Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Maisematiemaratoni, Urjala-Punkalaidun-Huittinen 14.9.2013

Recommended Posts

Harkinassa myös juosta puoikas tuolla, edellisestä puolikkaasta on kaksi vuotta aikaa ja puolikkaan ennätyksenikin on maratonin väliaika joten sitä voisi tulla kohentamaan, tosin jos keli on sama kuin viime vuonna tyydyn katsojan rooliin. Vaikka reitti on näennäisesti helppo usein maisematiemaratonilla on ollut voimakaskin vastatuuli, viime vuonna vielä kovan sateen kera.

Mä en muista sadetta, tuulen kylläkin. Hitsi, tuonne tarttis päästä, mutta pikkujätkän menot saattavat mennä ohituskaistalle. Onko ikinä ollut myötätuulta? Olisinko kolme kertaa ollut puolikkaalla tuolla, enkä kyllä muista että tuulet olisivat ikinä olleet suotuisat, joskaan ei aina niin haitaksikaan:) Mutta mukava tapahtuma!

Sade alkoi vasta sen jälkeen kun suurin osa puolimaratonin juoksijoista oli jo maalissa. Katselin itse kentällä tuttujen puolikkaiden maalintulon ja lähdin sitten pyöräilemällä katsomaan kokonaisen juoksijoita ja he saivat kyllä sadetta niskaan. En siis itse juossut viime vuonna, olin kyllä ilmoittautunut maratonille mutta PF muutti suunnitelmia.

Kyllä puolikkaan juoksijoista osa kastui ja kunnolla. Siinä tuli yhdessä kohtaa todella kovasti vettä, mutta kuuro oli todella paikallinen. Ei ollut mikään voittaja fiilis siinä tuulessa ja sen kuuron alle jäädessä :garf4:

Tänä vuonna katson kisapäivänä sään ja sitten päätän lähdenkö puolikkaan koittamaan.

Juoksin viime vuonna puolikkaan ja tosiaankin vastaista tuulta riitti koko matkalle. Vettäkin sain niskaani tuulen kera, joten ei ollut kiva keli. Toivotaan,ettei sama keli osu kohdalle tänä vuonna. Olen juossu maisematiellä viisi kertaa aiemmin ja neljä kertaa on olut ihan ok keli, siis normi syyskuun lämpö jne.

Itse ajattelin lähteä patikka sarjaan varttimaratonille kun tuo jalka estää juoksemisen. Tavoitteena olisi kävellä se vajaa kymmenen kilometriä, sanotaanko 75 minuuttiin. Tytär on lähdössä matkaan myös mutta hitaammalla vauhdilla. Pitäisi vaan saada yksi onnistunut lähtö tälle vuodelle.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Oli hieno keli mutta raskasta oli vaan ihan alussa vajaat kaksi kilometriä, sitten alkoi jalat hiukan keveneen ja myös minä päivitin puolikkaan enkkani tuolla, pienellä kauneusvirheellä tosin, kuvittelin että kun kilometrit menee alle 5 min paitsi 3 niistä välille 5:02-5:08 että menisi alle 1:45 no menisihän se mutta ei ollu Garminin ja reitin kilometrit täsmälleen samat, sain 130 metriä enemmän Garminiin ja 15 s yli, olisinko sitten saanut kiristettyä, ei sillä väliä, lisätään vielä vähän ulkoilua ja mennään seruaavalla yrittämällä sen verran alle ettei tarvii jossitella.