Jump to content
Juoksufoorumi.fi

PopMaraton, Vuokatti

Recommended Posts

Vuokatti-maraton on näemmä muuttanut nimensä PopMaratoniksi, ja pisin matka on tänä vuonna puolikas. Tapahtuman sivuilta (http://www.kainuunliikunta.fi/tapahtumat/popmaraton/) löytyvän tiedon mukaan reittikään ei olisi järin raskas, korkeuseroa puolikkaalla 22 m (jopa vähemmän kuin Terwamaratonilla).

Onkos kukaan palstalaisista osallistunut viime vuosina tähän tapahtumaan? Ainakin itseäni rupesi kiinnostamaan, hieman lyhyellä varoitusajalla tosin ;)

Viime vuonna kävin juoksemassa puolikkaan ja samat sävelet on nytkin. Reitti on ihan kiva ja maisemiltaan mukava, ei tietenkään mikään täysin tasainen. Pientä nyppylää siellä täällä ja pari pientä syheröä oli ainakin viime vuonna, että oli saatu matka oikeaan mittaan. Pari sorapätkää myös. Järjestelyt toimii takuulla.

Omaa ennätystähän tuonne pitäisi päästä murjomaan, mutta tämän päivän kunto on vähän kysymysmerkki vielä.

Toivottavasti ensi vuonna on taas täyspitkä matka tarjolla.

Viime vuonna kävin juoksemassa puolikkaan ja samat sävelet on nytkin. Reitti on ihan kiva ja maisemiltaan mukava, ei tietenkään mikään täysin tasainen. Pientä nyppylää siellä täällä ja pari pientä syheröä oli ainakin viime vuonna, että oli saatu matka oikeaan mittaan. Pari sorapätkää myös. Järjestelyt toimii takuulla.

Omaa ennätystähän tuonne pitäisi päästä murjomaan, mutta tämän päivän kunto on vähän kysymysmerkki vielä.

Toivottavasti ensi vuonna on taas täyspitkä matka tarjolla.

Kiitos tiedoista! Saatanpa hyvinkin tulla tuonne itsekin juoksemaan, kuulostaa ihan mukavalta tapahtumalta.

Tuolla voisi olla mukava joskus kokeilla myös täyttä matkaa, eli toivotaan tosiaan että sekin palaa ohjelmaan.

Olipa rankka reissu! Kainuuseen luvattiin vesisateita tälle päivälle. Mitästä turhia, aurinko möllötti taivaalla ja kotoa lähtiessä näytti mittari +23 astetta.

Tällä tavalla tuli köpöteltyä.

5 km 25.09

10 km 51.16

15 km 1:18.08

20 km 1:44.11

21,1 km 1:50.32

Eli oma puolikkaan ennätys tuli tehtyä. Paransin viime vuoden Vuokatissa juoksemaani aikaa aika tarkalleen 6 minuuttia. Jalat toimi hyvin ja alkuviikosta nikamalukon takia "pskahalvauksen" saaneet selkälihakset eivät olleet moksiskaan. Vatsan kanssa oli vähän ongelmia, vatsaan sattui koko matkan ekan vitosen jälkeen. Mutta joo, erittäin tyytyväinen olen. Yhtään parempaa suoritusta en olisi pystynyt tekemään ja asetettu tavoite alittui kirkkaasti. Tietty pikkusen jäi kismittämään, että 1:50 alitus jäi noin pienestä kiinni.

Sykkeet pistää kyllä kyhnyttämään päätä. Nyt paukuttelin 188 keskiarvolla ja 199 näytti olleen maksimi. Itteäni hirvittää nuo lukemat, onko tuo enää tervettäkään?

Palstalaisiakin tuli nähtyä. Anteeksi, kun en enempää ehtinyt porinoida. Piti ehtiä suihkun kautta Vuokatin keilahallille, kun oltiin varattu rata sieltä. Ei muuten ollut sittenkään ihan fiksu veto, takareidet oli vähän jökissä, joten rännejä tuli paljon.

P.S. Tuo muistomitali on edelleenkin hanurista, syvältä sieltä ja poikittain. Kolmas samanlainen Haasta itsesi kunnolla.

Onnittelut Savolkalle hienosta ennätyksestä, joka paranikin sitten roppakaupalla! Runman veti kans tosi kovaa ja 10-sakkiin, tosi hienoa!

Kummallinen ajatus, matkustaa 404 km, että saa vedettyä vk-/mvh-treenin, näin kuitekin tein. Toki koko treenin meinasin jättää väliin ja kääntää ranskalaisen nokan takasin Oulua kohti, kun pääsin kisakansliaan. En missään vaiheessa ollut ottanut selvää osanottomaksusta ja sen vastineesta. Siinä vaiheessa kun hahmo pöydän takaa kertoi maksun olevan 40 €, sanoin; TÄH? Olin sanomaisillani, että; Puhalla p........seen, hänen vieressä oleva naisimmeinen hymyili sievästi... Niinpä maksoin. Järkyttävä ryöstöhinta puolikkaasta! Vastineeksi maksulle sain; "kalliin vk-lenkin", typerän lätkän, matkalla 2 mukia mehua, maalissa 3 kupillista kahvia, 2 mukillista mehua ja 2/3 osaa banaania, ilmaisen suihkun, (lämpimällä vedellä). Surkeaa rahastusta, en osallistu enää.

Oma matka meni juoksun osalta ihan suunnitelman mukaan, eka kilsa 4.33 ja suunniilleen samaa rataa koko matkan. Syke toki nousi jo 3 km kohdalla n. 170 ja silloin päätin, että yli 173 en sitä päästä. Vauhti ja syke n. 171-173 suht tasainen aina maaliin saakka, toki loppupuolella vauhti hieman hidastui, tuon "rajoittimen" takia. Vauhti ja kroppa tuntui koko matkan hyvältä. Matkanteko oli helpohkoa, eikä mitään puserrusta ollut tarkoitus tehdä. Varsinkin ensimmäiset 45 min oli todella lämmin juosta auringossa. Virallinen aika oli 1.36.49. Keskisyke oli 171 ja mx 174.

Onnittelut Savolkalle hienosta ennätyksestä, joka paranikin sitten roppakaupalla! Runman veti kans tosi kovaa ja 10-sakkiin, tosi hienoa!

Kummallinen ajatus, matkustaa 404 km, että saa vedettyä vk-/mvh-treenin, näin kuitekin tein. Toki koko treenin meinasin jättää väliin ja kääntää ranskalaisen nokan takasin Oulua kohti, kun pääsin kisakansliaan. En missään vaiheessa ollut ottanut selvää osanottomaksusta ja sen vastineesta. Siinä vaiheessa kun hahmo pöydän takaa kertoi maksun olevan 40 €, sanoin; TÄH? Olin sanomaisillani, että; Puhalla p........seen, hänen vieressä oleva naisimmeinen hymyili sievästi... Niinpä maksoin. Järkyttävä ryöstöhinta puolikkaasta! Vastineeksi maksulle sain; "kalliin vk-lenkin", typerän lätkän, matkalla 2 mukia mehua, maalissa 3 kupillista kahvia, 2 mukillista mehua ja 2/3 osaa banaania, ilmaisen suihkun, (lämpimällä vedellä). Surkeaa rahastusta, en osallistu enää.

Oma matka meni juoksun osalta ihan suunnitelman mukaan, eka kilsa 4.33 ja suunniilleen samaa rataa koko matkan. Syke toki nousi jo 3 km kohdalla n. 170 ja silloin päätin, että yli 173 en sitä päästä. Vauhti ja syke n. 171-173 suht tasainen aina maaliin saakka, toki loppupuolella vauhti hieman hidastui, tuon "rajoittimen" takia. Vauhti ja kroppa tuntui koko matkan hyvältä. Matkanteko oli helpohkoa, eikä mitään puserrusta ollut tarkoitus tehdä. Varsinkin ensimmäiset 45 min oli todella lämmin juosta auringossa. Virallinen aika oli 1.36.49. Keskisyke oli 171 ja mx 174.

Noh.Eihän tuo vielä mitään. Minä juoksin täällä Rovaniemellä tämän Santas Maratonin puolikkaan. Siitä sain maksaa 50 €. Järjestäjät tarjosivat jotain sotkumehua mulle matkanvarrella, että meinas mennä eka kertaa p****t housuun juoksun aikana (olen juossut kisoja n. 30 v.). No maaliin päästyäni vielä tyrkkäsivät sahanpuruisen lumipallon kouraan. Exschoottista!! Olin kisan toiseksi nopein ja sain illan kruunuksi muovisen pokaalin.Lupasivat ne vielä juoksijoille diplomin ajalla ja kuvalla. Kun kävin hakemassa omaani ei sitä löytynytkään sitten, kun ajat oli sekaisin koska osa puolikkaan juoksijoista oli lähteny tuntia liian aikaisin!!!! Näin myöhemmin millaisia diplomeja sieltä olis saannu. Kuva joka siinä oli oli vuoden vanha eikä se mitä luvattiin. Aina ei voi saada rahoilleen vastinetta.

Piti alkuviikosta lainata tänne paikallislehteä (Kainuun Sanomat), jossa oli artikkeli tästä tapahtumasta. Siinä Kainuun liikunnan jamppa totesi, ettei täyspitkää haluttu järjestää nyt, kun se maratonin juokseminen on niin totista hampaat irvessä juoksemista. Lisäksi vaatisi talkooporukalta tuplasti enemmän aikaa viettää reitin varrella. Ei muuta kuin humppahommat ja muut tärkeämmäksi.

Itse köyhdyin tuosta osallistumismaksusta 25 eur, kun ilmoittauduin kesäkuussa. Sama juttu viime vuonna, silloin tuli tosin t-paitakin kaupan päälle.

P.S. G-D K: Olisi pitänyt kuhtua sut kahveelle. Olisi lajitoverit saaneet puhua mersipokuunsa tossa parkkiksella ja sulle olisi ollut lämpimät sapuskat. :D

Tulihan käytyä tuolla nylkkimässä.

Aika suorastaan hävettää, mutta se oli parasta mitä tällä kunnolla ja kelillä irtosi. Siks hyvä juoksu että sain itsestäni irti sen mikä oli saatavissa ja sijoitus oli kuitenkin ihan hyvä. Sää kun oli liiankin mainio....kuten koko kesä.

Järjestäjillä oli tosiaan unohtunut asian ydin ihan tyystin ja markkinontiosasto on saanut liian paljon päätettäväkseen. Missä oli se "toinen bändi" kun jossain luvattiin bändejä matkan varrelle. Juoksinko sittenkin liian lujaa?

Ehkä sitten vielä Kiimingissä viileämmässä säässä ja paremmissa järjestelyssä (paineita?).. tai ainakin rahoille vastinetta.

Puolikas takana, ja ennätys parani tosi roimasti (16min.). Tosin edellisestä puolikkaasta oli kyllä jo jokunen vuosi aikaa. Keli oli hyvä, ja järjestelyt oli mun mielestä OK. Mitali oli kyllä tosi ruma läpyskä.

Kokomaratoni olis saanu kyllä kuulua ohjelmistoon. Nyt tällähetkellä täällä susirajalla (=kainuussa) ei järjestetä yhtään täyttä matkaa.

Tommoset poppihommat ei mun mielestä kuulu urheilutapahtumien jatkeeksi. Kyllä sitä musaa ja brenkkua saa nauttia muutenkin. Jos homman perusteluna oli, että tulee näillä eväillä "rennompi" tapahtuma, niin aika kaukaa haetulta tuntuu.

No, mulla oli ainaskin kaikenkaikkiaan ihan kivaa.. :thumbsup:

Myös tämän päivän Kainarissa oli lievää kritiikin sävyä kyseisestä tapahtumasta. Reitti oli turhan rikkonainen nopeimmille juoksijoille, huoltopisteilläkin oli kuulemma tapahtunut tönimistä ja toisten solvaamista. Tapahtuman luonnekin oli vähän epäselvä. Itse en kyllä tönimisiä tai solvaamistapauksia nähnyt.

No tällaista tällä kertaa. Vuokatissa järjestetyt tapahtumat ovat olleet mulle aina mieluisia, toivottavasti eilisen kaavan mukaan ei enää näitä tapahtumia järjestetä.

Onnea vielä muillekin palstalaisille.