Alex 280 Lähetetty 9. elokuuta , 2019 Report Share Lähetetty 9. elokuuta , 2019 9 minuuttia sitten, puujalka kirjoitti: Näin sitä sanotaan, mutta eihän se paikkaansa pidä. Jos puhutaan vain ja ainoastaan sydänlihaksesta, niin silloin se pitää paikkansa, mutta juoksu on paljon muutakin. Esimerkkinä vaikka nyt minä itse. 8v juoksutauon jälkeen olen lenkkeillyt nyt sellaiset nelisen kuukautta, ja pumppu on varmaan about yhtä vahva kuin aina ennekin. Se vahvistuu äärimmäisen nopeasti suhteessa muuhun kroppaan. Tämä näkyy sitten alhaisina sykkeinä, vaikka muuten on kunto ihan per/c. Mitokondrioita on kaikissa lihaksissa, ja juoksussa sydänlihas on vain yksi osa kokonaisuutta. Itse ymmärsin tuon Spican tekstin ainakin niin, että hyviin juoksuaikoihin pääsee ilman kovia juoksukilometrejä. Tästä esimerkkinä vaikka triarhlonistit, jotka kehittää kuntoaan monipuolisesti. Lainaa Link to post Share on other sites
GrigoriSoiros 8 142 Lähetetty 9. elokuuta , 2019 Report Share Lähetetty 9. elokuuta , 2019 58 minuuttia sitten, Alex kirjoitti: Itse ymmärsin tuon Spican tekstin ainakin niin, että hyviin juoksuaikoihin pääsee ilman kovia juoksukilometrejä. Tästä esimerkkinä vaikka triarhlonistit, jotka kehittää kuntoaan monipuolisesti. Aerobisen kunnon hermottaminen juoksuun ei älyttömiä vaadi. Isompaa työtä iskutuksen kesto vaatii mut ei todellakaan tuhansia kilsoja. Meinaan vaan että aerobiaa saa koneeseen muutenkin kuin esim minä hinkkaamalla koko ajan hölkkää Alex 1 Lainaa Link to post Share on other sites
Spica 1 821 Lähetetty 9. elokuuta , 2019 Report Share Lähetetty 9. elokuuta , 2019 1 tunti sitten, puujalka kirjoitti: Näin sitä sanotaan, mutta eihän se paikkaansa pidä. Jos puhutaan vain ja ainoastaan sydänlihaksesta, niin silloin se pitää paikkansa, mutta juoksu on paljon muutakin. Esimerkkinä vaikka nyt minä itse. 8v juoksutauon jälkeen olen lenkkeillyt nyt sellaiset nelisen kuukautta, ja pumppu on varmaan about yhtä vahva kuin aina ennekin. Se vahvistuu äärimmäisen nopeasti suhteessa muuhun kroppaan. Tämä näkyy sitten alhaisina sykkeinä, vaikka muuten on kunto ihan per/c. Mitokondrioita on kaikissa lihaksissa, ja juoksussa sydänlihas on vain yksi osa kokonaisuutta. On on, enkä kiellä, parhaaseen juoksutulokseen päästään juoksemalla, ja paljon. Kaikki kompromissit siihen vievät tulosta rahtusen alaspäin. Tietysti vielä, mitä lajinomaisempaa oheisharjoittelu on (esim. Uinti vs. Crosstrainer), sen tehokkaampaa uskoisin sen olevan juoksua tukemaan ja tuloksia tuomaan. Vammojen ja muiden rajoitteiden takia/ehkäisemiseksi kuitenkin joskus kompromissit ovat tie onneen pitkäjänteisesti katsottuna. kuten grigori tuossa sanoikin, iskutus on yksi asia, jota ei oikein pysty monella oheislajilla korvaamaan, joten tietynlainen määrä juosten on vain pakko tehdä, etenkin mstkan pidentyessä. GrigoriSoiros 1 Lainaa Link to post Share on other sites
Seppo 8 756 Lähetetty 9. elokuuta , 2019 Author Report Share Lähetetty 9. elokuuta , 2019 Ke 13,5km 5:34/km s134 -Väsyneillä jaloilla hiipimistä. Raaka Arska, GrigoriSoiros, Pexrun and 2 others 5 Lainaa Link to post Share on other sites
Raaka Arska 512 Lähetetty 9. elokuuta , 2019 Report Share Lähetetty 9. elokuuta , 2019 2 tuntia sitten, Seppo kirjoitti: Ke 13,5km 5:34/km s134 -Väsyneillä jaloilla hiipimistä. Makez 76 teesiä mukaillen olisit voinut hiipiä vielä hitaammin, ehkä jopa kävellä välissä pikku pätkiä.... koskejo 1 Lainaa Link to post Share on other sites
Seppo 8 756 Lähetetty 9. elokuuta , 2019 Author Report Share Lähetetty 9. elokuuta , 2019 Pe Matolla 15km (10km 5:38/km s135 + 5km 4:32/km s155) -Olin lapsenvahtina niin järkevin keino suorittaa lenkki oli kotona matolla. Ei paljon napannu herätä aamulla viideltä tai lähtä harhailemaan ulos joskus yhentoista jälkeen. On se vaan ihan tuskasta ilman tuulettimia. Alku ok, sitten kroppa keittää ja lopuksi meinaa räjähtää pää kun on niin tylsää. Noh, tulipa tehtyä. 5 tuntia sitten, Raaka Arska kirjoitti: Makez 76 teesiä mukaillen olisit voinut hiipiä vielä hitaammin, ehkä jopa kävellä välissä pikku pätkiä.... Kiusataan nyt vähän jalkoja niin tottuvat siihen mitä on tulossa maratonin viimesillä kilometreillä. Tumpelo, Pottonen, Raaka Arska and 5 others 8 Lainaa Link to post Share on other sites
Popular Post Seppo 8 756 Lähetetty 10. elokuuta , 2019 Author Popular Post Report Share Lähetetty 10. elokuuta , 2019 La 25km (15km 5:13/km s136 + 5km 4:13/km s157 + 5km 5:31/km s143) -Kiireinen päivä tulossa niin laitoin toivorikkaasti herätyskellon soimaan kello 6.30. Ajatuksena oli juosta lenkki pois heti aamusta. Olin kuitenkin nukahtanu uudestaan kun olin mittailu palautumissykkeitä ja heräsin vasta klo 7.30... No siitä rivakasti yhden lötköpullon kanssa lenkille. Jaloissa tuntuu jo viikon määrä, mutta jotenkin pysty vielä menemään. Maratonvauhtiseen sai puristaa normaalia enemmän. Toki eipä näissä ole koskaan ollu mikään jumalaton kulku kun lähtee melko pian heräämisen jälkeen liikenteeseen. Nyt sitten jännitän miten käy etureisille, että kipeytyvätkö vai eivät. Viikon saldo tähän mennessä 95km. Julle84, epäurheilija, ruiskarhu and 11 others 14 Lainaa Link to post Share on other sites
Don_Valido 3 646 Lähetetty 10. elokuuta , 2019 Report Share Lähetetty 10. elokuuta , 2019 Ei muutakö unille ja syömään ja kohta uusiksi. Vähän pidempänä vain. Seppo and Spica 2 Lainaa Link to post Share on other sites
Popular Post Seppo 8 756 Lähetetty 11. elokuuta , 2019 Author Popular Post Report Share Lähetetty 11. elokuuta , 2019 Su 29km (10km 5:10/km s134 + 10km 4:24/km s153 + 9km 4:15/km s160) -Eilisen lenkin jäljiltä etureidet oli jo lähtiessä hieman kipeät. Ja mikäs sen mukavampaa kuin että lähtiessä sato jo vettä. Otin sitten takin mukaan ja jojottelin sen kanssa päälle/pois leikkiä. Alku rauhallisesti ja samalla miettien ettei tästä tule mitään. Valido oli tarjonnu takaporttina samanlaisen treenin tekemistä kuin lauantaina. Päätin kuitenkin yrittää alkuperäisen suunnitelman mukaan. Jos ei kulje niin sitten jarrutellaan. Yllätykseksi kymppi tuota 4:25/km vauhtia menikin ilman suurempia ponnisteluja. Olin kuitenkin varma että se on ihan turha alkaa kiskomaan tähän päälle vielä maratonvauhtista. Eilinen 5km ei tuntunu niin helpolta että usko olis riittäny tän päivän loppunostoon. Mutta yrittämällähän se selviäisi. Yllättäen ei se vauhti tuntunutkaan kovin pahalta. Siinä läpsytellessä aloin miettimään, että maratonilla oltaisiin 33km:n kohdalla ja tuntemukset olisi varmaan samaa luokkaa. Että nyt olisi hyvä harjoitella myös sitä että uskaltaa onnistua. Siinä sitten kilometri kerrallaan tulin eikä jaloissa tuntunu hirveän pahalta. Lopun mäessä sai kyllä jo vähän irvistää että jakso loppuun asti tuota vauhtia. Hyvin tuo tuli loppuun asti vaikka lähtiessä olin ihan 100-varma ettei tule mitään. Alkuperäinen lopun vauhti oli 4:10/km, mutta annan itelleni kuitenkin selkään taputukset että jaksoin tuota 4:15 -vauhtia. Koko viikon saldo 124,3km. Nyt on jalat niin jumissa että helpompi viikko tulee ihan tarpeeseen. jarnoasa, Pessi, Raaka Arska and 49 others 50 1 1 Lainaa Link to post Share on other sites
Seppo 8 756 Lähetetty 12. elokuuta , 2019 Author Report Share Lähetetty 12. elokuuta , 2019 Ma Lepo -Tai siis aktiivinen semmoinen. Kaupanpäälle iski myös nuha. Samaa niistämistä jo sunnuntaista lähtien. Jospa pahin niistopäivä olis ollu tänään. Tumpelo and Umpimähkä 1 1 Lainaa Link to post Share on other sites
Popular Post Seppo 8 756 Lähetetty 17. elokuuta , 2019 Author Popular Post Report Share Lähetetty 17. elokuuta , 2019 Ti 10,6km 5:30/km s131 -Niistämistä, mutta ei kovin pahasti. Sitten kuulumisia videon muodossa 1,5 viikon takaa: Tumpelo, perttu, joukor and 12 others 15 Lainaa Link to post Share on other sites
Numerolapun paiskaaja 588 Lähetetty 17. elokuuta , 2019 Report Share Lähetetty 17. elokuuta , 2019 Huomenna olisi tarkoitus mennä lyllertämään Kaketsun kierrokselle toista kertaa tänä kesänä. Siirtymätaipaleineen matkaa kertyy 18,4 km. Vähän turhan pitkä lenkki tällä kunnolla. Viime viikolla jalat loppuivat 16 kilsan kohdalla, saa nähdä jaksaako nyt juosta koko matkaa. Pexrun and Seppo 2 Lainaa Link to post Share on other sites
Seppo 8 756 Lähetetty 23. elokuuta , 2019 Author Report Share Lähetetty 23. elokuuta , 2019 Väsään näitä videoita niin ei tarvi mennä ulos kastumaan: Pexrun, Heke, riopentti and 2 others 5 Lainaa Link to post Share on other sites
Baltsu 858 Lähetetty 23. elokuuta , 2019 Report Share Lähetetty 23. elokuuta , 2019 Tai jos pleikkarissa on juoksupeli, niin ei tartte lenkkeillä. Kotisohvalla kertyy kilsoja tuosta vain. Välillä sitä miettii noita zwiftejä ja vastaavia, että kuinkakohan moni niillä fillareillakin oikeasti ajavat. Panevat moottorin käyntiin ja pyörä pyörii siinä samalla kun itse tekevät jotain ihan muita juttuja. Sitten ne laittavat stravaan, että on muka ajettu pyörälenkki New Yorkissa tai Lontoossa. Todella uskottavaa. Lainaa Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Osallistu keskusteluun
Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.