Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo (UTTF 2021: Karhunkierros 166km)

Recommended Posts

17 minuuttia sitten, huh huh kirjoitti:

Kilpakuntoilija on kyllä osuva määritelmä. Ainakin suksimainoksista olen tuon lukenut.

Joo tuo on sitä suksimainosten nykyaikaa, ennen oltiin vain kuntourheilijoita. Kyllä sekin on jotain enemmän kuin vain "kuntoilija" joka pitää painon kurissa. Mielestäni sitten on kilpakuntoilija jos kilpailee muita vastaan, mutta niin kauan kuin kilpailee itseään vastaan on kuntourheilija. Ilman muuta urheilun harrastajatkin ovat urheilijoita, eivät vain ihan ammattimaisia. Heitä ei myöskään kannata vähätellä, sillä joukossa (täälläkin) on porukkaa jotka työn ohessa urheilevat käytännössä samalla antaumuksella kuin ammattilaiset. Osittain pitää olla jopa kovempi motivaatio urheiluun kun tekee vielä pimeässä sen mitä jotkut tekevät valoisan aikaan.

• Replies 3,7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nyt kun taskussa on ollu viikon perusterveen paperit niin palataan ajassa viime lauantaihin.    Ennen kisaa kävin pohdintaa vaihtaisinko jalkoihin vielä ihan uudet DS Trainerit. Lopulta pääd

Ennen kuin mestari julkaisee analyysinsa ja materiaalinsa niin avataan hieman systeemiä jolla on menty tämä noin vuosi.    Perusperiaatteenani oli että mitään useamman kuukauden ohjelmaa en

Sipoonkorpi vie vielä voiton.    Kiitos onnitteluista. Tuli sitten käytyä Kolilla. Starttasin matkaan perjantaina aamulla ja yhden pysähdyksen taktiikalla Kolille. Sieltä numero, auto parkki

Posted Images

13 tuntia sitten, ForrestG kirjoitti:

Hetkinen, oletko sinä se janari joka tuli kaivamaan verta nenästään, ja valehtelemaan suoraan mitä minä olen sanonut ja mitä en ole sanonut? Mieti erittäin tarkkaan mitä olen sanonut, käy sen jälkeen tarkistamassa mitä sanoin. SE:n tekemisestä en ole sanallakaan sanonut. 

Hyökkäys on paras puolustus...mutta multa meni kyllä ohi tuo "valehtelemaan suoraan" kohta.   Jos olet sanonut "hyvänä päivänä alle @4:00 läpi koko matka" eli 100 km aikaan 6.40 ja kun samaan aikaan Suomen ennätys (SE) on kuusi minuuttia huonompi eli 6.46...niin tuosta saa kyllä helposti mielikuvan, että omasta mielestäsi pystyisit hyvänä päivänä tekemään SE:n   

47 minuuttia sitten, Keijo! kirjoitti:

Hyökkäys on paras puolustus...mutta multa meni kyllä ohi tuo "valehtelemaan suoraan" kohta.   Jos olet sanonut "hyvänä päivänä alle @4:00 läpi koko matka" eli 100 km aikaan 6.40 ja kun samaan aikaan Suomen ennätys (SE) on kuusi minuuttia huonompi eli 6.46...niin tuosta saa kyllä helposti mielikuvan, että omasta mielestäsi pystyisit hyvänä päivänä tekemään SE:n   

Kuten sanoin joinain hyvinä päivinä olisi mennyt, ja ehkä mahdollista myös tulevina hyvinä päivinä (juuri tällä KYSEISELLÄ hetkellä ei mene, kun lantiossa hieman ongelmia, mutta kunhan ne selätän jälleen kaikki on mahdollista). Ehkä alle @4.00 liioittelua, mutta tasan @4.00 menee (tai olisi mennyt). 

Itseluottamus riittää siihen, ettei minun tarvitse näyttää kenenkään palsta-Keijon takia mitään. Joskus päälle 3h maratoonarina tiesin, että pystyn juoksemaan alle 2.30, vaikka kaikki kaltaisesi janari-Keijot sitä vastaan länkyttivät, kuten sinä juurikin nyt. Olisiko sitten ollut huonoa itseluottamusta vai muuta uhoamista, että minun piti näyttää ainakin itselleni siihen kykeneväni. Pääsin 2.29-2.27 aikoihin. 

Samaa vitun jankkaamista oli soudussa kun sanoin, että menee tunnissa 16k tai vaikka 35min kymppi, että helisee. Taas oli janari-Keijo länkyttämässä paskaa, ettei mene. No vedin 16560/h ja kahdesti 1,5 tunnin palautuksella 35min kympin(35.11, 35.08). Tiedän mihin kykenen ja uskallan sen sanoa. Et ehkä ymmärrä kuinka kova juttu tuo on kevyessä luokassa, mutta kokeile joskus consept2 laitteella.

Sekä ihan samanlaista joutavaa länkytystä Keijoilla oli, kun sanoin että PA juoksee 2.45 että helisee tai vaikka jonkun säälittävä 3400coopperin kanssa. Tietysti onhan se kova statementti sanoa että +130kg kaveri tekee sen, mutta se tekee ja teki kuten sanoin. 

Nykyisin itseluottamus riittää myös olla näyttämättä, riittää kun itse tietää. Sanoi joutava länkyttävä janari mitä tahansa. Oliko tarpeeksi selvästi artikuloitu keijolle vai vieläkö haluat länkyttää PASKAA?!

33 minuuttia sitten, Keijo! kirjoitti:

Tämä on meidän suomalaisten perisynti, kun joku on hyvällä itseluottamuksella varustettu ja uskaltaa sanoa asioita ääneen, on se heti dissattuna ja lyötynä. Onneksi FG ei ole kuunnellut EI EI EI onnistu sanojia, vaan tehnyt mitä on itse nähnyt kykynevänsä.

Itse uskon tuohon ja uskallan sanoa sen ääneen ja olen häntä rohkaissut tuon matkan kiskasemaan, että monelta täälläkin jeesustelevalla loppuu se länkytys. Mikä synti se on ylipäätään sanoa että PYSTYN! Onko se joltain pois?

17 minuuttia sitten, ForrestG kirjoitti:

Nykyisin itseluottamus riittää myös olla näyttämättä, riittää kun itse tietää. Sanoi joutava länkyttävä janari mitä tahansa. Oliko tarpeeksi selvästi artikuloitu keijolle vai vieläkö haluat länkyttää PASKAA?!

Ei kai tuota ole täällä kukaan epäillytkään, tai itse en ainakaan näistä viesteistä löydä sellaista epäilyä. Täällähän vain muisteltiin sanomisia, kun ilmeisesti ihan kaikkea ei voi aina ulkoa muistaa. Ja niinhän se oli, että olit tuon sanonut ja sanoa sopiikin. Ei kai se mitään länkytystä ole, jos asiasta muistuttaa,  mutta en usko, että kukaan tuota sinänsä epäilee. Ja minustakin se on niin, että jos itse tietää, niin ei todellakaan tarvitse vetää.

Kannustus vaan Sepollekin täältä aikatavoitteen saavuttamiseen, uskon että säännöllisellä määrätietoisella treenillä tulee onnistumaan.

Ekaksi treenataan hyvin/laadukkaasti ja sitten vaan juostaan "nautinnolla" matka alle tavoiteajan, eikä siihen mitään taikatemppuja tarvita.

Minusta sepon tavoite on kuitenkin realistinen, eikä todellakaan mitään mahdoton. Tottakai kestävyysjuoksu vaatii pitkäjänteistä järkevää tekemistä ja tulokset eivät tule aina hetkessä.

Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu mielenkiintoisia piirteitä. Parin hokeman kautta tarkastellen, hieman kieli ( omassa ) poskessa. 

1. Mies tulee räkänokasta, vaan ei tyhjän naurajasta.

2. Vaikeneminen on kultaa ja puhuminen hopeaa.

Noissa hokemissa kiteytyy paljon, niin hyvässä k. pahassakin. 

Lyhykäisesti ja tiivistäen;  yrittämistä EI pidä milloinkaan mainostaa, ainakaan etukäteen, ja onnistumisestakin on syytä, varmuuden vuoksi, olla ihan hiljaa. 

Naapurimaassa, Ruotsissa on mainio ja kannustava ilmaisu onnistumiselle työelämässä ja myös urheilussa.  ” Bra jobbat” 

Tuota kommenttia käytetään, vaikka suoritus ei ehkä mennytkään 100 %  puikkareihin, eikä toteutunut just suunnitelulla tavalla. Kunnia annetaan aina yrittämiselle ja onnistuminen nähdään aina poistiivisena ja hienona asiana. Mielenkiintoista on myös se, että tätä kulttuuria opetetaan jo ala-asteella. 

5 minuuttia sitten, Snakster kirjoitti:

Ei kai tuota ole täällä kukaan epäillytkään, tai itse en ainakaan näistä viesteistä löydä sellaista epäilyä. Täällähän vain muisteltiin sanomisia, kun ilmeisesti ihan kaikkea ei voi aina ulkoa muistaa. Ja niinhän se oli, että olit tuon sanonut ja sanoa sopiikin. Ei kai se mitään länkytystä ole, jos asiasta muistuttaa,  mutta en usko, että kukaan tuota sinänsä epäilee. Ja minustakin se on niin, että jos itse tietää, niin ei todellakaan tarvitse vetää.

Ahaa. Olipa kiva että selvensit asiaa. 

38 minuuttia sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

Tämä on meidän suomalaisten perisynti, kun joku on hyvällä itseluottamuksella varustettu ja uskaltaa sanoa asioita ääneen, on se heti dissattuna ja lyötynä. Onneksi FG ei ole kuunnellut EI EI EI onnistu sanojia, vaan tehnyt mitä on itse nähnyt kykynevänsä.

Itse uskon tuohon ja uskallan sanoa sen ääneen ja olen häntä rohkaissut tuon matkan kiskasemaan, että monelta täälläkin jeesustelevalla loppuu se länkytys. Mikä synti se on ylipäätään sanoa että PYSTYN! Onko se joltain pois?

No onhan se joltain pois kun nykynen SE ei olekaan enää mitään.  Ei kyllä multa.  Huvittavaahan tässä on se että jonkun tulokset paperilla on täysin fine kun toisia lyödään kuin vierasta sikaa paperituloksista vaikkei niissä menty lähellekään kansallista kärkeä, missäs se tasapuolisuus. Ehkä sunkin pitäs kattoo uudestaan kuka länkyttää ja jeesustelee.

17 minuuttia sitten, Paella kirjoitti:

No onhan se joltain pois kun nykynen SE ei olekaan enää mitään.  Ei kyllä multa.  Huvittavaahan tässä on se että jonkun tulokset paperilla on täysin fine kun toisia lyödään kuin vierasta sikaa paperituloksista vaikkei niissä menty lähellekään kansallista kärkeä, missäs se tasapuolisuus. Ehkä sunkin pitäs kattoo uudestaan kuka länkyttää ja jeesustelee.

Miten niin on pois, aika jännää olisi jos kunnioittaa jonkun tekemää aikaa polvillaan rukoillen eikä kyseenalaista sitä ja tee siitä itselleen mahdollista. Edelleen olisi antiikin olumpialaisten ennätykset voimassa.

13 minuuttia sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

Miten niin on pois, aika jännää olisi jos kunnioittaa jonkun tekemää aikaa polvillaan rukoillen eikä kyseenalaista sitä ja tee siitä itselleen mahdollista. Edelleen olisi antiikin olumpialaisten ennätykset voimassa.

Kyllä niitä ennätyksiä pitää sen verran kunnioittaa, että juoksee ne ennätykset oikeasti rikki. 

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy