Jump to content
Juoksufoorumi.fi

5 viikkoa puolimaratonien väli, miten harjoitella?


Äitix3
 Share

Recommended Posts

Hei vaan kaikille!

2 päivää sitten juoksin elämäni ensimmäisen puolimaratoonin aikaan 2.07. Harjoittelin tuolla Sepon ohjelmalla 8 viikkoa. Nyt matkasta innostuneena päätin juosta matkan uudelleen 5 viikon päästä kotikulmilla :) Onko sama että harjoittelenko nyt edelleen Sepon ohjelmalla mutta aloittaa siitä 7. viikosta jotta tulee se 5 viikkoa puolimaratoniin? Vai kannattaisko juoksut olla pitempiä/kovempia jotta saisin kehitettyä kuntoa niin että saisin paremman ajan 5 viikon päästä (tietenkin) :huh:

Olen todella ilahtunut jos jollakin olisi tähän jotain kommentoitavaa :livid:

- Pauliina

Link to comment
Share on other sites

Sanoisin, että ihan ensiksi kannattaa antaa kropalle ja jaloille aikaa toipua kisasta. Eli ainakin yksi viikko hyvin kevyesti, vain pari kolme rauhallista ja lyhyttä harjoitusta, tietenkin tuntemuksia tarkasti kuunnellen. Jos kaikki tuntuu olevan kunnossa sen jälkeen, voi tietysti hypätä uudelleen mukaan ohjelmaan, jos se tuntui itselle sopivalta. Jos haluaa koventaa ohjelmaa, niin ehkä se kannattaa tehdä vauhtitreenien kohdalla. Muistaakseni Sepon ohjelmassa on puolikkaalle varsin paljon määrää jo muutenkin.

Juoksemasi puolikas johtaa todennäköisesti automaattisesti kunnon selvään nousemiseen, joten nyt oleellista on antaa superkompensaation tehdä työnsä eikä pilata sitä liian ahneella harjoittelulla heti kisan jälkeen. Tsemppiä!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy