mukava reitti, kohtuuhinta (opiskelijahinta 28e voimassa syyskuun alkuun), ja toki kotipaikkakunta ovat osallistumista puoltavia tekijöitä, joten itse ainakin lähdössä tänä vuonna lampsiin. Viimevuoden järjestelyistä ei moitittavaa.

Mitä muut ollu tapahtumasta mieltä / onko lähtijöitä?

Speksejä löytyy puolimaraton.fi

• Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Itellä kans tämä tulee oleen viimenen vauhtipitkis ennen vaaroja. Tosin enemmän oisin kaivannu mäkivetoja ja muuta voimistelua vaaroille, mutta enpä sinne olekaan lähössä hakeen aikaa. Tää tampereen tapahtuma on omiin muihin juoksuihin nähden just passeliin aikaan. Viimevuonna 1,46, nyt lähetään hakeen 1.35 alitusta, Paitsi jos loppuviikon testikymppi antaa ymmärtää ettei tuu alittuun, niin sitten kaveriporukan alle 2h kelkassa pitkikselle.

Mulla on treeni ollut aika VM-spesifistä, kun tuosta takapihalta alkaa polut =) Kannattaa niitäkin käydä treenailemassa ennen Kolia, voi palkita ajassa reilusti muutamakin tekniikkatreeni. Itsellä ei hajuakaan tasaisella juoksemisen vauhdista, alle 1.40 nyt pitäs mennä jos ei ihan onneton päivä satu kohdille...

Tulossa ollaan valmistavana "vauhtikisana" Vaarojen Maratonia varten kun tässä lähistöllä satutaan asustelemaan. Jännä nähdä mitä vauhtia sitä asfaltilla onnistuu etenemään.

Itse tykkään tasaisista reiteistä joissa on vaihtelevasti asfalttia ja hiekkatietä.

Tosissani lähdenkin uutta ennätystä hakemaan vasta WiHassa ja nyt löysin ilmeisesti hyvät tossutkin sille, Adios2:silla kun on jo kilometrejä hirmuisesti takana ja niiden pohjastakin sen jo näkee.

Mutta tämä silti harkinnassa "välipalana".

• 2 weeks later...

Muistelin että tää happening olis jo lauantaina, mutta onkin vasta pyhänä, mikä sopii paljon paremmin, niin ehtii palautua eiliseltä nousuvoittoiselta kympiltä joka veti jalat aika piippuun, eilen ei enää lopussa pystynyt yhtään kiristään kun jalat oli ihan finaalissa.

Todennäköisesti mietin osallistumista tähän pyhäaamuun asti ja vasta sitten ratkaisen asian ja jälki-ilmoittaudun jos ja kun päätän mukaan lähteä.

Tänään tätä silmälläpitäen joku vetoharjoitus, eikä liian kuormittava sellainen, eli maltillinen määrä vetoja.

Muokattu

Muistelin että tää happening olis jo lauantaina, mutta onkin vasta pyhänä, mikä sopii paljon paremmin, niin ehtii palautua eiliseltä nousuvoittoiselta kympiltä joka veti jalat aika piippuun, eilen ei enää lopussa pystynyt yhtään kiristään kun jalat oli ihan finaalissa.

Todennäköisesti mietin osallistumista tähän pyhäaamuun asti ja vasta sitten ratkaisen asian ja jälki-ilmoittaudun jos ja kun päätän mukaan lähteä.

Tänään tätä silmälläpitäen joku vetoharjoitus, eikä liian kuormittava sellainen, eli maltillinen määrä vetoja.

Mä mietin samaa kisaa, mutta katsotaan miten asiat suttaantuu.

En todellakaan haluaisi ketään valmentamaan alkaa, mutta sinuna Jodlaaja en teksi enää vetoharjoittelua. Niin nämä käsitteet voi olla toisille toista jne.

Mutta itse lähestyisin asiaa tänään palauttavalla 30-45min pyrähduksellä ja huomenna max 30min kevyt/ palauttava missä avaavia ruskoja 4-5kpl/150m, noin 5km kisan vauhdilla.

Me ollaan kaikki yksilöitä, mutta jos itsellä kova 10km mäkiseen maastoon takana tässä aikataulussa, voisi olla että palautuminen olisi hilkulla.

Mä mietin samaa kisaa, mutta katsotaan miten asiat suttaantuu.

En todellakaan haluaisi ketään valmentamaan alkaa, mutta sinuna Jodlaaja en teksi enää vetoharjoittelua. Niin nämä käsitteet voi olla toisille toista jne.

Mutta itse lähestyisin asiaa tänään palauttavalla 30-45min pyrähduksellä ja huomenna max 30min kevyt/ palauttava missä avaavia ruskoja 4-5kpl/150m, noin 5km kisan vauhdilla.

Me ollaan kaikki yksilöitä, mutta jos itsellä kova 10km mäkiseen maastoon takana tässä aikataulussa, voisi olla että palautuminen olisi hilkulla.

Jep, voisihan ne palauttavat + ruskot seassa olla ihan hyvä idea vetojen sijasta.

Jalat tuntuivat nimittäin melko väsyneiltä eilisen lenkin lopussa.

Voi olla että noudatan neuvoasi.