Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Budapest Marathon 13.10.2013

Recommended Posts

http://www.budapestmarathon.com/en/marathon/

Tuli ilmottauduttua Budapestiin ja varailtua lennot. Tänään näyttäisi olevan vajaat 2900 maratonille ilmoittautunutta joista n. 70 suomalaisia.

Edellisvuosien ketjujen perusteella reitin pitäisi olla hyvä, vain muutama mäki.

Onkos kokemuksia mistä päin keskustaa kannattaa/ei kannata varata hotellia? Muitakin vinkkejä onnistuneeseen reissuun voisi keräillä tähän ketjuun.

Onkos kokemuksia mistä päin keskustaa kannattaa/ei kannata varata hotellia? Muitakin vinkkejä onnistuneeseen reissuun voisi keräillä tähän ketjuun.

En osaa hotellia suositella, kun en ole ollut siellä hotellimajoituksessa. Budan puolella mäen päällä on iso kylpylä, jossa on varmasti mukava rentoutua juoksun jälkeen. Toki noita kylpylöitä on tuolla paljon muuallakin. Siellä mäen päällä on myös The House of Hungarian Wines, jonne suosittelen menoa, jos viinit maistuvat. En kuitenkaan suosittele käyntiä ennen starttia.

Muutamasta hotellista on kokemusta molemmin puolin Tonavan, Georgesta Budan linnan alueelta muutama pvä sitten, Gellertin kylpylähotellista ja Marriotista. Kaupungissa on niin hyvä julkinen liikenne että ei ole suurta riskiä sijainnista, mutta suosittelisin valitsemaan n. Kilometrin-parin etäisyydeltä Elisbethin sillasta tai ketjusillasta niin silloin mihinkään ei ole liikaa matkaa, maraton kaiketi menee enimmäkseen Tonavan rantoja pitkin ja on aika tasainen.

Me varattiin jo joulun alla ihan läheltä lähtöpaikkaa semmonen Apartomento, oli edullinen silloin, mutta nyt katoin, ni hinta oli jo 70 euroo/yö. Ollaan 5 yötä Budapestissä, 10.10-15.10. Meitä lähtee 4 hengen porukka, minä olen ainoa, joka juoksee siellä. Tarkoitus on katella kaupunkia ja nauttia hyvästä ruoasta ja kylpylästä.

Itse olin 3 vuotta sitten Budapestissa ja majoituimme Regency Suites Hotel Budapestiiin, katso tarkemmin booking.com'sta. Tästä on matkaa kauppakatu Vaci Utcalle n. 500 m ja metroasema on ihan naapurissa. Näkyy nytkin saavan 2hh alle 100€/yö (22 m2), jopa sviitinkin (45 m2) erillisellä olohuoneella. Voin suositella.

• 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Jaahas, sitten ois 9 päivää starttii. Kunto on ollut hyvä ja oon harjotellut ihan kiitettävästi. Viikko sitten 23.9 olin lenkillä ja jotain tapahtui oikeassa polvitaipeessa ja sen alapuolella, kipu oli aika kova ja en pystynyt jatkamaan juoksua tai kävelyä,prkl! No huilia ja kylmää 4 päivää, sitten sauvakävelylle ja vielä tuntui kipua. Maanantaina kävin lääkärillä , tiistaina ultrassa, mitää sen kummempaa ei näkynyt, 3 mm kysta oli ehkä puhjennut, sanoi ultralääkäri. Nyt olen kävellyt paljon, se ei enää koske, tänää otin jo juoksua pikkasen, varovaisesti. Toiveikkaana lähden maratonille, että suoriudun siitä jotenkii maaliin. Harmittanu on valtavasti, mutta onneksi on vielä muutama päivä aikaa lepoon ja harjoitteluun. Varsinainen lääkäri on mulla vasta 9.10 ja lähtö seuraavana päivänä. Onko muilla ollut tämmöistä Bakeryn kystaa?

En ole enne tuolla juossut, ni ei ole vinkkejä antaa. Itselläni ei ole muuta ku iso paita päällä ennen lähtöää, jonka jätän aidalle yhteishyväksi. Meidän kämppä on niin lähellä lähtöä, että puen varusteet päälle ja juoksun jälkeen hilpasen kämpille takasin (huom. hilpasen) saattaahan tuo kävely olla kaikkea muuta, ku hilpasemista. Lauantainahan, kun haet numerolapun, voit kysellä paikanpäältä asiaa vielä. Tsemppiä matkalle!