Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Su 18.8.


JussiM
 Share

Recommended Posts

PK 29,6 km @ 5'50 min/km, ka. 127. Olipahan nautinnollinen lenkki, kun keli kohdallaan ja askelkin kevyt (edellispäivien tehoilut eivät painaneet jaloissa).

Eräs huomio: vuosi sitten vastaavilla lenkeillä keskisyke saattoi olla jopa kymmenen pykälää suurempi. Olisi kai varaa hieman kiristää tahtia näillä rauhallisemmillakin lenkeillä.

Link to comment
Share on other sites

Kokeiluni Asicsin ohjelmalla jatkuu. Tosin hieman soveltaen. Ensin 2km verryttelyä n.5:50min/km, toisin kun ohjelma sanoo ja sitten 9km VK-ta n 4:40-4:55min/km. Sitten pitää vaihtaa rentoon ja vetää loput 17km.PK.ta. Ekat PK kilsat tuntuu VK-n jälkeen tosi vaikeilta, mutta pikkuhiljaa alkaa tottua askellukseen. Lisää kuulemma sitkeyttä ja kestävyyttä.Kokonaisaveksi tuli 5:44min/km.Kokonaismatka 28km.

Ens viikonloppuna ajattelin kokeilla sen toisinpäin, eli ensin PK-t ja sitten vasta VK-t. Tuntuis vähän järkevämmältä.

Seuraavan testipuolikkaan teen parin viikon kuluttua Porvoossa. Jos aika huononee vielä paljon Twilight runin puolikkaasta niin siirryn takaisin Holmenin hyväksihavaittuun ohjelmaan.

Link to comment
Share on other sites

Kokeiluni Asicsin ohjelmalla jatkuu. Tosin hieman soveltaen. Ensin 2km verryttelyä n.5:50min/km, toisin kun ohjelma sanoo ja sitten 9km VK-ta n 4:40-4:55min/km. Sitten pitää vaihtaa rentoon ja vetää loput 17km.PK.ta. Ekat PK kilsat tuntuu VK-n jälkeen tosi vaikeilta, mutta pikkuhiljaa alkaa tottua askellukseen. Lisää kuulemma sitkeyttä ja kestävyyttä.Kokonaisaveksi tuli 5:44min/km.Kokonaismatka 28km.

Ens viikonloppuna ajattelin kokeilla sen toisinpäin, eli ensin PK-t ja sitten vasta VK-t. Tuntuis vähän järkevämmältä.

Seuraavan testipuolikkaan teen parin viikon kuluttua Porvoossa. Jos aika huononee vielä paljon Twilight runin puolikkaasta niin siirryn takaisin Holmenin hyväksihavaittuun ohjelmaan.

Jos ei muuta niin kyllä mulle ainakin jää reilusti parempi fiilis jos vetää nopeammat kilsat loppuun. Tulee taistelijan olo. Loppua kohti hidastaminen jättää jotenkin raskaan ja väsähtäneen fiiliksen helposti. Tuntuu ettei kovempaa pääsekkään, vaikka hidastaminen olisi ihan suunniteltua.

EDIT: Tänään tein vaikean päätöksen pitää juoksusta lepoa. Tuli sentaään tunti fillarointia ja toinen kävelyä. Voi olla että joudun sittenkin nilkan kunnon säilyttämisen takia antamaan periksi "elokuu 300 km" tavoitteestani.

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

Jos ei muuta niin kyllä mulle ainakin jää reilusti parempi fiilis jos vetää nopeammat kilsat loppuun. Tulee taistelijan olo. Loppua kohti hidastaminen jättää jotenkin raskaan ja väsähtäneen fiiliksen helposti. Tuntuu ettei kovempaa pääsekkään, vaikka hidastaminen olisi ihan suunniteltua.

Vähän samanlaisia ajatuksia mullakin on ton suhteen. En tiedä tarkkaan mitä ohjelma tolla tavalla hakee mutta rankalta se loppuosuus kyllä tuntuu. No kaikkea täytyy kokeilla ja kattoa mikä kantaa parhaiten hedelmää kohta kuuskymppiseen kroppaan.

PS. Muuten ens vuonna pääsee vaihtaa sarjaa ja rivit senkun harvenee ja mahollisuudet paranee paitsi että moni kuuskymppinen nakuttelee paljon parempia aikoja kun viiskymmppiset.

Link to comment
Share on other sites

Jatketaan näillä kevyehköillä lyhyillä. Sen perushipsuttelun sijaan rento ja vähän reippaampi askel. Ehkä tämä sujuu paremmin. Syke tosin jo aamulla koholla, kuten aina sunnuntaina. Mikähän ihme siinä on? Vaikuttaisiko saunominen, olut, syöminen tai valvominen? Ei kai. Lukemat

5,5 km@5:19/km, 29:18, 144/155

# vk 33: 31 km, elokuu: 132 km, v. 2013: 1625 km

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share



×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy