lare85 Lähetetty 22. elokuuta , 2013 Share Lähetetty 22. elokuuta , 2013 Kävin eilen hieronnassa ja hieroja sanoi, ettei ole ikinä nähnyt että jollain olisi nelipäinen selkälihas niin jumissa kun itselläni. Sanoi, että hänen "valtuudet" ei riitä avaamaan sitä, vaan kehotti menemään osteopaatille. Tämä muuten selittää varmaan sen alkukesän "lonkkajumin" ja että askellus on ollut todella toispuoleista. Anyway, soitin sitten erääseen firmaan, jossa sattumoisin kiropraktikko vastasi puhelimeen ja tarjosi myös omia palvelujaan. Kysyin sitten, mitä eroa osteopaatilla ja kiropraktikolla on? Kaveri vastasi, että kiropraktikko sattuu enemmän :D Kummatkin kuulemma suht samanlaisia, ja toinen voi sopia jollekin toiselle paremmin. Huhuhjen mukaan kiropraktikko tekee sen verran kovin ottein töitä, että lihas voi veltostua liikaakin? Kummalle kannattaisi mennä, onko kokemusta vastaavista vaivoista? Naprapaattikin taitaa olla yksi vaihtoehto? Jos vinkkejä hyvistä ammattilaisista Helsingin keskustan alueella niin otan ilomielin vinkkejä vastaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirpos Lähetetty 22. elokuuta , 2013 Share Lähetetty 22. elokuuta , 2013 Kiropraktikolla olen käynyt jo lähemmäs 10 vuotta. Ei satu eikä kiropraktikko tee mitään kovin ottein, ainakaan minua hoitanut. Hoito toteutetaan aina potilaan ehdoilla. Osteopaatilla kävin joskus nuorempana, ei toivottua tulosta ja naprapaatin käsittelyn jälkeen olin viikon kipeä ja runnoi kyllä niin, että luulin rankani katkeavan. Kiropraktikolla pitää olla tittelissä DC, josta tietää, että on laillisesti koulutettu eikä mikään itseoppinut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuomiojan ohi Lähetetty 22. elokuuta , 2013 Share Lähetetty 22. elokuuta , 2013 Kävin kolme kertaa keväällä osteopaatti Arto Loden luona (kts. www.artolode.fi) selkä-/jalkavaivojen takia, ja kaveri osoittautui kehujen veroiseksi. Suosittelen siis ehdottomasti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santta Lähetetty 22. elokuuta , 2013 Share Lähetetty 22. elokuuta , 2013 Itselläni ei kiropratkikosta ole kokemusta, osteopatiassa olen käynyt selkä ja niskakipujen takia Aleksi Bergmanin käsittelyssä. Lisätietoja täältä: http://www.osteofit.fi/. Taitaa Aleksilla olla myös kiropraktikon koulutus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kari.t Lähetetty 22. elokuuta , 2013 Share Lähetetty 22. elokuuta , 2013 Mulla paukahti pitkä selkälihas jumiin keväällä toiselta puolelta, korvasta alas asti. Kaveri suositteli kiropraktikkoa ja kävin kerran siellä. Kiropraktikko sanoi muistaakseni jotain että lihas oireilee koska kylkiluut yms nivelet jumissa ja kun ne saadaan liikkumaan niin lihasjännitys helppaa. Yhdellä hoitokerralla parani jota ei voi uskoa jos ei olisi ittelle sattunut. Ei runnonut vähän rutisi jossain. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarmohenrik Lähetetty 22. elokuuta , 2013 Share Lähetetty 22. elokuuta , 2013 (edited) poisto Muokattu 22. elokuuta , 2013 väärä ketju Link to comment Share on other sites More sharing options...
lare85 Lähetetty 22. elokuuta , 2013 Author Share Lähetetty 22. elokuuta , 2013 Kiitos vastauksista. Näyttää jakautuvan aika tasapuolisesti. Täytyy tässä vähän miettiä kummalle sitten suuntaisi.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts