Jump to content
Juoksufoorumi.fi
Seppo

Seppo (Don_Validon ihmiskoe: Karhunkierros 166km ja UTTF Finisher -liivi ensi yrittämällä)

Recommended Posts

9 minuuttia sitten, puujalka kirjoitti:

Näin sitä sanotaan, mutta eihän se paikkaansa pidä. Jos puhutaan vain ja ainoastaan sydänlihaksesta, niin silloin se pitää paikkansa, mutta juoksu on paljon muutakin.

Esimerkkinä vaikka nyt minä itse. 8v juoksutauon jälkeen olen lenkkeillyt nyt sellaiset nelisen kuukautta, ja pumppu on varmaan about yhtä vahva kuin aina ennekin. Se vahvistuu äärimmäisen nopeasti suhteessa muuhun kroppaan. Tämä näkyy sitten alhaisina sykkeinä, vaikka muuten on kunto ihan per/c.

Mitokondrioita on kaikissa lihaksissa, ja juoksussa sydänlihas on vain yksi osa kokonaisuutta.

Itse ymmärsin tuon Spican tekstin ainakin niin, että hyviin juoksuaikoihin pääsee ilman kovia juoksukilometrejä. Tästä esimerkkinä vaikka triarhlonistit, jotka kehittää kuntoaan monipuolisesti.

58 minuuttia sitten, Alex kirjoitti:

Itse ymmärsin tuon Spican tekstin ainakin niin, että hyviin juoksuaikoihin pääsee ilman kovia juoksukilometrejä. Tästä esimerkkinä vaikka triarhlonistit, jotka kehittää kuntoaan monipuolisesti.

Aerobisen kunnon hermottaminen juoksuun ei älyttömiä vaadi. Isompaa työtä iskutuksen kesto vaatii mut ei todellakaan tuhansia kilsoja.

Meinaan vaan että aerobiaa saa koneeseen muutenkin kuin esim minä hinkkaamalla koko ajan hölkkää

• Like 1

1 tunti sitten, puujalka kirjoitti:

Näin sitä sanotaan, mutta eihän se paikkaansa pidä. Jos puhutaan vain ja ainoastaan sydänlihaksesta, niin silloin se pitää paikkansa, mutta juoksu on paljon muutakin.

Esimerkkinä vaikka nyt minä itse. 8v juoksutauon jälkeen olen lenkkeillyt nyt sellaiset nelisen kuukautta, ja pumppu on varmaan about yhtä vahva kuin aina ennekin. Se vahvistuu äärimmäisen nopeasti suhteessa muuhun kroppaan. Tämä näkyy sitten alhaisina sykkeinä, vaikka muuten on kunto ihan per/c.

Mitokondrioita on kaikissa lihaksissa, ja juoksussa sydänlihas on vain yksi osa kokonaisuutta.

On on, enkä kiellä, parhaaseen juoksutulokseen päästään juoksemalla, ja paljon.  Kaikki kompromissit siihen vievät tulosta rahtusen alaspäin. Tietysti vielä, mitä lajinomaisempaa oheisharjoittelu on (esim. Uinti vs. Crosstrainer), sen tehokkaampaa uskoisin sen olevan juoksua tukemaan ja tuloksia tuomaan. Vammojen ja muiden rajoitteiden takia/ehkäisemiseksi kuitenkin joskus kompromissit ovat tie onneen pitkäjänteisesti katsottuna. kuten grigori tuossa sanoikin, iskutus on yksi asia, jota ei oikein pysty monella oheislajilla korvaamaan, joten tietynlainen määrä juosten on vain pakko tehdä, etenkin mstkan pidentyessä.

• Like 1

Pe Matolla 15km (10km 5:38/km s135 + 5km 4:32/km s155)

-Olin lapsenvahtina niin järkevin keino suorittaa lenkki oli kotona matolla. Ei paljon napannu herätä aamulla viideltä tai lähtä harhailemaan ulos joskus yhentoista jälkeen. On se vaan ihan tuskasta ilman tuulettimia. Alku ok, sitten kroppa keittää ja lopuksi meinaa räjähtää pää kun on niin tylsää. Noh, tulipa tehtyä. 

5 tuntia sitten, Raaka Arska kirjoitti:

Makez 76 teesiä mukaillen olisit voinut hiipiä vielä hitaammin, ehkä jopa kävellä välissä pikku pätkiä....

Kiusataan nyt vähän jalkoja niin tottuvat siihen mitä on tulossa maratonin viimesillä kilometreillä. 

• Like 8

Tai jos pleikkarissa on juoksupeli, niin ei tartte lenkkeillä. Kotisohvalla kertyy kilsoja tuosta vain. Välillä sitä miettii noita zwiftejä ja vastaavia, että kuinkakohan moni niillä fillareillakin oikeasti ajavat. Panevat moottorin käyntiin ja pyörä pyörii siinä samalla kun itse tekevät jotain ihan muita juttuja. Sitten ne laittavat stravaan, että on muka ajettu pyörälenkki New Yorkissa tai Lontoossa. Todella uskottavaa.