Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sepotuttaako?

stuta
 Share

Recommended Posts

Tänne olisi kiva kerätä upean kielemme aarteita. Ilmeisesti ainakin muutama on jo jonkin verran addiktoitunut tai pitäisikö sanoa riippuvoitunut :icon_wink: tästä foorumista, joten laitetaanpas yksi huuhaaotsikko lisää.

Mitä uudissanoja on tämä foorumi tuottanut lisää? Mitä tarkoittaa sepotaa? Entä sepostuttaa?

Tarpeeksi kun saamme porukka foorumille, niin kielitoimisto joutuu vielä tulevaisuudessa nykysuomen sanakirjaakin rukkaamaan :hali_hehe:.

Miten ihmeessä olen sanut tuon ketujun lukematta sitä (tai muistamatta lukeneeni :viheltely:) ?

No, huomenna HCM -ketju räjähtää sepostuksista ja seplostuksista.

Tulvahti tässä mieleen lukioajat kun kaverit olivat (ja ovat vieläkin) aivan huikeita verbaalikkoja. Vaihdetaan lyhyihin sanontoihin tai nimiin yksi kirjain, esim. r -> l. Tässä kun alkaa vaihtamaan vanhoihin sanontoihin "seppo" tilalle, niin mennään kyllä lujaa K-18 osastolle...

Meillä ainakin menee tämä homma siten, että kun istun koneella (vaikka pitäisi olla mieluummin juoksemassa), mies kysyy, että "mitäs se seppo siellä kirjoittelee tänään". Eli näin muodoin olemme ilmeisesti yhteisesti yksi iso seppo. Tai jokainen oma pieni seppomme... ööh, nyt putosin kärryiltä itsekin. taidan lähtä nyt pitkästä aikaa siis lenkille..:D

Mun kaveri luuli tosi pitkään että kun menee sepolle niin se tarkottaa että menee vessaan "kakkoselle" :D Onneks sekin aikanaan sitte selvis, varmaan jotain näitä turun murteen kauheuksia! Nykyään sitte käytetään välillä tämän kaverin kanssa sitä sanontaa myös siinä....

Itse kerran sätissä kysyin, että sepottaako, ja en saanut oikein vastausta. Mielestäni sepottaminen on verbi, jolla fiilistellään itse tätä seppolaisuutta. Seppolaisuus on jo ilmiö maamme juoksukulttuurissa, ja tästä voidaan helposti johtaa verbi sepottaa, jolloin kaikki on palstalla ikäänkuin euforisessa tilassa, kun pääsevät sepon kotisivuille, silloin minua ainakin sepottaa. Sepottaa on varsin positiivinen termi, mutta en toki sitä käytä, ellei itse admin halua tässä yhteydessä.

Pantse tuossa kertoi euforisesta tilasta ja teonsanasta joka sitä hyvin kuvaa eli sepottaa. No vain seppolaisia voi sepottaa, koska he tietävät ilman määrittelemättäkin, mitä sepottaminen on. Kun oikein sepottaa, niin seppolaiset kokoontuvat jakamaan sepotustaan Seppolaan, joka on joko koko www.seponkotisivut.com foorumi tai vielä parempaa, tuo tsätti johon aika moni on jo addiktoitunut etenkin pre-HCM viikkoina.

Kai meitä seppolaisia myös marattaa aika paljon: kun yhden 42195 metrin tv pitkän on tehnyt, haluaa niitä tehdä lisää. Vaikka ihan vaan nylkyttäen.:eusa_doh:

Muutaman vuoden päästä käy minunkin tie anonyymit seppolaiset kokoontumiseen.

Istun ryhmään ja kerron itsestäni: "Olen v.kurppa ja olen seppolainen. Ymmärrän sen, että tulen koko elämäni olemaan seppolainen, mutta yritän päivä kerrallaan hallita tilannetta. Ilman en pysty elämään täysin, koska koen pahaa riippuvaisuutta sepottamiseen. Olen sepottanut perheeni, taloni, työpaikkani, rahani. Naapurini ei sano minulle enää päivää ja lapset eivät tunne minua enää, koska sepotan kaiken mahdollisen ajan. Miten opin hallitsemaan sepottamistani."

Olettekos miettineet sitä, että kuinka paljon sepottaminen vaikuttaa jo kansantalouteen ja bruttokansantuotteeseen....

Minäkin olen useimmiten vaan tekevinäni :018: jotain ja sepotan seppolassa. Miten saamme työnantajat pidettyä pimennossa seppoiluiltamme?

Olihan tetriksessäkin jo 80-luvulla "boss-key"