Jump to content
Juoksufoorumi.fi
Seppo

Seppo (Don_Validon ihmiskoe: Karhunkierros 166km ja UTTF Finisher -liivi ensi yrittämällä)

Recommended Posts

11 tuntia sitten, Seppo kirjoitti:

No jatkoin siitä sitten matkaa. Olin ottanu nappikuulokkeet kämmeneen ja aloin sitten huolimattomasti laittamaan niitä takaisin korviin. Eikö perhana käy niin, että ne molemmat kuulokkeet tippuu maahan. Toisen löysin heti, mutta toinen anto ettiä tovin itteään. Onneksi sattu silmään koska muuten oli *ituttanu ihan pikkasen. Tommonen pikkunen kuuloke häviää kyllä helposti 2x3m kokoiselle alueelle. Toki kuulokkeet taisi olla vielä siinä vaiheessa yhteydessä puhelimeen, että jos olis laittanu äänet täysille niin sillon sen olis voinu kuulla.

Tämä toi etäisesti mieleen erään kerran, kun olin metsässä koirien kanssa käppäilemässä. Olin täysin tuntemattomassa ryteikössä, jossa näki ehkä 30m eteensä, tiellä matkaa noin 2km eli suunnistin käytännössä GPSn kanssa. Mulla oli vieläpä testissä sellainen bluetooth potikka, jolla otin signaalia puhelimen akun säästämiseksi (tarkoitus oli testata tuota pidemmille vaelluksille). No eiköhän sitten jossain kohden tämä musta tulitikkurasian kokoinen härpäke ollut pudonnut maahan. Koska puhelin oli bluetoothilla kantamattomissa, tiesin, että aiemmin se on jo pudonnut. Sitten kekkasin, että huvin vuoksi voisi kokeilla kävellä jälkeä takaisinpäin ja jos tuurit kävisi, niin signaalin saisi ja tietäisi olevansa lähellä. Kävelin joku 400m jo melkein toivon menettäneenä kunnes sain signaalin. Siitä tein sellaisen neliön, jonka sisällä signaali oli. Kulmista vedin suorat viivat ja niiden yhtymäkohdasta piti aloittaa etsintä. Vaikka se oma arvaus oli vain metrin vinossa, etsin ehkä 10min tuota. Oli silleen, että vain musta puoli näkyi ylöspäin ja maasto oli mustahkoa muraa. Ei ollut helppoa löytää, mutta tuli kyllä oikein McGyver fiilikset, kun häkkäsin tuon etsintäoperaation onnistuneesti läpi! Sanomattakin selvää, että kyseistä laitetta ei sitten tarvinnutkaan oikeasti oikeastaan mihinkään (kulutti saman verran akkua puhelimesta kuitenkin)...

• Like 1

tunti sitten, AnttiSn kirjoitti:

Tämä toi etäisesti mieleen erään kerran, kun olin metsässä koirien kanssa käppäilemässä. Olin täysin tuntemattomassa ryteikössä, jossa näki ehkä 30m eteensä, tiellä matkaa noin 2km eli suunnistin käytännössä GPSn kanssa. Mulla oli vieläpä testissä sellainen bluetooth potikka, jolla otin signaalia puhelimen akun säästämiseksi (tarkoitus oli testata tuota pidemmille vaelluksille). No eiköhän sitten jossain kohden tämä musta tulitikkurasian kokoinen härpäke ollut pudonnut maahan. Koska puhelin oli bluetoothilla kantamattomissa, tiesin, että aiemmin se on jo pudonnut. Sitten kekkasin, että huvin vuoksi voisi kokeilla kävellä jälkeä takaisinpäin ja jos tuurit kävisi, niin signaalin saisi ja tietäisi olevansa lähellä. Kävelin joku 400m jo melkein toivon menettäneenä kunnes sain signaalin. Siitä tein sellaisen neliön, jonka sisällä signaali oli. Kulmista vedin suorat viivat ja niiden yhtymäkohdasta piti aloittaa etsintä. Vaikka se oma arvaus oli vain metrin vinossa, etsin ehkä 10min tuota. Oli silleen, että vain musta puoli näkyi ylöspäin ja maasto oli mustahkoa muraa. Ei ollut helppoa löytää, mutta tuli kyllä oikein McGyver fiilikset, kun häkkäsin tuon etsintäoperaation onnistuneesti läpi! Sanomattakin selvää, että kyseistä laitetta ei sitten tarvinnutkaan oikeasti oikeastaan mihinkään (kulutti saman verran akkua puhelimesta kuitenkin)...

Tuossa on kyllä käyny tuuri. Kotonahan saa aina välillä ettiä puhelinta germiitin avulla. Onneksi siinä on sentään värit käytössä jotka ilmaisee miten lähellä on puhelinta. 

Ma 15km 5:29/km s127 (Vireystila 60%)

-Paikkana Hakunila ja pikku lenkki pojan treenien aikana. Olin jo muutama viikko sitten kattonu valmiiksi noin 15km lenkin. Olin siirtäny sen mittariin, mutta viimeksi päädyin silti juoksemaan vanhan lenkin. No nyt uus yritys. Jo vitosen jälkeen alko tuntumaan, että nyt tässä taas juostaan samaa lenkkiä kuin aina ennenkin. Jotenkin olin taas sössiny lenkin siirron tms. No olin lähteny sillä oletuksella, että ehdin juosta lenkin 6min/km vauhtia niin olin aloittanut hitaasti. Jossain 8km kohdalla heitin hanskat tiskiin ja annoin Germiitin neuvoa suorinta reittiä takaisin alkuun. Germiitti mietti tovin ja ilmoitti että olisin perillä 10min sovitusta ajasta myöhässä. Treenit saattaa loppua myös hieman etuajassa niin kirosin mielessäni. Oon luvannu että jos käyn lenkillä treenien aikana niin oon aina paikalla silloin kun treenit loppuu. Että mun takia kenenkään ei tarvi jäädä yksin odottamaan milloin tullaan hakemaan. Eihän se ole kiva odottaa treenien jälkeen hikisenä kun muut on jo menny. No eihän se odottavalle ole ehkä ongelma, mutta mulle se on periaatekysymys. 

No lisäsin sitten hieman vauhtia. Kehä kolmosen reunaa tulin sitten 4:40-4:50 vauhtia. Vasemman jalan pohkeen alaosa ilmoitti että se ei tykkää ollenkaan juoksemisesta. Semmosta pientä kipua jota ei ollu sunnuntaina. Koitin sitten mennä rauhallisesti ja kattoa mittarin kartasta jos voisin vielä jossain oikoa. Lopulta olin perillä 4min myöhässä. Kuulemma mua oltiin odotettu vain 30sek tai 1min, että onneksi odottavan aika ei ollu tuntunu pitkälle. 

Ti Lepo (Vireystila 64%)

- @Don_Validon kanssa sovittiin että säädän itte tämän viikon ohjelman. Kun ei ole suurempia harjoituksellisia tavoitteita niin hyvä soveltaa ohjelma enenmmän arkeen sopivaksi niin saa myös korvienväli levätä. Ehkä se on myös niin että korvienväli tässä tarvii eniten lepoa. Kun tuo jalkakin vielä eilen kiukutteli niin päätin jäädä illalla sohvalle ja katto kun Jumisko juoksee Extremepäiväkirjassa.

Dplayltä tosiaan olivat yhteydessä ja laittoivat 500kpl noita koodeja joilla voi kattoa koeajan noita Dplayn ohjelmia. Ei nyt tule centtiäkään mulle, laitoin vain jakoon jos ne jotain mahtaa kiinnostaa. Ihan vaan tiedoksi jos joku asiaa mietti. Itte nauhottelen nuo jaksot boksiin, mutta voihan noita katella myös Dplayn palvelun kautta jos kiinnostaa. Se tilaushan jatku sitten maksullisena niin muistakaa perua ajoissa jos ette halua maksaa. 

• Like 8

8 tuntia sitten, Seppo kirjoitti:

Germiitti mietti tovin ja ilmoitti että olisin perillä 10min sovitusta ajasta myöhässä. Treenit saattaa loppua myös hieman etuajassa niin kirosin mielessäni. Oon luvannu että jos käyn lenkillä treenien aikana niin oon aina paikalla silloin kun treenit loppuu. Että mun takia kenenkään ei tarvi jäädä yksin odottamaan milloin tullaan hakemaan. Eihän se ole kiva odottaa treenien jälkeen hikisenä kun muut on jo menny. 

- @Don_Valido

Jatkossa 10min myöhästymisen sijaan kannattaa viedä 30min ennen ja hakea 30min myöhemmin.. Tulee omatoimiharjoittelut täyteen viikolta. Kylmä ei liikkeessä tule.. 

Screenshot_20200311_085519.jpg

• Like 3

7 tuntia sitten, Don_Valido kirjoitti:

Jatkossa 10min myöhästymisen sijaan kannattaa viedä 30min ennen ja hakea 30min myöhemmin.. Tulee omatoimiharjoittelut täyteen viikolta. Kylmä ei liikkeessä tule.. 

Sehän päätyy tolla tahdilla treenaamaan melkein enemmän kuin minä 😛

• Thanks 1

On 10.3.2020 at 11.07, AnttiSn kirjoitti:

Meillä koirat saa toimia McGyverinä. Kerran tippui tunturiin auton avain ja näppärästi tuo toinen hurtta löysi avaimen. Usein kävelylenkeillä treenataan esine etsintää + tarkkuusetsintää välillä.

• Like 1

To Lepo

Pe Lepo

La Lepo

Su Lepo

Koko viikko yhteensä: ei juuri mitään

Ma Lepo

Ti 10,6km 5:35/km s128

-Pitkästä aikaa lenkkeilyä.

Loppuviikosta vaivasi väsymys josta muodostu pientä niistämistä la-ma. En nyt viiti sanoa sitä edes heikoksi flunssaksi, mutta näinä aikoina pysyteltiin sitten sisätiloissa. Oikeastaan mun nenä valuu ympäri vuoden ulkotiloissa enemmän kuin nyt viikonloppuna, mutta se siitä. Osansa tuolla oli myös motivaation tipahtamisella. Alkaa loppumaan usko tuohon Karhunkierroksen starttiin. Olo on kyllä normaalia väsyneempi, mutta tulisko se sitten vain tästä korona showsta. Nykyään on kaikki niin mahdottoman jännää että se pistää väsyttämään. 

• Like 5
  • Sad 1

tunti sitten, Seppo kirjoitti:

Olin varautunut henkisesti siihen että jaksan harjoitella vielä tämän kuukauden ja sitten alkaa helpottamaan. Todellisuus olikin sitten vielä aikaisempaakin stressaavampi arki ja epätietoisuus kisaillaanko tässä ollenkaan tänä vuonna.

Ihme saa tapahtua, että KK järjestetään tänä vuonna ja lähes ihmeeseen verrattavaa olisi jos Pallaksellakaan juostaisiin.

• Like 2

15 minuuttia sitten, Tupu kirjoitti:

Ihme saa tapahtua, että KK järjestetään tänä vuonna ja lähes ihmeeseen verrattavaa olisi jos Pallaksellakaan juostaisiin.

Tuohon arvioon on helppo yhtyä. Hieman tässä jo koittanu henkisesti valmistautua että Super pep'kin perutaan. Kisamatkat 22.8. Ite oon ilmeisesti "vain" kisajohtajana. 

Seppo, tsemppiä tilanteeseen! 👍🌞 Koita nähdä positiiviset asiat. Oot kehittyny melkoisesti. Mikäs kiire tässä meillä. Kaveria lainatakseni: -"niin kauan ku pulssi tuntuu ei ole hätää" 

• Like 2