Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Seppo

Seppo (Don_Validon ihmiskoe: Karhunkierros 166km ja UTTF Finisher -liivi ensi yrittämällä)

Recommended Posts

9 tuntia sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

Viikonloppuna 2 aika pitkää reipasta, ei voi olla näkymättä tuossa testissä. Ja en ole kyllä ennen kuullut että nousevaan mattotestiin pitää lämmitellä?

 

Olen käynyt kolmesti ja aina on ollut 10-15 min lämmittely.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minuuttia sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

Oon käyny 4 kertaa eikä ikinä ollu. Jos lähtö 6.30-6 vauhissa niin miksi?

 

Ehkä siksi, että saadaan lihasten aineenvaihdunta kunnolla käyntiin. Tämä on sitten ihan spekulointia.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 tuntia sitten, Hjar kirjoitti:

Mikä oli aerobinen kynnys vauhti?

Muistelin että 5min/km, mutta tais olla 4.45/km. Jospa tulokset tulis tänään niin ei tarvitsisi hatusta vetää näitä lukuja.

 

21 tuntia sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

Viikonloppuna 2 aika pitkää reipasta, ei voi olla näkymättä tuossa testissä. Ja en ole kyllä ennen kuullut että nousevaan mattotestiin pitää lämmitellä?

Näitä testejä on tullu tehtyä ilman alkulämpöjä ja alkulämpöjen kanssa. Nyt tein lämmöt jotta voisin vähän venytellä ennen testiä. Eihän siitä mitään sitten tullu kun kutsuivat sisään just kun olin alkamassa venyttelemään. 

 

Leuka oli kyllä rinnassa koko torstain. Ei nyt tunnu mikään onnistuvan eikä kukaan tunnu vastaavan mun meileihin. Tää on taas näitä päiviä. 

 

To 12km 4:45/km s147

-Kylmää, vastatuulta ja lopussa sekosi vielä sykkeenmittauskin. Ilman lopun säätämisen tarvetta vauhdista olis tippunu vielä 5-10sek pois.

  • Like 3
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielenkiinnolla odotellaan testin tuloksia.

Sepolla alkaa olemaan tämä kokeneen juoksijan vk skaala. Pitkään/ paljon harrastaneilla vk alue kapenee, etenkin maratoonareilla. Kylmä tosiasia on, että yläkynnystä pitäisi saada parannettua ja siihen tarvitaan aika lailla erilaista harjottelua ja se taas ei lyhyellä tähtäimellä helpolla onnistu yhdessä maraohjelman kanssa.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 tuntia sitten, Raaka Arska kirjoitti:

siihen tarvitaan aika lailla erilaista harjottelua ja se taas ei lyhyellä tähtäimellä helpolla onnistu yhdessä maraohjelman kanssa.

 

Tuopa mielenkiintoinen juttu ! Voisit valottaa aihetta enemmänkin, kiitos. Ehkä vaikka oman topicina, ettei sotke Sepon treenipäivyriä.

En enää treenaa maralle, mutta kommenttisi saattaa selittää parikin kummallisuutta, jotka tulivat vastaan taannoin, niin sykkeiden, kuin vauhtienkin kanssa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ei tuo vk alue loppujen lopuksi kovin kapea ole, 40s. Usein kokeneilla harrastajilla se on luokkaa 30s tai maratoonareilla vielä kapeampi. Sykealue vk zonella sitävastoin on kyllä kapea, oliko 12...13 lyöntiä. Esim mulla oli viimeeksi vk alue 30s ja sykezone 24 lyöntiä, tosin mulla sykealue kokonaisuutena hyvinkin laaja ikään nähden (max191)

Testaajan treenivinkit oli ihan järkevän oloisia, eli yläpäätä tarttis kurnuttaa. Miten sitten onnistuu/ ehtii jos startti huhtikuussa, siinäpä Donille pähkinää.... 

 

Olisko kuitenkin ollut aavistus harjoitusväsymystä testissä....?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

PK-vauhtia 5:00-6:30, Baltsu sanoo ettei tuo ole edes juoksua ? Luin tuota testiä ja MK:ta siinäkin oli laitettu höysteeksi eli varmaankin klassisia 5-8x1000m. Aika kova tuo 10km vaatimus oli 36:30-37:00 ?

Niin mitkäs ne heikkoudet oli heh heh ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Häntä pystyyn vaan Seppo. 

 

Osuvalla harjoittelulla tulokset paranevat, sehän on ihan selvää. Sulla on tekemisen meininki ja vaikka joskus ahdistaa, niin so not. 

 

"Elämässä on tullut takapakkia, joskus etupakkiakin." - Filosofi Nykänen. 

  • Like 3
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testiin kannattaa mielestäni suhtautua työkaluna. Tuon avulla valmentaja hienosäätää treenit kohdalleen oman filosofiansa mukaan. Kun näin sivusta seuraa, niin on tunne, että meneehän se alle kolmen tunnin. Kunhan vain pysyy terveenä. Siihenkin auttaa, kun uskoo ohjelmaan! 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy