Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo (UTTF 2021: Karhunkierros 166km)

Recommended Posts

• Replies 3,7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nyt kun taskussa on ollu viikon perusterveen paperit niin palataan ajassa viime lauantaihin.    Ennen kisaa kävin pohdintaa vaihtaisinko jalkoihin vielä ihan uudet DS Trainerit. Lopulta pääd

Ennen kuin mestari julkaisee analyysinsa ja materiaalinsa niin avataan hieman systeemiä jolla on menty tämä noin vuosi.    Perusperiaatteenani oli että mitään useamman kuukauden ohjelmaa en

Sipoonkorpi vie vielä voiton.    Kiitos onnitteluista. Tuli sitten käytyä Kolilla. Starttasin matkaan perjantaina aamulla ja yhden pysähdyksen taktiikalla Kolille. Sieltä numero, auto parkki

Posted Images

59 minuuttia sitten, taikina kirjoitti:

Onko mestari hengissä? 

Joutuu varmaan antaa lehdistöhaastatteluja Me Naisista Track&Fieldsiin ja rientää kissanristiäisistä samppanjapullojen rikkomiseen risteilijöiden kylkeen....jne...joten meidän täytyy vain malttaa odottaa vuoroamme 🙂 

Onnittelut! Hieno stoori.

Noista kivuista tuli taas mieleen kysymys, että olenko minä ainut joka vetää surutta kipulääkettä niihin? Nytkin tuli 1000mg paramaxille käyttöä siinä vaiheessa, kun oli muutaman kerran potkaissut isovarpaan jonnekin ja alkoi tuntua kuinka kynsi nousee pystyyn. Kyllä yksi nappi toi helpotuksen siihenkin kipuun moneksi tunniksi kerrallaan. 

Ilmeisen vaikeeta on kyllä ollut kun katselee tuon viimeisen mäkikirisi aikaa ja sijoitusta. Olin varma että tube-kamaa siellä on vaan rauhakseltaan kuvailtu.

8 hours ago, Seppo said:

Loppujen lopuksi kyseinen kisa taitaa olla edelleen tämän maan rankin polkujuoksukisa ja pääsin sen heti ensimmäisellä yrittämisellä läpi. Oli tämä ainakin rankempi kuin mun edellinen ja ainoa polkujuoksukisa Helsinki Trail Run 21km vuonna 2016 Paloheinästä Finnair Stadionille. Että hyvinhän se meni. 

Onnittelut! Oletko miettinyt onko tämä sopiva matka, onko seuraava 300 km vai saisiko juoksunopeutta paremmin hyödynnettyä lyhyemmillä polkumatkoilla vielä kun sitä on?

3 minuuttia sitten, MikkoVe kirjoitti:

Et ole. Mutta oman kokemuksen mukaan rakkojen kanssa on tuskaa sekä luomuna että lääkkeillä. Pitäis varmaan panostaa lääkkeiden laatuun...

Kertokaa sitten kun tiedätte mistä niitä laatulääkkeitä oikein saa. Eipä nuo reseptivapaat oikein tehoa. Menee vain maha ruvelle 😞.

Miten muuten kipulääkkeestä voi seurata vatsakipua, häh??

3 tuntia sitten, Runningidiot kirjoitti:

Onnittelut! Hieno stoori.

Noista kivuista tuli taas mieleen kysymys, että olenko minä ainut joka vetää surutta kipulääkettä niihin? Nytkin tuli 1000mg paramaxille käyttöä siinä vaiheessa, kun oli muutaman kerran potkaissut isovarpaan jonnekin ja alkoi tuntua kuinka kynsi nousee pystyyn. Kyllä yksi nappi toi helpotuksen siihenkin kipuun moneksi tunniksi kerrallaan. 

Ilmeisen vaikeeta on kyllä ollut kun katselee tuon viimeisen mäkikirisi aikaa ja sijoitusta. Olin varma että tube-kamaa siellä on vaan rauhakseltaan kuvailtu.

Kyllä mä otin puolivälin huollossa kipulääkkeen ja sitten taas matkalla. Mutta kun tuntu ettei siitä tullut selvää parannusta niin ei se oikein motivoi niitä syömäänkään. Ja jos pysytään päivittäisissä suositus annoksissa, niin loppumatkalle olisi ollut enää tarjolla vain yksi tabu ja tuskin se olisi siinä vaiheessa mitään muuttanut. 

Taisin vetää 130km sarjalaisista hitaimman ajan tuohon mäkeen. Yhden kierroksen osallistujienkin joukossa taisin olla hitaimpien joukossa. En tosin tainnut olla kaikista hitain 😝

2 tuntia sitten, X66 kirjoitti:

Onnittelut! Oletko miettinyt onko tämä sopiva matka, onko seuraava 300 km vai saisiko juoksunopeutta paremmin hyödynnettyä lyhyemmillä polkumatkoilla vielä kun sitä on?

Ei mua tulla koskaan näkemään millään 300km matkan lähtöviivalla. Ei kiinnosta tai motivoi pätkääkään. Niitä matkoja varten mulla on auto. Ens kesänä tuo UTTF ja kattoo sitten mitä tekee. Tosin en tiedä tuosta UTTF:stäkään kun senkin arvostus tuntuu olevan piirikunnallisen hiihtokisan tasolla. Että onko se semmoinen kokonaisuus joka "pitää" suorittaa. 

2 tuntia sitten, MikkoVe kirjoitti:

Et ole. Mutta oman kokemuksen mukaan rakkojen kanssa on tuskaa sekä luomuna että lääkkeillä. Pitäis varmaan panostaa lääkkeiden laatuun...

Olishan mulla ollu Panacodia, mutta jätin kuitenkin hotellihuoneeseen. Tiedä sitten miten se olis potkinu. Väsymys + Panacod ja risteyksissä voisi olla hieman jännempää pohtia mihin suuntaan lähtee 🙂

4 minutes ago, Seppo said:

Kyllä mä otin puolivälin huollossa kipulääkkeen ja sitten taas matkalla. Mutta kun tuntu ettei siitä tullut selvää parannusta niin ei se oikein motivoi niitä syömäänkään. Ja jos pysytään päivittäisissä suositus annoksissa, niin loppumatkalle olisi ollut enää tarjolla vain yksi tabu ja tuskin se olisi siinä vaiheessa mitään muuttanut. 

Mitä ohjetta katsoit?

Ibuxin 400 mg, 600 mg ja 800 mg:

http://laakeohje.fi/files/1213856668314_fisv.pdf

"Aikuisille suositeltu vuorokausiannos on 1200 - 2400 mg jaettuna 3 - 4 osa-annokseen. Äkillisissä ja vaikeissa kiputiloissa annostusta voidaan nostaa enintään 3200 mg:an vuorokaudessa. "

4 minutes ago, Seppo said:

Ens kesänä tuo UTTF ja kattoo sitten mitä tekee. Tosin en tiedä tuosta UTTF:stäkään kun senkin arvostus tuntuu olevan piirikunnallisen hiihtokisan tasolla. Että onko se semmoinen kokonaisuus joka "pitää" suorittaa.

Ei kait tuossa mitään laajojen piirien suosiota haetakaan? Suurta yleisöä toki kiinnostaa ylipitkät äärimmäisyydet sopivasti esille tuotuna.

Ei varmaan esim joku 4000mg "buranaa" tee mitään vahinkoa tuollaisen kisan aikana (jos vain maha kestää). Siihen en ota kantaa miten järkevää se on. Kyllähän buranaa syödään esim kuureissa 6*400mg/päivä viikon ajan. Ja kisahan kesti yli 24 tuntia jotan voi vetää kahden vuorokauden annoksen 🙂

Panacod ilmeisesti vaikuttaa eri ihmisillä vähän eri tavalla ja sitä en kyllä kisassa ainakaan ensimmäistä kertaa alkaisi kokeilla.

Onnittelut Seppo!

Särkylääkkeiden ja erityisesti Ibuprofeinin kanssa kyllä kannattaa olla tarkkana ja juoda erityisen paljon jos niihin turvautuu, jotta munuaiset säästyvät riskeiltä. Joo, olen itsekin joutunut ottamaan Buranaa.

UTTF: ei kai sieltä mitään arvostusta haetakaan vaan kyse on henkilökohtaisesta haasteesta, jonka läpäisy kyllä lämmittää kivasti mieltä. Eihän tämä muutenkaan mitään huippu-urheilua ole. 👀

tunti sitten, X66 kirjoitti:

Mitä ohjetta katsoit?

Ibuxin 400 mg, 600 mg ja 800 mg:

http://laakeohje.fi/files/1213856668314_fisv.pdf

"Aikuisille suositeltu vuorokausiannos on 1200 - 2400 mg jaettuna 3 - 4 osa-annokseen. Äkillisissä ja vaikeissa kiputiloissa annostusta voidaan nostaa enintään 3200 mg:an vuorokaudessa. "

Piti ihan kaivaa se paketti esille. Eli otin Panadol Novum 500mg tabletteja. Takakannen suositus maksimi 6 tablettia/vrk. Puolivälin huollossa 2kpl, matkalla 2kpl niin olishan siinä vielä se 2kpl jääny jäljelle. Suurin suositeltu annos 3g eli eikö sillon pitkällä matikalla se 2kpl olisi ollut maksimi. Toki näitä eri särkylääkkeitä voi sekoitella yms. mutta en ole asiaan perehtynyt. Nuo oli mukana lähinnä siltä varalta jos tulee päänsärkyä tai jotain pientä kolotusta. Että sikäli amatööri etten ollu ottanu selvää mikä on se suurin lääkekombo jonka voi vetäistä kisan aikana jos siltä tuntuu. 

Nyt kun tuo Panacod on mainittu niin olisin varmaan voinu ottaa semmosenkin koska ei se pistä mun päätä sekaisin. En kyllä oikein edes tiedä miksi otin sen mukaan koska sehän on kolmiolääke ja jos olisin ottanu sen liian lähellä autolla ajoa ja jotain olis sattunu niin eihän se olis näyttäny millään tavalla hyvälle. Eikä mulla ole kyllä käsitystä siitäkään miten voimakas Panacodin maksimi vuorokausiannos on suhteutettuna vaikka tuohon Panadol Novumiin. 

48 minuuttia sitten, kiljander kirjoitti:

Onnittelut Seppo!

Särkylääkkeiden ja erityisesti Ibuprofeinin kanssa kyllä kannattaa olla tarkkana ja juoda erityisen paljon jos niihin turvautuu, jotta munuaiset säästyvät riskeiltä. Joo, olen itsekin joutunut ottamaan Buranaa.

UTTF: ei kai sieltä mitään arvostusta haetakaan vaan kyse on henkilökohtaisesta haasteesta, jonka läpäisy kyllä lämmittää kivasti mieltä. Eihän tämä muutenkaan mitään huippu-urheilua ole. 👀

Kirjoitin ehkä vähän epäselvästi. Eihän tuosta UTTF:stä sillä tavalla haeta muilta sitä arvostusta. Sehän on juuri haaste itselle. Mutta onko se haasteena sitä luokkaa että sen suorittaminen motivoisi? Onhan tuo vähän semmoinen löyhästi keksitty idea, että jos kierrätte nämä kolme kisaa niin saatte lippalakin siitä merkiksi. Buff Trail Tour on ehkä semmoinen mielekkäämpi konsepti kiertää neljä kisaa vuodessa. Voi pohtia kehittyykö oma sijoitus/kunto suhteessa muihin ja tavata tuttuja. Siinä riittää vielä virta kisailla muuallakin jos haluaa. UTTF on ehkä turhan rankka kiertää vuodesta toiseen kun kisojen välillä on vähän hankala tehdä tulosta ja kisat on aina samat. 

Toki jos kierrän ens kesänä Kuusamon ja YP:n niin eipä siinä tarvi suuri ennustaja olla ennustaakseen oikein missä oon lokakuun alussa... 

Onko noiden rakkojen ilmaantuminen jalkoihin jotenkin valtettavissa, vai kuuluvatko suoritukseen ? Onko se vaan niin pitka matka, etta niita vaan tulee ?

Vai onko se siita kiinni, etta jalat kastuvat (ainakin siina joen ylityksessa) niin pahasti ?

Onhan itsellakin valilla esim varpaissa, mutta ei noin hirveasti koskaan. Tosin pisin matkani onkin ollut n. 80km, ja yleisimmin n. 50km hujakoilla. Eli eri asia varmaankin.

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy