Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Osteopaati vai kiropraktikko?

lare85
 Share

Recommended Posts

Kävin eilen hieronnassa ja hieroja sanoi, ettei ole ikinä nähnyt että jollain olisi nelipäinen selkälihas niin jumissa kun itselläni.

Sanoi, että hänen "valtuudet" ei riitä avaamaan sitä, vaan kehotti menemään osteopaatille. Tämä muuten selittää varmaan sen alkukesän "lonkkajumin" ja että askellus on ollut todella toispuoleista.

Anyway, soitin sitten erääseen firmaan, jossa sattumoisin kiropraktikko vastasi puhelimeen ja tarjosi myös omia palvelujaan. Kysyin sitten, mitä eroa osteopaatilla ja kiropraktikolla on? Kaveri vastasi, että kiropraktikko sattuu enemmän :D

Kummatkin kuulemma suht samanlaisia, ja toinen voi sopia jollekin toiselle paremmin. Huhuhjen mukaan kiropraktikko tekee sen verran kovin ottein töitä, että lihas voi veltostua liikaakin?

Kummalle kannattaisi mennä, onko kokemusta vastaavista vaivoista? Naprapaattikin taitaa olla yksi vaihtoehto?

Jos vinkkejä hyvistä ammattilaisista Helsingin keskustan alueella niin otan ilomielin vinkkejä vastaan.

Kiropraktikolla olen käynyt jo lähemmäs 10 vuotta. Ei satu eikä kiropraktikko tee mitään kovin ottein, ainakaan minua hoitanut. Hoito toteutetaan aina potilaan ehdoilla. Osteopaatilla kävin joskus nuorempana, ei toivottua tulosta ja naprapaatin käsittelyn jälkeen olin viikon kipeä ja runnoi kyllä niin, että luulin rankani katkeavan. Kiropraktikolla pitää olla tittelissä DC, josta tietää, että on laillisesti koulutettu eikä mikään itseoppinut.

Mulla paukahti pitkä selkälihas jumiin keväällä toiselta puolelta, korvasta alas asti. Kaveri suositteli kiropraktikkoa ja kävin kerran siellä. Kiropraktikko sanoi muistaakseni jotain että lihas oireilee koska kylkiluut yms nivelet jumissa ja kun ne saadaan liikkumaan niin lihasjännitys helppaa. Yhdellä hoitokerralla parani jota ei voi uskoa jos ei olisi ittelle sattunut. Ei runnonut vähän rutisi jossain.