Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo (UTTF 2021: Karhunkierros 166km)

Recommended Posts

• Replies 3,7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nyt kun taskussa on ollu viikon perusterveen paperit niin palataan ajassa viime lauantaihin.    Ennen kisaa kävin pohdintaa vaihtaisinko jalkoihin vielä ihan uudet DS Trainerit. Lopulta pääd

Ennen kuin mestari julkaisee analyysinsa ja materiaalinsa niin avataan hieman systeemiä jolla on menty tämä noin vuosi.    Perusperiaatteenani oli että mitään useamman kuukauden ohjelmaa en

Sipoonkorpi vie vielä voiton.    Kiitos onnitteluista. Tuli sitten käytyä Kolilla. Starttasin matkaan perjantaina aamulla ja yhden pysähdyksen taktiikalla Kolille. Sieltä numero, auto parkki

Posted Images

8 tuntia sitten, Seppo kirjoitti:

Oon nyt parilla lenkillä kokeillu noita samoja geelejä kuin keväällä ja tuntuu ettei ne kuitenkaan imeydy. Eli pitänee hommata vielä jotain eri merkkiä. Suosituksia otetaan vastaan.

Onko Powerbarin PowerGel Hydro tuttu? Hyvin nestepitoinen ja helppo kulauttaa sellaisenaan alas ilman lisähuikkaa.

• Like 1

Kokeile myös erilaisia nesteen (veden) määriä geelin kanssa. Moni pelkää nesteen hölskymistä ja ottaa vain vähän vettä niin siitä just alkaa ne ongelmat kun liian vahva tökötti ei imeydy vaan vahva liuos jopa pyrkii imemään nestettä kehosta suolistoon päin vähän kuin kokeille tuttu munakoison itketys tms. Toki kohtuus siinäkin. Geeleissä on hieman eroja koossa ja sokerien ja suolojen tyypissä ja siten osmoottisessa vahvuudessakin, joten geelin vaihdollakin voi olla hieman merkitystä. Periaatteessa ne on kuitenkin aika samoja aineita eri paketeissa. Kolme (usein 25-30g hh/kpl) geeliä eli  25-30g/h on aika vähän kun 2-3 x määrä voi periaatteessa imeytyä. Tietysti jos käytät ohessa urkkajuomaa niin asia on eri. Mut alitankkauksella pitää olla kovemassa kunnossa...no onneksi olet.

11 tuntia sitten, Seppo kirjoitti:

Päätin nyt vähentää kahvin juontia pelkkään aamukahviin. Ehkä seuraavan kovemman reenijakson aikana väännän itteni ovesta ulos kahvin voimalla. Muuten pyrin antamaan väsymyksen tulla päälle jos sellaista on. Mä kun oon tämmönen pöllö niin valvon tosi helposti jos juon illalla vielä iltakahvit. 

Tuo yhdistelmä iltakahvit ja kova treeni päälle on itselläni varmin tae siihen että Nukkumatti ei kolkuttele tämän pojan sängyn päätyä.

tunti sitten, Timo kirjoitti:

Tuo yhdistelmä iltakahvit ja kova treeni päälle on itselläni varmin tae siihen että Nukkumatti ei kolkuttele tämän pojan sängyn päätyä.

Tohon listaan voi vielä lisätä negatiiviset kalorit. Etenkin hiilarivaje vähentää unen tarvetta (tai ainakin unta, vaikka tarve ei vähenisi). Sepolla taitaa tosin painonhallintaprojekti olla ohi.

23 minuuttia sitten, ruiskarhu kirjoitti:

Hinta-laatusuhteeltaan ihan hyviä ovat Sportyfeelin ja Dexalin geelit, joissa mielestäni järkevä määrä hh:ta / geeli.

Näillä Lidlin tuotteilla olen itse painellut kanssa menemään, Kiwi maku neutraalimpi kuin se vadelma joka takertuu pahasti kurkkuun 😝. Geeli per 10km ollut oma annostukseni.

Olen myös korvannut veden juoksun aikana sillä jauheesta sekoitettavalla sportti juomalla, hyvin toimii ja kone ei sakkaa 👍

• Like 2